AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Igår tidlig kom det en veldig tynn hann katt bort til hytten min, med masse flott i pelsen. den er rundt 1 år, så jeg lurer på om noen skaffer seg katt i fjord og forlot den da de kanskje skulle reise til syden eller andre plasser nå i sommer. Katten er veldig kosen så noen må hvertfall ha eid den. Pga jeg ikke vet om den har en eier eller ikke så har jeg ikke gitt den mat med tanke på at noen kanksje eier den. Noen sol har idee om hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 64081...911
Morten1 Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Du kan jo gi en katt mat uansett om noen eier den eller ikke hvis du misstenker at den er sulten. Ta den med til en vetrinær. Hvis katten er chippet kan vetrinæren finne eieren. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 11 minutter siden, Morten1 skrev: Du kan jo gi en katt mat uansett om noen eier den eller ikke hvis du misstenker at den er sulten. Ta den med til en vetrinær. Hvis katten er chippet kan vetrinæren finne eieren. Er det ikke slik at da er det større sjanse for at den ikke drar tilbake til eieren som kanskje eksisterer da? Hvis man mater den? Veterinær er 1 time unna, så jeg legger hvertfall ført ut på fb Åsså drar jeg til veterinær etterpå jeg har fått svar der. Anonymkode: 64081...911 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Igår tidlig kom det en veldig tynn hann katt bort til hytten min, med masse flott i pelsen. den er rundt 1 år, så jeg lurer på om noen skaffer seg katt i fjord og forlot den da de kanskje skulle reise til syden eller andre plasser nå i sommer. Katten er veldig kosen så noen må hvertfall ha eid den. Pga jeg ikke vet om den har en eier eller ikke så har jeg ikke gitt den mat med tanke på at noen kanksje eier den. Noen sol har idee om hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 64081...911 Du mener sikkert at den har flått. Jeg ville prøvd å fange katten for å ta bort flåttene først, evt. ta den med til veterinær og sjekke om den er chippet. Anonymkode: b4ed2...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 * flått * i fjor * kanskje Anonymkode: 4b289...03e 2
Vampen Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 15.39, AnonymBruker skrev: Er det ikke slik at da er det større sjanse for at den ikke drar tilbake til eieren som kanskje eksisterer da? Hvis man mater den? Veterinær er 1 time unna, så jeg legger hvertfall ført ut på fb Åsså drar jeg til veterinær etterpå jeg har fått svar der. Anonymkode: 64081...911 For katten kan det å gå uten mat og drikke, spesielt nå i varmen, være kritisk. Jeg tror vi har hørt det du skriver her så mange ganger at vi har blitt redd for å hjelpe dyr i nød. Om katten virker sulten og tynn, så er kattens helse førstepri. Om du er i tvil, alltid gi katten mat og drikke, og så får man heller ta jobben med å prøve å finne ut om den har en eier. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Så klart gir du katten mat og drikke. Så kan du prøve å fjerne flåtten. Ta den med til vetten og få den sjekket for chip. Om den ikke er chippet så etterlys eieren på FB, dyrebar.no, og gjennom dyrebeskyttelsen i det området. Anonymkode: 444b9...cf9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Ikke gi den tørrfor. Katter drikker også sjelden vann så gi den våtfor. Så tar du den med til veterinær eller kontakter noen som kan få den sjekket. Anonymkode: a98ea...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå