Gå til innhold

Hjelp til laging av påskeegg

Anbefalte innlegg

Gjest Totten
Skrevet

Hei jeg sitter her og lurer litt på om det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg er støttekontakt for tre barn og tenkte vi skulle lage litt påskepynt her om dagen. Men så kom jeg på at jeg ikke husker helt hvordan jeg gjør dette.

Jeg vet at man kan koke eggene med løk for å få farge på dem, skallet av hvor mange løk må jeg ha, og dette gjør jeg etter at eggemassen er blåst ut regner jeg med? Vet dere andre ting jeg kan gjøre for å farge eggene? Så lurer jeg også på hvilken type maling det er best å bruke? Og så et litt teit spørsmål men det er sånn at jeg lager ett hull i hver ende av skallet og så blåser ut massen inni sant? Syntes huske det var slik min mor gjorde det.

Takker på forhånd så mye for de som kan hjelpe en "uerfaren mamma på lån"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette med løk i vannet kun "gjelder" når du skal farge egg som skal spises som kokte egg...

Gjest gjest1
Skrevet

På Pnduro har de masse maling og div dekor til bruk på påskeegg. Vanlige vannfarger blir litt blasse, her i gården bruker vi vanlig akrylmaling. Men det finnes også tusjer som kan brukes, litt mindre søl og kanskje mere egnet for små barn? Men du kan jo også pynte eggene med perler og glitter, tørkede blomster, silkepapir i småbiter som limes på, marmorere dem etc.....

Gjest totten
Skrevet

Takk så mye for svar. Da bærer det avgårde til panduro i morgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...