AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Med inspirasjon fra et annet innlegg her som er basert på det samme kom jeg på ting som skjedde meg da jeg var liten. Da jeg var både 5 år så ble jeg misbrukt av en fetter som da var 6 år som ville at vi skulle leke noe nytt som han hadde sett hans foreldre gjøre på soverommet. Jeg som var så liten visste ikke hva det var så jeg gikk med på det. Flere måneder senere så følte jeg ubehag over det da mine intimgrenser hadde blitt brutt og sa ifra til min mor som reagerte med fortvilelse, jeg fikk aldri omgås med denne fetteren alene. Etter noen få år, da jeg var 8 år så var det en 10 år gammel kusine som ville at vi skulle utforske hverandre sammen, hun stengte meg inne i ett rom og beroliget meg med at det ikke var farlig, vi bare lekte.. I ettertid har jeg ikke viet det noen tanker i det hele tatt, muligens pga jeg ville glemme at jeg faktisk var utsatt for overgrep. Jeg har nå begynt å tenke på det som skjedde med meg og lurer på om det er derfor jeg føler skam når jeg skal ha sex med en partner nå i en voksen alder. Er det noen her som har opplevd noe av det samme, og hvordan har dere taklet dette i ettertid? Det er som sagt helt nytt for meg å i det hele tatt vie det noen tanker, da jeg har fortrengt det som skjedde meg så lenge jeg kan huske.. Anonymkode: 7ae58...cb2
Isambard Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har opplevd omtrent akkurat det samme. Litt eldre småbarn som ville utforske. Jeg ser på det som naturlig lek mellom barn. Har overhodet ikke tatt skade av det og synes det er feil å kalle det misbruk. For å være helt ærlig synes jeg du skal senke skuldrene og ikke tenke at du kanskje er skadet. Du kan google doktorlek, så vil du se hvor vanlig det er. Det er noe helt annet når voksne misbruker barn. 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Jeg opplevde dette med en fetter, da han var 9 og jeg 6 år. Jeg forsto at det var galt det han hadde gjort med meg, og følte mye på skam frem til jeg var ca 18 år. Først da var jeg moden nok til å sortere tanker og følelser i forhold til det som hadde skjedd, og "tilgi" meg selv for at jeg hadde latt det skje. Men jeg hadde altså ikke fortrengt dette, og det var mye i tankene mine før dette, så jeg tok på en måte et aktivt oppgjør med hendelsen. Dersom du ikke har gjort det så er det ikke usannsynlig at det er derfra du sliter med skam i forhold til sex. Anonymkode: 8fcf6...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Jeg ble misbrukt av bestekompisen til storebroren min som var 7 år eldre enn meg. Han var selv 11 år gammel når det startet og fortsatt er barn. Jeg har fortrengt mye men har fått et dårlig forhold til sex. I ungdommen så jeg ikke alvoret med sex, det var jo «bare» sex og ble sikkert sett på som lett på tråden. Nå i voksen alder så har det gått andre veien, sex er ikke noe jeg nyter, det er bare noe jeg gjør fordi jeg elsker mannen min men jeg har et fryktelig anstrengt forhold til det. Jeg vet faktisk ikke om jeg noensinne har hatt noen nytelse ut av det, det er bare noe jeg «skal» gjøre. Dette har satt seg dypt i bakhodet hos meg selvom jeg har fortrengt mye av overgrepene. Men mitt råd er å prate med noen om dette. Overgrep kan ha mange senskader, og de bør ikke nødvendigvis ødelegge barndommen men faktisk ødelegge for en i voksen alder. Anonymkode: bd166...940 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 Han var 6 år, ts. Hva får deg til å tro at han hadde noe mer innsikt enn deg? Anonymkode: 9bc4c...95d 11
Aule Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 På 25.07.2018 den 15.52, AnonymBruker skrev: I ettertid har jeg ikke viet det noen tanker i det hele tatt, muligens pga jeg ville glemme at jeg faktisk var utsatt for overgrep. Jeg har nå begynt å tenke på det som skjedde med meg og lurer på om det er derfor jeg føler skam når jeg skal ha sex med en partner nå i en voksen alder. Er det noen her som har opplevd noe av det samme, og hvordan har dere taklet dette i ettertid? Det er som sagt helt nytt for meg å i det hele tatt vie det noen tanker, da jeg har fortrengt det som skjedde meg så lenge jeg kan huske.. Det er veldig normalt at barn driver med slik seksualisert lek. Stort sett alle gjør det. Du fremstår som ganske oversensitiv og hysterisk hvis du begynner å klage over dette i voksen alder. Jeg må nesten bruke klassikeren: "Skjerp deg!" Ærlig talt, det blir litt mye til tider på dette forumet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 11 minutter siden, Aule skrev: Det er veldig normalt at barn driver med slik seksualisert lek. Stort sett alle gjør det. Du fremstår som ganske oversensitiv og hysterisk hvis du begynner å klage over dette i voksen alder. Jeg må nesten bruke klassikeren: "Skjerp deg!" Ærlig talt, det blir litt mye til tider på dette forumet. Du har vel rett i det, man kan fort bli påvirket av alt som står på kg. Men nå prøver jeg å bare sortere følelser her og kjenne etter om jeg overreagerer eller ikke, som sagt så har jeg aldri tenkt på det som overgrep før, mest fordi jeg fortrengte begge opplevelsene, så det er godt at dere kommer med litt ulike syn på det som skjedde, slik at det blir lettere for meg å skille ut hva som er ok og ikke ok ts Anonymkode: 7ae58...cb2
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Vi kalte det å "leke doktor". Hadde ingen problemer med det da, og ingen idag. Jeg var like mye med på det som jentene, og synes det var kjempe spennende. Jeg ser på det som lek, og som sunn og normal nysgjerrighet, selv om jentene var noen år eldre. Var bare uskyldig utforskning, slik jeg ser på det. Edit. Vi kalte det "å leke hus", tor jeg Endret 26. juli 2018 av Beeblebrox 2
Isambard Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel rett i det, man kan fort bli påvirket av alt som står på kg. Men nå prøver jeg å bare sortere følelser her og kjenne etter om jeg overreagerer eller ikke, som sagt så har jeg aldri tenkt på det som overgrep før, mest fordi jeg fortrengte begge opplevelsene, så det er godt at dere kommer med litt ulike syn på det som skjedde, slik at det blir lettere for meg å skille ut hva som er ok og ikke ok ts Anonymkode: 7ae58...cb2 For min del var det gjensidig lek. Vil ikke gå i detalj. De var litt eldre, men vi var venner som lekte sammen jevnbyrdig. Det ville vært noe annet om det bar press eller tvang. Da kunne det vært en vond opplevelse. Uansett liker jeg ikke helt å sette stempelet "misbruker" på små barn. De kan ikke holdes ansvarlige på samme måte som voksne. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har opplevd det samme som deg, TS. Men det var doktorlek, og noe veldig mange barn utforsker. Helt naturlig. Men hvis du tror du har fått senskader av det så burde du vel uansett snakke med noen? Men jeg ser på det som bagateller. Legg det bak deg, ingen av dere gjorde noe galt. Dere var jo bare barn... Anonymkode: 01e70...84e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel rett i det, man kan fort bli påvirket av alt som står på kg. Men nå prøver jeg å bare sortere følelser her og kjenne etter om jeg overreagerer eller ikke, som sagt så har jeg aldri tenkt på det som overgrep før, mest fordi jeg fortrengte begge opplevelsene, så det er godt at dere kommer med litt ulike syn på det som skjedde, slik at det blir lettere for meg å skille ut hva som er ok og ikke ok ts Anonymkode: 7ae58...cb2 Hvis du ikke har tenkt på det som overgrep før, så synes jeg ikke du skal begynne å overanalysere det nå heller. Selv om fetteren din tok initiativet, kan man ikke kalle det overgrep. Du gikk med på leken. Greit nok at du bare var fem, og ikke skjønte hva du gikk med på, men han var bare seks og skjønte ikke noe mer enn deg. Likevel er slike leker vanlig mellom små barn. Og ikke noe de får traumer av senere. At moren din reagerte såpass sterkt, kan ha forverret din opplevelse av situasjonen. Når det er sagt, selv om slike leker er vanlig mellom barn, ville jeg selv kanskje følt ubehag i ettertid ved å ha lekt slike leker med en slektning. Anonymkode: 1b820...f08
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 16.02, AnonymBruker skrev: Jeg ble misbrukt av bestekompisen til storebroren min som var 7 år eldre enn meg. Han var selv 11 år gammel når det startet og fortsatt er barn. Jeg har fortrengt mye men har fått et dårlig forhold til sex. I ungdommen så jeg ikke alvoret med sex, det var jo «bare» sex og ble sikkert sett på som lett på tråden. Nå i voksen alder så har det gått andre veien, sex er ikke noe jeg nyter, det er bare noe jeg gjør fordi jeg elsker mannen min men jeg har et fryktelig anstrengt forhold til det. Jeg vet faktisk ikke om jeg noensinne har hatt noen nytelse ut av det, det er bare noe jeg «skal» gjøre. Dette har satt seg dypt i bakhodet hos meg selvom jeg har fortrengt mye av overgrepene. Men mitt råd er å prate med noen om dette. Overgrep kan ha mange senskader, og de bør ikke nødvendigvis ødelegge barndommen men faktisk ødelegge for en i voksen alder. Anonymkode: bd166...940 Dette er i mine øyne en helt annen og langt mer alvorlig situasjon enn den TS beskriver. Jeg hadde vært svært bekymret for en 11-åring som gjorde noe slikt mot et lite barn, og tenkt at det barnet kanskje hadde blitt misbrukt selv og/eller trenger utredning/terapi for andre problemer/diagnoser. Det barnet kan potensielt vokse opp til å bli en svært farlig mann. Veldig trist å høre om det som skjedde med deg. Men en seksåring som er nysgjerrig på kropp og leker sex med en femåring tenker jeg lett kan være bare vanlig nysgjerrighet på seksualitet. Veldig vanlig i den alderen. Anonymkode: fc513...53b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå