Gå til innhold

Hva er greia med de som bor i falleferdige rekkehus men må ha de dyreste klærne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da venninna mi starta å jobb for noen år siden ble hun helt gærn etter å bare kjøpe de dyreste klærne. Er liksom ikke snakk om å kjøpe en veske om det ikke er en dyr veske, hun eier sikkert klær/merker verdt 150.000:P (Nei, jeg er ikke sjalu, hvis jeg vil kan jeg imoren gå å kjøpe en veske til 25.000 kr, men føler ikke trangen..)

Jeg har merka at flere som ser ut til å ikke ha penger liksom MÅ ha de dyreste klærne o.l. Mange av Dd som trodde de var kulest med merkeklær på min videregående  med dyre merkeklær bodde i rekkehus på de «billige» områdene av byen. Hvorfor har fattige folk en sånn trang til å late som de er rike??

Anonymkode: 7ec40...8d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvis venninna di bor alene så behøver hun vel ikke mer plass enn et «billig» rekkehus ? 

Her jeg bor skal det for øvrig godt gjøres å finne et rekkehus under 6 mill. Så om det er «billig» eller ikke får TS vurdere. 

Anonymkode: a6bcd...28f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det handler om prioriteringer. De velger å bo billig for å kunne bruke penger på andre ting. 

Anonymkode: 567e1...18a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes og sånt er litt rart. Jeg bor i billig slitt rekkehus, da jeg er enslig mor. Og er noen parr som bor her, som har bil til over 1 mill, og merkeklær, da gjerne merkeklær med store merker på, vi må jo alle se, at de går med merkeklær. Ikke får de reist på ferie heller, og noen av de har jo barn og. Bare synes det er litt snodig prioritering av penger. 

Men nå er jo jeg ikke sånn, her brukes alle ekstra penger på reiser. Så mine barn har vært i veldig mange land, men merkeklær har de ikke.

Anonymkode: 400ef...cdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

150.000,- totalt er jo ikke spesielt mye i klær.. Vi har gode vanlige lønninger (men bor ikke i et slitent rekkehus) og et vanlig antrekk jeg bruker på en dag koster fort mellom 10.000-50.000,- (Ikke nå med temperaturer på 30 C men når man bruker litt mer klær). I tillegg bruker jeg ofte en veske til 10-20.000,-, solbriller til 2-5000,- og smykker som er verdt noen hundre tusen. Jeg synes allikevel at det er rart å ikke prioritere hus og hjem først men kan ikke skjønne at man har så himla mye dyre merkeklær med en garderobe på 150.000,-

Anonymkode: afc86...a08

• Liker 4
Gjest studentmammaen
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da venninna mi starta å jobb for noen år siden ble hun helt gærn etter å bare kjøpe de dyreste klærne. Er liksom ikke snakk om å kjøpe en veske om det ikke er en dyr veske, hun eier sikkert klær/merker verdt 150.000:P (Nei, jeg er ikke sjalu, hvis jeg vil kan jeg imoren gå å kjøpe en veske til 25.000 kr, men føler ikke trangen..)

Jeg har merka at flere som ser ut til å ikke ha penger liksom MÅ ha de dyreste klærne o.l. Mange av Dd som trodde de var kulest med merkeklær på min videregående  med dyre merkeklær bodde i rekkehus på de «billige» områdene av byen. Hvorfor har fattige folk en sånn trang til å late som de er rike??

Unnskyld meg. Fattig folk ?! Med prisene på bolig så er vel å bo i rekkehus bra vel?? Synes folks verdier idag er skumle! Kanskje de hadde lyst å ha merkeklær da ? Alle trenger ikke bo seg i hjel ! Selv om du kanskje eier noe finere så har du jo desto mer gjeld !

Skrevet

Okonomisk sett er det jo selvfølgelig smartere å putte penger i bolig enn i dyre merkeklær. Kan tenkes at vedkommende TS snakker om leier bolig og ikke eier, derfor bruker de penger på klær? Kanskje de har gitt opp å spare til egen bolig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke handle om å "late som man er rik".  Familien min var ikke fattig, men vi hadde en nøktern livsstil uten rom for store utskeielser. Jeg hadde sommerjobber/ lørdagsjobbing fra jeg var 14 år for å få litt kulere/ litt flere ting enn jeg kunne få av foreldrene mine. Når jeg begynte å jobbe på full tid tok jeg helt av den første tiden, og brukte nesten hele lønna på ting jeg hadde ønsket meg, men aldri fått.  Etter et års tid var jeg kurert, og skjønte at den eneste grunnen til at jeg hadde ønsket meg så mye var at det var utenfor rekkevidde.  Jeg prøvde aldri å "late somjeg var rik" :) 

Anonymkode: 3bd5d...1e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

150.000,- totalt er jo ikke spesielt mye i klær.. Vi har gode vanlige lønninger (men bor ikke i et slitent rekkehus) og et vanlig antrekk jeg bruker på en dag koster fort mellom 10.000-50.000,- (Ikke nå med temperaturer på 30 C men når man bruker litt mer klær). I tillegg bruker jeg ofte en veske til 10-20.000,-, solbriller til 2-5000,- og smykker som er verdt noen hundre tusen. Jeg synes allikevel at det er rart å ikke prioritere hus og hjem først men kan ikke skjønne at man har så himla mye dyre merkeklær med en garderobe på 150.000,-

Jaha, ja. :roll: Jeg tror nok, heldigvis, at såpass dyre antrekk og dyr garderobe totalt sett er ganske unomalt for oss alminnelige mennesker. Blusen min i dag kostet 120,-, buksen 99,- (kjøpt på H&M på salg). Så hadde jeg sokker, undertøy og singlet i tillegg. Sko til 499,-. Er ikke akkurat "smykker som er verdt noen hundre tusen", nei.                   

Anonymkode: 1ed26...1ca

• Liker 11
Gjest 007_008_007
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud sier jeg bare...

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i ett av de dyreste strøkene i Norge. Eier selvsagt huset (nedbetalt lån), men flytter nå til ett billigere område. 

Liker å handle dyre merkeklær og liker å kjøre i fin bil. Hva sier det om oss da? 

Anonymkode: d3f1a...0c3

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Man blir faktisk litt blind for huset man bor i, og aksepterer alt som er galt med det.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje personen liker ting som gir seg selv glede framfor å glede deg? Men er jo din venninne så du kan jo bare spørre.

Anonymkode: edbf2...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er rart, jeg. Leide i falleferdig hus en periode for å spare mer i egenkapital til å kjøpe selv. Men når jeg handlet klær og den slags kjøpte jeg fortsatt klær av kvalitet og komfort. Klærne skal vare noen år, huset skulle jeg bare bo i midlertidig

Anonymkode: 1d5c9...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bor i ett av de dyreste strøkene i Norge. Eier selvsagt huset (nedbetalt lån), men flytter nå til ett billigere område. 

Liker å handle dyre merkeklær og liker å kjøre i fin bil. Hva sier det om oss da?

At dere er opptatt av status, spesielt når dere er ute blandt folk som ikke får sett hvordan dere bor.

Anonymkode: 02998...ea6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At dere er opptatt av status, spesielt når dere er ute blandt folk som ikke får sett hvordan dere bor.

Spot on. Ler meg i hjæl av sånne fasade mennesker. Og de kommer gjerne med vikarierende argumenter. Bare vent å se nå. Kanskje til og med lite miljøkort blir dratt også 😉🤣😂

Anonymkode: b832d...296

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å vite! At ikke jeg tenker like fordomssfull om andre da. 

Jeg får ta meg sammen og skjerpe meg. 

Anonymkode: d3f1a...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min tjener godt. Vi bor i Oslo. Vi har valgt å bo i leilighet, den koster jo rundt 6mill nå, så er jo ikke billig, men vi kunne kjøpt rekkehus eller kanskje hus, men da ville vi hatt større gjeld. Vi nyter det å ha god råd i hverdagen. Vi kan kjøpe det vi vil uten å tenke. Gå mye ut å spise, reise mye, ha vaskehjelp osv. Kjøper ikke merkeklær som regel da. Men ville bare si at alle er ikke så opptatt av å bo så stort og flott:)

Anonymkode: f8928...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo på jobben da. Hvis du ikke ‘power dresser’ på jobben min kommer du deg ikke opp og frem. Ikke at alke klærne mine er så dyre, men en del dyrt og er nesten nødvendig. Jeg ser på det som en investering. Dress for The job you want etc...

Anonymkode: f8ff9...30d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er som oftest snakk om prioriteringer. 

Da jeg var single, bodde jeg enkelt og brukte ikke en eneste krone på møbler, oppussing, interiør. Jeg brydde meg rett og slett ikke om hvordan leiligheten så ut, så lenge den var noenlunde ren. Jeg reiste mye, og shoppet (også dyre klær). 

Venninnene mine prioriterte hus&hjem, og brukte minst like mye på gardiner, møbler og oppussing som det jeg brukte på klær. Og de mente jeg sløste... 

Kan ikke folk bare få bruke pengene sine slik de selv vil? 

Anonymkode: ca72d...66e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...