AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har en samboer som har perioder hvor han konstant går rundt og er sur. Han er sykt dårlig til å snakke om ting og jeg kjenner jeg er drittlei. Skjønner at han er stressa nå som vi skal flytte, men han knurrer og snapper hele tida og jeg holder på å dø av usikkerhet og irritasjon! Vi har 2 barn og 1 på vei. Denne siste graviditeten var ikke planlagt. Det går jo utover dem fordi jeg ender opp med å be ham skjerpe holdninga si, være litt hyggeligere og snakke penere til barna og meg. At jeg blir usikker og ikke orker å gå rundt på tå hev i redsel for at han skaø klikke. Han lar bare være å svare da. Sier at jeg skal la det ligge eller så snur han seg bare og gjør noe annet. Det er i grunn uaktuelt å gå fra ham, men skulle gjerne hatt noen tips for hvordan jeg kan klare å få ham til å forstå hvordan han påvirker andre mennesker med humøret sitt.. Anonymkode: e0ef7...349
exictence Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Spør ham når det er fredelig rundt og barna er lagt om ikke dere begge kan prøve så godt dere kan å snakke hyggelig og finne på koselige ting rundt barna så de får en god opplevelse. Spør om ikke han synes det er viktig for barna? Det har du lest at er stå viktig og har mye å si på deres oppvekst senere også, både når det gjelder trygghet på seg selv, videreutvikling og faglig. Si at barna er såå utrolig glad i sin far hver gang du f.eks .......... Det teller mye. Det betyr mye for meg når du gjør barna glad, og jeg vet det gjør dem glade når vi er glade. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Har dere et rikt og sunt kosthold? Humøret kommer mye derifra. Jeg fiksa vårt kosthold i ferien og mannen har blitt nesten ny. Anonymkode: ad4b8...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en samboer som har perioder hvor han konstant går rundt og er sur. Han er sykt dårlig til å snakke om ting og jeg kjenner jeg er drittlei. Skjønner at han er stressa nå som vi skal flytte, men han knurrer og snapper hele tida og jeg holder på å dø av usikkerhet og irritasjon! Denne kunne jeg ha posta for noen år siden. Kunne ha spart meg selv en del usikkerhet og irritasjon ved å bare skjønne at forholdet var på hell, og gått før han gikk. Men jeg skulle jo gi ham så mange sjanser.... Anonymkode: 8a221...97b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Takk for svar alle. 😊 I dag klikka han på grunn av at jeg sa noe sånn som "jeg tror ikke det er sånn gardinene skal henges opp" ( uten sur tone). Når han klikka så klikka jeg også. Ungene var med bestefaren sin da, sikkert derfor jeg lot hormoner og følelser ta overhånd.. Sa at hvis han ikke kunne behandle meg som folk kunne det være samme. Da kunne han flytte inn i det jævla huset alene. Sa at selv om han var stressa så trengte han ikke ødelegge hele familien og at han ikke kan tillate seg hva som helst. Han sa jeg ikle hjalp til med flyttinga. Ropte til ham at selv om det er mesteparten han som flytter tingene så gjør jeg jammen meg det jeg skal jeg også. Hjelper så godt jeg klarer med flytting, passer ungene hele tida og alt sammen mens det vokser en baby inni meg som gjør at bekkenet mitt tar livet av meg. Han roet seg faktisk etter dette og lovet at han skulle forsøke å endre holdningen sin.. Så får vi håpe det hjelper. Anonymkode: e0ef7...349 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Kan du kanskje helle en pose sukker på ham når han sover?🤔 Anonymkode: ce438...d16 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle. 😊 I dag klikka han på grunn av at jeg sa noe sånn som "jeg tror ikke det er sånn gardinene skal henges opp" ( uten sur tone). Når han klikka så klikka jeg også. Ungene var med bestefaren sin da, sikkert derfor jeg lot hormoner og følelser ta overhånd.. Sa at hvis han ikke kunne behandle meg som folk kunne det være samme. Da kunne han flytte inn i det jævla huset alene. Sa at selv om han var stressa så trengte han ikke ødelegge hele familien og at han ikke kan tillate seg hva som helst. Han sa jeg ikle hjalp til med flyttinga. Ropte til ham at selv om det er mesteparten han som flytter tingene så gjør jeg jammen meg det jeg skal jeg også. Hjelper så godt jeg klarer med flytting, passer ungene hele tida og alt sammen mens det vokser en baby inni meg som gjør at bekkenet mitt tar livet av meg. Han roet seg faktisk etter dette og lovet at han skulle forsøke å endre holdningen sin.. Så får vi håpe det hjelper. Anonymkode: e0ef7...349 Les boka "Menn er fra Mars, Kvinner er fra Venus". Den hjalp oss (meg?) i en slik periode!! Virkelig! Anonymkode: aa309...7dc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Lenge siden han har fått seg noe?? Ellers har han tydeligvis noe som plager han siden han oppfører seg sånn. Ikke noe kjekkt for noen av dere når stemningen er sånn. Jeg har opplevd det samme i perioder hvor samboer er stresset. De stakkars mannfolkene tåler ikke for mye mas/stress🙈😜 Anonymkode: a3efb...579
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå