Gjest 007_008_007 Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Er det noen transseksuelle på forumet her? Skulle gjerne blitt kjent med noen
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Det er det sikkert. Anonymkode: 12b86...593
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Vet om 3 som er det. Anonymkode: 06327...135
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Her har vert minst to, om de enda er aktive vet jeg ikke. Anonymkode: e032c...13a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Hvis det er transvesitter du tenker på. Så tror jeg det nesten er halve KG. Jeg leser stadig om kvinner som kjøper herreklær til seg selv og går med det offentlig. Alt i fra shortser, t-skjorter, genser, kvinner i dress, boyfriend jeans og boyfriend datt. Så her vrimler det av transer. Anonymkode: bf633...ec5 4
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Tenker du da på sånne som har fått fikset både det ene og det andre, eller tenker du på sånne bygningsarbeidere i kjole?
Nuka Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er transvesitter du tenker på. Så tror jeg det nesten er halve KG. Jeg leser stadig om kvinner som kjøper herreklær til seg selv og går med det offentlig. Alt i fra shortser, t-skjorter, genser, kvinner i dress, boyfriend jeans og boyfriend datt. Så her vrimler det av transer. Anonymkode: bf633...ec5 🤣 stjeler shortsen/joggebuksa til gubben innimella og syns det er helt o.k med buksa jeg fikk av kompisen min når han ble for tung for den samt hettegenser fra herreavdelinga og går en del i skjorte og dressbukse når jeg er på festligheter i stede for kjole/skjørt, men jeg er IKKE transvesitt av den grunn... 😉 1
Myrtel Cheshire Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Bruk ordet transperson, det heter hverken transe, transvesitt eller transseksuell 1
herzeleid Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 3 timer siden, Myrtel Cheshire skrev: Bruk ordet transperson, det heter hverken transe, transvesitt eller transseksuell Joda, både transvestitt og transseksuell virker å være fullgode ord, og transe er relativt etablert i dagligtalen. https://sml.snl.no/transvestitt https://sml.snl.no/transseksuell 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er en homofil gutt i en kvinnekropp, er det noe dere lurer på? Anonymkode: 43854...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en homofil gutt i en kvinnekropp, er det noe dere lurer på? Anonymkode: 43854...bc1 Nei Anonymkode: fa731...630
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei Anonymkode: fa731...630 Ok, da er du tydeligvis ikke en som lurer på noe i forhold til transeksualisme. Er det noen andre som har spørsmål, relevante spørsmål? Anonymkode: 43854...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, da er du tydeligvis ikke en som lurer på noe i forhold til transeksualisme. Er det noen andre som har spørsmål, relevante spørsmål? Anonymkode: 43854...bc1 Ok, her er spørsmål: Hvor mange MTF er det som tar full kjønnsskifte? Hva gjør du for å lære å bli mer kvinnelig? Hvilket toneleie ligger stemmen din i for eksempel? Anonymkode: 95ddf...e94
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 4 timer siden, herzeleid skrev: Joda, både transvestitt og transseksuell virker å være fullgode ord, og transe er relativt etablert i dagligtalen. https://sml.snl.no/transvestitt https://sml.snl.no/transseksuell Transe er kun et annet ord for transvestitt. Anonymkode: f1a0e...3e5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #15 Skrevet 31. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Ok, her er spørsmål: Hvor mange MTF er det som tar full kjønnsskifte? Hva gjør du for å lære å bli mer kvinnelig? Hvilket toneleie ligger stemmen din i for eksempel? Anonymkode: 95ddf...e94 Jeg er ikke MTF, så jeg vet ikke hvor mange som ønsker fullt kjønnsskifte inkl. sterilisering, men i forhold til MTF så er det ganske vanskelig å foreta underlivsoperasjonen uten at man blir sterilisert liksom litt i samme slengen.. For FTM er det ikke nødvendig i det hele tatt, og mange FTM ønsker faktisk heller ikke å få utført plastisk operasjon av underlivet. Det er derfor Rikshospitalet nekter FTM å ta operasjon av brystene FØR underlivsoperasjon, fordi det kunne jo hende de ville være fornøyd med å kun bli kvitt bryster til besvær, men ikke ønsker å ødelegge et underliv som fungerer som det skal, og er i stand til å gi de glede og nytelse, for det skulle jo liksom være et bevis på at de ikke er TRANS NOK, og enda verre er det jo om de faktisk skulle være tiltrukket av menn i tillegg..! Det er jo uhørt! Trans OG homoseksuell..?! Har du hørt på makan, liksom..! For Rikshospitalet mener å kunne bestemme hvilken legning folk skal ha i tillegg, og ingen som pr. definisjon kunne bli kalt homofil ETTER transisjon, er jo ikke TRANS NOK, i følge dem... Så her er det utrolig mye grums å ta tak i, Amnesty International har jo blant annet dømt Norges behandling av transeksuelle som i strid med grunnleggende menneskerettigheter, og det i seg selv sier vel nok om hvor uttdatert behandlingen er her til lands... Anonymkode: 43854...bc1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #16 Skrevet 31. juli 2018 57 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, her er spørsmål: Hvor mange MTF er det som tar full kjønnsskifte? Hva gjør du for å lære å bli mer kvinnelig? Hvilket toneleie ligger stemmen din i for eksempel? Anonymkode: 95ddf...e94 Jeg kan for så vidt svare om hvilket toneleie jeg selv legger meg i, og jeg har naturlig en stemme som ligger ganske lavt, så for meg så var det ikke verre enn å begynne å bruke denne mer, utvikle mine områder og bruke disse i tale, sang og rop, Det hjalp blant annet for meg å snakke mye engelsk, spesielt amerikansk-engelsk, da det for meg krevde et anderledes, og lavere, toneleie enn norsk, og langvarig bruk har utviklet stemmen min i den retning at jeg nå snakker mest komfortabelt i et dypere toneleie. Anonymkode: 43854...bc1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #17 Skrevet 31. juli 2018 Et spørsmål til, føler man at man er/blir mer kvinnelig enn ciskvinner? Anonymkode: 95ddf...e94
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #18 Skrevet 31. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Et spørsmål til, føler man at man er/blir mer kvinnelig enn ciskvinner? Anonymkode: 95ddf...e94 Rikshospitalet har ganske strenge kriterier for hva som er "kvinne" og hva som er "mann", altså at de opererer med et strengt tokjønnssystem.... Så når Riksen krever at man skal bevise hvor kvinne eller mann man er, så har de ganske strenge krav til hvordan man skal kle, te, og vise seg, altså at de som identifiserer seg som kvinner skal bruke kjole, skjørt, te seg som kvinner, og bruke kvinnetoalett. På samme måte som det kreves av menn å bruke dress og slips, i alle formelle anledninger, for å virkelig bevise hvilket kjønn man føler seg som. Det at ikke alle kan, eller vil, forholde seg til disse ganske strenge kriteriene er, pr dags dato, for riksen, grunn nok til å eksludere noen fra diagnosen F64 Transeksualisme, som også er den eneste diagnosen som gir rett på behandling. Og får man "rett" på behandling, i forhold til de utrolig strenge diagnosekravene for transeksualisme så forplikter man seg også til et strengt behandligsløp som innebærer sterilisering og maltraktering av fungerende kjønnsorganer, selv om man ikke selv ønsker eller har behov for dette. Fordi riksen, og disse tre kjøtthuene som sitter der som Norges "transutvalg" har bestemt at sånn skal det være, for det har DE bestemt. At alle skal være konforme i forhold til et tokjønnssystem. Enten er man mann, eller kvinne, og man skal kun være tiltrukket av menn eller kvinner, ut i fra sitt eget kjønn. Så de aksepterer transpersoner, men kun hvis de pr. definisjon er homofile av legning FØR transisjon. Så det de driver med er egentlig ikke noe annet enn dårlig skjult "helbredelse" av homofile. Anonymkode: 43854...bc1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #19 Skrevet 31. juli 2018 Kanskje dette spørsmålet hjelper flere, men jeg føler meg litt "uvitende" her. Kan noen forklare ord og forkortelser som ciskvinner, MFT, FTM? Anonymkode: d5529...532
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #20 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje dette spørsmålet hjelper flere, men jeg føler meg litt "uvitende" her. Kan noen forklare ord og forkortelser som ciskvinner, MFT, FTM? Anonymkode: d5529...532 MTF - Male To Female FTM - Female To Male Ciskvinne - biologisk født kvinne Anonymkode: 95ddf...e94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå