AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Hei Jeg lurte på om et par ting. Jeg søkte om sosialhjelp hos NAV for 2 måneder siden, og fikk livsoppholds-penger som skal går ut 30.august. Som vil si jeg må søke på nytt etter 30. august. Jeg har så og si bare gått på nav i 1 måned nå, begynte å få penger fra og med 1. juli. Greia er at, jeg har nå fått studieplass, men får ikke svar fra lånekassen før slutten av august. Burde jeg si ifra til nav om at jeg har blitt student? og hva vil skje med de to siste utbetalingene jeg har? Jeg mottar altså ikke penger fra noen som helst utenom dem nå, og får heller ikke støtte fra lånekassen før 1. september ( hvis jeg får støtte i det hele tatt). Trenger for å si det sånn de to siste utbetalingene. Kan altså ikke gå 1 hel måned uten penger, hva skal jeg spise og drikke fra da? Det er slikt jeg tenker... Jeg forstår altså at NAV ikke gir økonomisk støtte til studenter, men hvordan vil det være i min situasjon da? dersom jeg er student men har enda ikke mottatt betaling fra lånekassen og kommer ikke til å motta før 1. september? Håper noen SERIØSE og modne mennesker kan svare meg uten å måtte skrive noe negativt/stygt.! Anonymkode: a23c2...09d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Du mottar ikke penger når du er student. Å dette er noe som blir oppdaget, så da må du tilbakebetale alt for den perioden du har vært student. At du enda ikke har mottatt penger fra Lånekassen er desverre ikke nav sitt problem. Men det enkleste er at du snakker med dem fremfor å prøve å gå bak ryggen dems. Anonymkode: 513ee...bb4
Xayah Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mottar ikke penger når du er student. Å dette er noe som blir oppdaget, så da må du tilbakebetale alt for den perioden du har vært student. At du enda ikke har mottatt penger fra Lånekassen er desverre ikke nav sitt problem. Men det enkleste er at du snakker med dem fremfor å prøve å gå bak ryggen dems. Anonymkode: 513ee...bb4 Altså, jeg har fått studieplass, men når blir jeg student? Er det når jeg har betalt semesteravgift og eventuelt møtt opp første skoledag? Når blir på en måte jeg pliktig til å si ifra om at jeg har blitt student?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Kanskje når det begynner? Si at du har søkt støtte men ikke fått svar enda. Anonymkode: 35e71...dd6 1
Guppy88 Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 Si ifra til NAV, og søk om sosialhjelp frem til første utbetaling av stipend. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 De stanser ikke utbetalingene av sosialhjelp før du får studielån/stipend inn på konto. Men si ifra, så slipper du å risikere å motta både studiestøtte OG sosialhjelp, for da får du plutselig et tilbakebetalingskrav fra Nav i ettertid som kan være ugreit å tilbakebetale dersom du har brukt "dobbelt opp" med penger en periode. Anonymkode: 53ac5...012 1
Jolene Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Snakk med NAV. Du er jo pliktig til å melde fra om endringer i din situasjon. Dette løser seg 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 3 timer siden, Xayah skrev: Altså, jeg har fått studieplass, men når blir jeg student? Er det når jeg har betalt semesteravgift og eventuelt møtt opp første skoledag? Når blir på en måte jeg pliktig til å si ifra om at jeg har blitt student? Ville sagt ifra nå med en gang, jo mer du viser vilje jo større er muligheten for å få beholde pengene frem til storstopendet kommer Anonymkode: 513ee...bb4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå