AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Før i tiden ble psykisk syke mennesker torturert å Behandlet som nedverdigende folk.. Hva skjedde fra da til nå? Hva tenker bibelen om mennesker med psykiske problemer? Hva vil de gjøre med dem. Vil gud dem vondt eller godt. Skal man bli behandlet på lik linje som alle andre mennesker her i verden.. Ja, det synes jeg. Anonymkode: d6f1d...20f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 At alle mennesker er like mye verdt Anonymkode: 570ef...944
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Gud elsker absolutt alle mennesker. Alle mennesker er like mye verdt for Gud. Psykisk lidelse og fysisk lidelse er fra Helvete. Gud ønsker å sette oss fri fra begge deler. Gud liker ikke at vi har det vondt. Som sagt er alt det onde fra Satan og det er en grunn til hvorfor han ikke er verdt noe. Gud setter ikke verdien på oss ut i fra hva vi sliter med, hva vi har gjort, hva vi gjør, sosial status, penger osv.. Han elsker oss for den vi er. For at du er den du er. Uansett hva du tenker, finner på og gjør så vil Gud alltid elske deg. Jeg hadde en ekstrem psykisk lidelse som jeg ble satt fri fra. Jesus helbredet meg. All ære til min Pappa i himmelen ❤️ Anonymkode: a8fd6...154 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gud elsker absolutt alle mennesker. Alle mennesker er like mye verdt for Gud. Psykisk lidelse og fysisk lidelse er fra Helvete. Gud ønsker å sette oss fri fra begge deler. Gud liker ikke at vi har det vondt. Som sagt er alt det onde fra Satan og det er en grunn til hvorfor han ikke er verdt noe. Gud setter ikke verdien på oss ut i fra hva vi sliter med, hva vi har gjort, hva vi gjør, sosial status, penger osv.. Han elsker oss for den vi er. For at du er den du er. Uansett hva du tenker, finner på og gjør så vil Gud alltid elske deg. Jeg hadde en ekstrem psykisk lidelse som jeg ble satt fri fra. Jesus helbredet meg. All ære til min Pappa i himmelen ❤️ Anonymkode: a8fd6...154 Og enda klarer ikke Gud å fjerne denne ondskapen fra Satan. Enda så stor han er. Dårlige greier. Anonymkode: 82491...f6a 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud elsker absolutt alle mennesker. Alle mennesker er like mye verdt for Gud. Psykisk lidelse og fysisk lidelse er fra Helvete. Gud ønsker å sette oss fri fra begge deler. Gud liker ikke at vi har det vondt. Som sagt er alt det onde fra Satan og det er en grunn til hvorfor han ikke er verdt noe. Gud setter ikke verdien på oss ut i fra hva vi sliter med, hva vi har gjort, hva vi gjør, sosial status, penger osv.. Han elsker oss for den vi er. For at du er den du er. Uansett hva du tenker, finner på og gjør så vil Gud alltid elske deg. Jeg hadde en ekstrem psykisk lidelse som jeg ble satt fri fra. Jesus helbredet meg. All ære til min Pappa i himmelen ❤️ Anonymkode: a8fd6...154 Man kan altså finne på å drepe 100 mennesker eller voødta barn og du mener gyd vil fortsatt elske en? Trur du tar litt feil no... om gud elsker os alle, ender ingen i helvette. Håpløst tankegang. Vi mennesker dømmes etter våre tanker og gjerninger Anonymkode: a4cfe...016
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og enda klarer ikke Gud å fjerne denne ondskapen fra Satan. Enda så stor han er. Dårlige greier. Anonymkode: 82491...f6a Vet ikke hva du vil med dette? Er det noe du lurer på? Anonymkode: a8fd6...154
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Presten i kirken sier at Gud ser på alle, uansett kjønn, uansett hvor mye/lite de jobber, uansett problemer, er akkurat på samme linje like mye verdt. Ingen er over eller under. Anonymkode: 342e7...462
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud elsker absolutt alle mennesker. Alle mennesker er like mye verdt for Gud. Psykisk lidelse og fysisk lidelse er fra Helvete. Gud ønsker å sette oss fri fra begge deler. Gud liker ikke at vi har det vondt. Som sagt er alt det onde fra Satan og det er en grunn til hvorfor han ikke er verdt noe. Gud setter ikke verdien på oss ut i fra hva vi sliter med, hva vi har gjort, hva vi gjør, sosial status, penger osv.. Han elsker oss for den vi er. For at du er den du er. Uansett hva du tenker, finner på og gjør så vil Gud alltid elske deg. Jeg hadde en ekstrem psykisk lidelse som jeg ble satt fri fra. Jesus helbredet meg. All ære til min Pappa i himmelen ❤️ Anonymkode: a8fd6...154 Jeg lurer på hvordan du VET dette. Snakket du kanskje med pappaen din eller jesus? Vel, hilse dem fra meg neste gang da... Anonymkode: a4cfe...016 1
Apis Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 Det er vel her lignelsen, "Slik skal de siste bli de første, og de første de siste" kommer inn, der Jesus snakker om lønn i himmelen, ingen har gjort seg fortjent til den men vi får den av nåde. Litt det samme i moderne norrøn tro, det er de modigste krigerne som er sikret plass ved Odins bord, også de krigerne som har kjempet de modigste kampene med seg selv.. 1
Duftavsommerregn Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og enda klarer ikke Gud å fjerne denneGu ondskapen fra Satan. Enda så stor han er. Dårlige greier. Gud har jo sagt hvordan han vil gjøre dette, at du ikke gidder å høre på det endrer ikke noe på dette ( kristen tro) Den dagen kommer, den ligger der fremme en gang. Inntil da har ikke Gud garantert noe på denne jord, ikke annet en om vi følger hans ord går det bra, om ikke går det dårlig. Stort sett i hele menneskehetens sin historie har man valg det dårlige. Det er ikke Gud sin feil for å si det slik, han skapte mennesket som frie selvstendige individer, og styrer ikke deg og meg som roboter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Hele diskusjonen er jo fjern. Her har ts gått ut i fra at Gud faktisk finnes.. Hva om man tenker at før man blir født så er alle på lik linje og alle får alle velge en ting de virkelig skal stri med og bekjempe i løpet av livet. Noen velger psykisk sykdom, andre fysisk sykdom, krig, bitterhet, svigermor osv osv Ja, tenk om man faktisk har foretatt et valg og at Gud bare gav en valget, gav alle valget.. Anonymkode: 5c464...32e
Duftavsommerregn Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen velger psykisk sykdom, andre fysisk sykdom Noe sier meg at du ikke er helt i lodd, og det har du valgt selv neppe! Du kan ikke velge sykdom, kommer kreften til deg kan det like godt være genetisk anlagt som det er livsstil, men dette må jeg faktisk forklare deg. God natt og logg av! 2
Hattivatti Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele diskusjonen er jo fjern. Her har ts gått ut i fra at Gud faktisk finnes.. Hva om man tenker at før man blir født så er alle på lik linje og alle får alle velge en ting de virkelig skal stri med og bekjempe i løpet av livet. Noen velger psykisk sykdom, andre fysisk sykdom, krig, bitterhet, svigermor osv osv Ja, tenk om man faktisk har foretatt et valg og at Gud bare gav en valget, gav alle valget.. Anonymkode: 5c464...32e Hvis jeg fikk valget mellom fysisk sykdom, psykisk sykdom eller en travel svigermor, så er jeg rimelig sikker på at jeg hadde valgt det siste. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele diskusjonen er jo fjern. Her har ts gått ut i fra at Gud faktisk finnes.. Hva om man tenker at før man blir født så er alle på lik linje og alle får alle velge en ting de virkelig skal stri med og bekjempe i løpet av livet. Noen velger psykisk sykdom, andre fysisk sykdom, krig, bitterhet, svigermor osv osv Ja, tenk om man faktisk har foretatt et valg og at Gud bare gav en valget, gav alle valget.. Anonymkode: 5c464...32e Jeg er litt der. Jeg tror vi velger oss noen erfaringer vi vil ha på jorden. Det behøver ikke handle om sykdom og elendighet men også gode erfaringer. Sjelen ønsker å bli opplyst og gjennom erfaringer blir vi opplyst. Anonymkode: 9a3f4...06f
Mæn40 Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 On 7/25/2018 at 6:39 PM, AnonymBruker said: Før i tiden ble psykisk syke mennesker torturert å Behandlet som nedverdigende folk.. Hva skjedde fra da til nå? Hva tenker bibelen om mennesker med psykiske problemer? Hva vil de gjøre med dem. Vil gud dem vondt eller godt. Skal man bli behandlet på lik linje som alle andre mennesker her i verden.. Ja, det synes jeg. Anonymkode: d6f1d...20f Bibelen tenker ingenting, men mennesket har utviklet seg. Derfor blir psykisk syke behandlet, for det meste, bedre nå.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #16 Skrevet 4. september 2018 På 28.8.2018 den 21.28, AnonymBruker skrev: Gud elsker absolutt alle mennesker. Alle mennesker er like mye verdt for Gud. Psykisk lidelse og fysisk lidelse er fra Helvete. Gud ønsker å sette oss fri fra begge deler. Gud liker ikke at vi har det vondt. Som sagt er alt det onde fra Satan og det er en grunn til hvorfor han ikke er verdt noe. Gud setter ikke verdien på oss ut i fra hva vi sliter med, hva vi har gjort, hva vi gjør, sosial status, penger osv.. Han elsker oss for den vi er. For at du er den du er. Uansett hva du tenker, finner på og gjør så vil Gud alltid elske deg. Jeg hadde en ekstrem psykisk lidelse som jeg ble satt fri fra. Jesus helbredet meg. All ære til min Pappa i himmelen ❤️ Anonymkode: a8fd6...154 Øhh, men vis han elsker alle, hvorfor kan han bare stå å se på at folk blir drep, barn blir kidnappet, tortur, voldtekter, mishandling av barn, drap etc av uskyldige mennesker? Hvorfor "elsker" han ikke homofile? Hvordan kan den ene presten etter den andre voldta på hans vakt? Og nei, det er ikke fri vilje, et barn ber ikke om å bli misbrukt! I så fall elsker han seg selv høyere enn alle andre. Anonymkode: 8864c...4d0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #17 Skrevet 4. september 2018 På 28.08.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev: Jeg er litt der. Jeg tror vi velger oss noen erfaringer vi vil ha på jorden. Det behøver ikke handle om sykdom og elendighet men også gode erfaringer. Sjelen ønsker å bli opplyst og gjennom erfaringer blir vi opplyst. Anonymkode: 9a3f4...06f Men hvorfor opplever noen så mye jævelskap, at det burde ikke vært mulig. Og da fra de ble født, og så bare videre i livet? Stor forskjell på det, og en vanskelig svigermor. Hva pokker skal det menneske lære seg? Anonymkode: 641b3...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå