AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Noen flere som omrent ikke har fått post i sommer? Denne sommeren har jeg bestilt en god del pakker fra ulike steder og på ulike tidspunkt, men det kommer jo ikke noe av det? Har ventet opp til seks uker på den første jeg bestilte. Alt er rapportert sendt for lenge siden. Det er dessverre ikke sporing på de fleste pakkene. Hvis jeg en sjelden gang får brev er det gjerne 2-3 samme dag, som får meg til å lure på om de har begynt å samle all posten for levering maks en gang i uken? Vet at de har sluttet å levere på lørdager og at det har vært snakk om å levere annenhver dag. Men foreløpig skal det vel leveres post alle hverdager? Anonymkode: 3560f...24f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Posten har da vel aldri ferie. Jeg vil heller tro at de stedene du har bestilt fra ikke har sendt pakkene dine fordi DE har ferie. Kanskje de har pakket orderen din og lagt den klar til utsending uten å faktisk sende den Anonymkode: 7808b...b42 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Posten har da vel aldri ferie. Jeg vil heller tro at de stedene du har bestilt fra ikke har sendt pakkene dine fordi DE har ferie. Kanskje de har pakket orderen din og lagt den klar til utsending uten å faktisk sende den Anonymkode: 7808b...b42 Det kan jo hende, selv om jeg synes det er rart om flere ulike firma skriver at de har sendt pakker de ikke har sendt. Posten er fellesnevneren her. Enkelte firmaer opererer dog med veldig lang leveringstid, så da lurer jeg egentlig på hvordan de går frem. Hvorfor er det forventet postgang på en måned fra England med ett firma, mens et annet forventer 3-4 dager. Gjør forsåvidt ingen forskjell så lenge ingen av pakkene kommer. 😛 Anonymkode: 3560f...24f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posten har da vel aldri ferie. Jeg vil heller tro at de stedene du har bestilt fra ikke har sendt pakkene dine fordi DE har ferie. Kanskje de har pakket orderen din og lagt den klar til utsending uten å faktisk sende den Anonymkode: 7808b...b42 Ved ferie så mener nok TS lavere bemanning hvor de prioriterer viktig mail og ikke pakker fra ebay. Har selv opplevd at posten er ufattelig treg nå i sommer. Anonymkode: b8898...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ved ferie så mener nok TS lavere bemanning hvor de prioriterer viktig mail og ikke pakker fra ebay. Har selv opplevd at posten er ufattelig treg nå i sommer. Anonymkode: b8898...4ab Posten aner da ikke hva som er viktig. Anonymkode: 3560f...24f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posten aner da ikke hva som er viktig. Anonymkode: 3560f...24f skjerp deg ,det gjør de da. Offentlige brev og vanlige brev mellom to privatpersoner er da stor forskjell på 🙄 Anonymkode: b8898...4ab
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Posten kommer som normalt, men de er mange ferievikarer. Anonymkode: 868a3...46c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 Tollen bruker i hvert fall unormalt lang tid om sommeren og rundt jul, kan hende det er der pakkene dine sitter fast. Pakker som sendes innen Norge har jeg i hvert fall fått like raskt som vanlig i hele sommer, pakker fra utlandet bruker veldig lang tid. Anonymkode: 19202...238
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: skjerp deg ,det gjør de da. Offentlige brev og vanlige brev mellom to privatpersoner er da stor forskjell på 🙄 Anonymkode: b8898...4ab Nei, dette skilles det ikke på. Brev sorteres automatisk på en regionterminal, og blir sendt ut ferdig sortert (etter rute) i kasser som skal inn i hver bil fra hver lokalterminal. Rutinen er at om et brev er lagt tre plasser for langt bak, eller lignende, skal postbudet ta det med tilbake igjen til terminalen, og det blir sendt i retur til ny automatisk sortering, for så å dukke opp igjen i automat-sorteringskassen en dag eller to senere. Postbudene skal av rutine aldri kjøre tilbake og levere det hvis det er feilsortert, men de fleste gjør det hvis de ser at det feks. er pass (som er lett gjenkjennelig konvolutt). Småpakker som går som brevpost er også en egen sortering, men sorteres manuelt. Også på samme terminal, så de som er på lokal-terminalen og postbudene sorterer dette aldri. Samme rutine med å sende tilbake igjen om det ligger feil i bokser i forhold til rute. Endringer om sommeren er at reklame kun sendes ut mandager og tirsdager, til vanlig er det reklame alle dager unntatt fredag. Anonymkode: 726a0...696 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 Jeg venter også på pakker. Alle står stille i Oslo og det har gått flere dager. Kjedelig Anonymkode: 86f0a...180
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #11 Skrevet 25. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: skjerp deg ,det gjør de da. Offentlige brev og vanlige brev mellom to privatpersoner er da stor forskjell på 🙄 Anonymkode: b8898...4ab Ja jeg må visst skjerpe meg, klart det sitter en mann på Posten og studerer ett brev av gangen og vurderer om de er viktige eller ikke. Da er det jo ikke rart det tar sånn tid 😄 Det begynner forresten å bli noen år siden sist jeg fikk et viktig brev fra det offentlige i postkassen. Anonymkode: 3560f...24f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #12 Skrevet 25. juli 2018 Opplever det samme. Treeegt. Anonymkode: 88cb5...3fc
Strikkefrøken Skrevet 25. juli 2018 #13 Skrevet 25. juli 2018 Ikke opplevd det Typen fikk melding om at pakken var på vei og forventet levering på tirsdag. Samme dagen (fredagen før) hadde pakken allerede kommet og var klar til henting. Jeg bestilte noe fra Sverige. Beregnet ventetid var 2 uker, dukket opp i dag etter 4 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå