Gå til innhold

Klumper/kviser etter brasiliansk voksing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok brasiliansk voks igår. Gikk helt greit, ikke så veldig vondt og damen sa huden min så helt normal ut etterpå. Når jeg kom hjem, ca 1 time senere, var det plutselig komt en del hvite/hudfargede klumper på huden rett over der kjønnsleppene begynner. Altså på den «flate» delen. Fikk helt panikk først og trodde det var noe kjønnsvorter ellerno, men tviler på at om man får det, at man merker symptomer så fort haha... nå, etter 24 timer, ligner de mer på små kviser. Veldig ekkelt! Er det noen som vet om dette er normalt, evt. Hvor lang tid det tar før det går vekk ca.? Har som sagt gått 24 timer. Sto på en lapp jeg fikk av salongen, at jeg må ta kontakt om huden ikke er fin 48 timer etter. Tviler på at den er det, da jeg fortsatt er VELDIG sår og øm 24 timer senere... kun blitt litt bedre

Anonymkode: c95ad...b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres aldeles ikke ut som kjønnsvorter, tviler også veldig sterkt på at du får dette av voksing - og symptomene kommer ikke så fort. 

Høres ut som et utslett. Kanskje du har reagert på noen av ingrediensene i behandlingen. 

Anonymkode: 30473...aa9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også små "kviser" over hele høna dagen etter voksing. Gangen etter kjøpte jeg en gel som skal smøres på 1-2 ganger daglig, da fikk jeg det aldri igjen. :) Husker ikke hva den het, men var ihvertfall med en slags fruktsyre som skulle hindre dette. De har garantert dette på salongen. :)

Anonymkode: 52dad...ca3

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også små "kviser" over hele høna dagen etter voksing. Gangen etter kjøpte jeg en gel som skal smøres på 1-2 ganger daglig, da fikk jeg det aldri igjen. :) Husker ikke hva den het, men var ihvertfall med en slags fruktsyre som skulle hindre dette. De har garantert dette på salongen. :)

Anonymkode: 52dad...ca3

Godt å høre at jeg ikke er den eneste? Noen av mine, de som ligger helt nederst, har fått hvitt puss i seg😷 hvor lang tid tok det før det gikk bort ca. For deg? Huden min har roet seg veldig og rødheten har så og si gått helt vekk nå, men de jævla kvisene er der fortsatt

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres aldeles ikke ut som kjønnsvorter, tviler også veldig sterkt på at du får dette av voksing - og symptomene kommer ikke så fort. 

Høres ut som et utslett. Kanskje du har reagert på noen av ingrediensene i behandlingen. 

Anonymkode: 30473...aa9

Ja, tenkte meg dette. Tror bare huden min er veldig sensitiv akkurat der jeg fikk disse prikkene. For vokset hele greien, og alt annet er helt fint! Men skal snakke med salongen som vokste meg og se om de har noe råd 

AnonymBruker
Skrevet

Dette får jeg også om jeg ikke skrubber jevnlig (både dagen før voksing og en dag etter - forsiktig om det er ømt) 

Anonymkode: 27813...c6f

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette får jeg også om jeg ikke skrubber jevnlig (både dagen før voksing og en dag etter - forsiktig om det er ømt) 

Anonymkode: 27813...c6f

Åå, synd jeg ikke ble «advart» om noe av dette på forhånd av de som vokset meg... men ringte til dem nå, og de sier de har et serum som tydeligvis skal fjerne dette veldig raskt, men det er sterkt og vet ikke hva det koster så litt skeptisk på det.. men vet dere hvor lang tid det tar før disse kvisene går vekk? Vet liksom ikke om det er verdt å kjøpe masse greier nå om det går vekk fort

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var første gang du gjorde dette, er det naturlig at huden reagerer. Jeg gikk flere dager og var prikkete og øm første gangen. Jeg har en kjølende gele fra Dermalogica som jeg bruker. Det hjelper for meg. Hvis det går lang tid mellom hver voksing kan jeg også oppleve at det blir prikkete. 

Jeg skrubber huden etter noen dager og jevnlig mellom voksingene, det forebygger inngrodde hår. Jeg skrubber ikke dagen før voksing, da jeg føler at huden blir mer følsom. 

Jeg vokset i går og er helt fin i dag. Jeg gikk uten truse under shortsen, og det hjalp. Da er det ingenting som gnisser og gnager mot huden 😁

Anonymkode: 02b87...cc9

Skrevet

Jeg får sånn hver gang jeg fikser brynene mine, tar noen dager før det er borte.. Den kremen flere bruker fra Dermalogica beroliger huden pga aloe vera, så om du har det liggende hjemme kan du jo prøve å smøre det på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...