AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Her er saken: Jeg trenger bare å gå ned tre kilo, men det er overraskende vanskelig, og jeg trenger innspill. Jeg er 173 høy og veier 63 kg. Vekten i seg selv synes jeg er fin, jeg er jo slank, men jeg har en matchvekt på 60 som jeg vil tilbake til. Kiloene jeg veier over 60 legger seg rett på mage og overarmer. Jeg har slanke bein, liten rumpe, men så er den magebulen der. Og overarmene mine har jeg aldri kunnet fordra, for jeg synes de ser for store ut i forhold til resten på meg. Jeg skjuler dem så mye jeg kan. Ergo vil jeg ned til 60. I sommer har jeg levd veldig fornuftig. Jeg har gått mye tur, men en og annen is har det blitt, et og annet glass hvitvin også. Jeg har gått ned en kilo på seks uker, og det er i tregeste laget. I slutten av august skal jeg nemlig i bryllup, og da har jeg lyst til å se fjong ut. Jeg logger det jeg spiser i MyFitnessPal, men jeg må gjøre noe feil, for jeg har gått ned mindre enn den tilsier. Jeg lurer på: 1) Er det realistisk at jeg kan få vekk disse kiloene til 31. august? 2) Hva bør jeg gjøre? 3) Er det noe annet jeg kan gjøre for å få penere overarmer? Hva slags styrkeøvelser? Takknemlig for hjelp Anonymkode: 4dae5...34f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Det du refererer til her er "forfengelighetskilo". Du trenger ikke gå ned i vekt, men du vil. Og kroppen din vil alltid ha litt fett på kroppen, i tilfelle sykdom eller en lang vinter, hvilket i og for seg gir mening. Så du jobber mot kroppen din mesteparten av tiden. Forfengelighetskiloene tar tid. Jeg er selv 175 og har ligget mellom 60 og 65 mesteparten av mitt voksne liv. Som 19-åring var jeg nede i 57-58, og en del av meg har nok (i en frykt for å gi slipp på ungdomstiden fullstendig) ønsket meg tilbake dit. Men forgjeves. Selv med trening, masse grønnsaker, proteiner og et strengt kaloriregime har jeg måttet gi det opp. 60-61 er mulig, men selv det krever veldig mye av meg. Jeg har på et vis anerkjent at trivselsvekten min er litt over, og at jeg jobber konstant i motbakke for å nærme meg 60. Selv har jeg, ved min vekt, en daglig forbrenning på rundt 1700 (uten trening). Jeg spiser ca. 1500. Trener iblant og kan unne meg mer, men er også tilsvarende sulten. Har du oppdatert din daglige forbrenning? Du skal jo ha mindre kalorier nå enn da du var 69 kilo. For disse siste trenger du også et ganske lavt kaloriunderskudd. Dessverre tror jeg tre kilo til slutten av august er litt for ambisiøst. Over en måned må du ha et kaloriunderskudd på ca. 700 kalorier hver dag om du skal ned tre kilo. Forbrenner du eksempelvis 1800 per dag, ville du blitt tvunget til å spise 1100 hver dag, hvilket er for lite. Jeg ville heller fokusert på å stramme opp, spise så sunt som mulig. Pass også på fiberrik mat som gir god fordøyelse, og ikke for mye salt. Det gir et veldig markant utslag på kroppen om du er oppblåst eller ikke. Anonymkode: f3ede...19d 1
exictence Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller fokusert på å stramme opp, spise så sunt som mulig. Pass også på fiberrik mat som gir god fordøyelse, og ikke for mye salt. Det gir et veldig markant utslag på kroppen om du er oppblåst eller ikke. Anonymkode: f3ede...19d Helt enig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du refererer til her er "forfengelighetskilo". Du trenger ikke gå ned i vekt, men du vil. Og kroppen din vil alltid ha litt fett på kroppen, i tilfelle sykdom eller en lang vinter, hvilket i og for seg gir mening. Så du jobber mot kroppen din mesteparten av tiden. Forfengelighetskiloene tar tid. Jeg er selv 175 og har ligget mellom 60 og 65 mesteparten av mitt voksne liv. Som 19-åring var jeg nede i 57-58, og en del av meg har nok (i en frykt for å gi slipp på ungdomstiden fullstendig) ønsket meg tilbake dit. Men forgjeves. Selv med trening, masse grønnsaker, proteiner og et strengt kaloriregime har jeg måttet gi det opp. 60-61 er mulig, men selv det krever veldig mye av meg. Jeg har på et vis anerkjent at trivselsvekten min er litt over, og at jeg jobber konstant i motbakke for å nærme meg 60. Selv har jeg, ved min vekt, en daglig forbrenning på rundt 1700 (uten trening). Jeg spiser ca. 1500. Trener iblant og kan unne meg mer, men er også tilsvarende sulten. Har du oppdatert din daglige forbrenning? Du skal jo ha mindre kalorier nå enn da du var 69 kilo. For disse siste trenger du også et ganske lavt kaloriunderskudd. Dessverre tror jeg tre kilo til slutten av august er litt for ambisiøst. Over en måned må du ha et kaloriunderskudd på ca. 700 kalorier hver dag om du skal ned tre kilo. Forbrenner du eksempelvis 1800 per dag, ville du blitt tvunget til å spise 1100 hver dag, hvilket er for lite. Jeg ville heller fokusert på å stramme opp, spise så sunt som mulig. Pass også på fiberrik mat som gir god fordøyelse, og ikke for mye salt. Det gir et veldig markant utslag på kroppen om du er oppblåst eller ikke. Anonymkode: f3ede...19d Hei! Takk for fint svar! Jeg kjenner meg igjen i dette. Hvordan går det når du ligger på 1500? Går du da ned i vekt? Jeg har regnet meg fram til at grunnforbrenningen min skal være bittelitt lavere, 1630 eller deromkring, og jeg har også ligget på 1500 i snitt. Jeg har ikke gått ned seks kilo, men ett kilo på seks uker... Så jeg har ikke oppdatert forbrenningen. Da skal jeg sjekke om jeg kan få i meg mer fiber og mindre salt. Alle monner drar. Når man har så lite å miste som jeg har, og det bare er tre kilo som plager meg, så sier det seg selv at bare ett kilo også er merkbart Målet er ikke å se perfekt ut, tross alt, jeg vil ikke at de tre kiloene skal påvirke hele livet, heller. Anonymkode: 4dae5...34f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 Men en sak som faktisk forbauser meg en hel del, det er at jeg har levd så mye sunnere i seks uker, for så lite resultat. Før tok jeg det mer på feelingen, loggførte ikke, var ekstremt lite aktiv. Og det gikk tross alt relativt greit, siden jeg bare veide 64 kg av å leve på den måten. Mens nå har jeg kuttet det meste snop, jeg har gått til dels lange turer flere ganger i uka. Og så er det bare én kilos forskjell. Anonymkode: 4dae5...34f
Inwe Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Jeg ville sluttet å tenke kilo og kommet meg inn i strykesalen på et treningssenter. Du trenger jo som du sier ikke å gå ned i vekt, men å stramme opp. Selv veier jeg 65 kg (175 høy) og har hverken en bul på magen eller store overarmer (sistnevnte vokser litt forsåvidt, men det er meningen). Jeg trener hard styrke 4-5 ganger i uken, samt yoga for å få enda mer ut av styrketreningen. Du klarer nok gjøre litt på en måned, iallefall vil du føle deg bedre, men jeg ville nok satt et litt mer langsiktig mål. Ikke at jeg mener at man må trene like mye som meg for å stramme opp, 3 ganger i uken med styrke er mer enn nok. 1
Atea Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 On 7/25/2018 at 6:10 PM, AnonymBruker said: Her er saken: Jeg trenger bare å gå ned tre kilo, men det er overraskende vanskelig, og jeg trenger innspill. Jeg er 173 høy og veier 63 kg. Vekten i seg selv synes jeg er fin, jeg er jo slank, men jeg har en matchvekt på 60 som jeg vil tilbake til. Kiloene jeg veier over 60 legger seg rett på mage og overarmer. Jeg har slanke bein, liten rumpe, men så er den magebulen der. Og overarmene mine har jeg aldri kunnet fordra, for jeg synes de ser for store ut i forhold til resten på meg. Jeg skjuler dem så mye jeg kan. Ergo vil jeg ned til 60. I sommer har jeg levd veldig fornuftig. Jeg har gått mye tur, men en og annen is har det blitt, et og annet glass hvitvin også. Jeg har gått ned en kilo på seks uker, og det er i tregeste laget. I slutten av august skal jeg nemlig i bryllup, og da har jeg lyst til å se fjong ut. Jeg logger det jeg spiser i MyFitnessPal, men jeg må gjøre noe feil, for jeg har gått ned mindre enn den tilsier. Jeg lurer på: 1) Er det realistisk at jeg kan få vekk disse kiloene til 31. august? 2) Hva bør jeg gjøre? 3) Er det noe annet jeg kan gjøre for å få penere overarmer? Hva slags styrkeøvelser? Takknemlig for hjelp Anonymkode: 4dae5...34f Ja, det er realistisk, men jeg synes ikke du skal ha det som mål. Jeg slet noe forferdelig når jeg skulle ha vekk de to, tre forfengelighetskiloene. Jeg klarte det, jogget, areorbics, hjemmetrening, sunn mat, men så ble jeg lei. Jeg er 160 høy. Mitt råd er å spise smartkarbo, med minst mulig sukker og stivelse. Trene armene, det kan du gjøre hjemme med manualer. Selv om punktslanking sjelden fungerer. Du kan prøve lavkarbo, men da må du sette deg inn i det. Har hørt at man ikke kan stole på det nettstedet du nevner, men er usikker på om jeg tar feil av my Fitness og et annet. Diett.no er mer å stole på, men det er min mening. Pratet med en venninne som veier litt for mye. Vi satt og så på bilder fra vi var unge, og også jeg hadde følt meg tykk hele livet. Vi hadde et forvrengt syn på kroppene våre, begge to. Jeg var nede i 47 kilo, men da fikk jeg høre at nå var jeg blitt tynn og det kledde ikke meg. Vekta fra jeg var tenåring var liksom den jeg så som min idealvekt, men kroppen endrer seg. Hadde ingen sagt noe ville jeg kanskje fortsatt og helst veid 45 kg. Heldigvis sa noen venninner i fra. Jeg har former, men da så jeg ut som et beinrangel, eller rett i nærheten. On 7/25/2018 at 7:38 PM, AnonymBruker said: Det du refererer til her er "forfengelighetskilo". Du trenger ikke gå ned i vekt, men du vil. Og kroppen din vil alltid ha litt fett på kroppen, i tilfelle sykdom eller en lang vinter, hvilket i og for seg gir mening. Så du jobber mot kroppen din mesteparten av tiden. Forfengelighetskiloene tar tid. Jeg er selv 175 og har ligget mellom 60 og 65 mesteparten av mitt voksne liv. Som 19-åring var jeg nede i 57-58, og en del av meg har nok (i en frykt for å gi slipp på ungdomstiden fullstendig) ønsket meg tilbake dit. Men forgjeves. Selv med trening, masse grønnsaker, proteiner og et strengt kaloriregime har jeg måttet gi det opp. 60-61 er mulig, men selv det krever veldig mye av meg. Jeg har på et vis anerkjent at trivselsvekten min er litt over, og at jeg jobber konstant i motbakke for å nærme meg 60. Selv har jeg, ved min vekt, en daglig forbrenning på rundt 1700 (uten trening). Jeg spiser ca. 1500. Trener iblant og kan unne meg mer, men er også tilsvarende sulten. Har du oppdatert din daglige forbrenning? Du skal jo ha mindre kalorier nå enn da du var 69 kilo. For disse siste trenger du også et ganske lavt kaloriunderskudd. Dessverre tror jeg tre kilo til slutten av august er litt for ambisiøst. Over en måned må du ha et kaloriunderskudd på ca. 700 kalorier hver dag om du skal ned tre kilo. Forbrenner du eksempelvis 1800 per dag, ville du blitt tvunget til å spise 1100 hver dag, hvilket er for lite. Jeg ville heller fokusert på å stramme opp, spise så sunt som mulig. Pass også på fiberrik mat som gir god fordøyelse, og ikke for mye salt. Det gir et veldig markant utslag på kroppen om du er oppblåst eller ikke. Anonymkode: f3ede...19d Enig. Og ts har bare tre kilo hun ønsker å bli kvitt. Men det er ikke sikkert kroppen er enig. Tre kilo er ikke noe jeg ville brydd meg om. For meg satt det i hodet, jeg var slank, men følte meg ikke slank. Man kan google spisevindu, 2-5 "dietter", eggefaste, lavkarbo, smartkarbo, men det beste er å spise normalt, bevege seg så vil kroppen falle på den vekta som er idealvekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå