Gjest Madam Felle Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Si det sånn at brudeparet bestemmer seg for å invitere til middag og fest, men finner ut at de vil ha noen til middag og noen til kaffe. Hvor mange kaffegjester er ok i forhold til middagsgjester? Er det ok å invitere 55 gjester til middag, og to til kaffe?
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Er det ok å invitere 55 gjester til middag' date=' og to til kaffe?[/quote'] Vi skal selv ha både middag og kaffegjester. Blir ca 50 inviterte til middag, og rundt 25-30 til kaffe... ...og nei, synes ikke det er ok og invitere bare to til kaffe...
Olifant Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Må si meg enig i at jeg ikke synes det er særlig ålreit å invitere bare to til kaffen. Det er vel fordi det fort kan bli veldig "b-gjest stempel" (les tidligere tråd).
Sweetpea Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Tror kanskje at jeg hadde følt meg litt "utenfor" om jeg var en av de to som var bedt til kaffi ... Men noen syns sikkert det er rart slik vi gjør det òg. Vi blir ca 50 til middag og skal invitere rundt 50 til kaffi i tillegg.. stor familie....
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #5 Skrevet 8. mars 2005 Er det ok å invitere 55 gjester til middag' date=' og to til kaffe?[/quote'] Det er rett og slett dårlig oppførsel fra brudeparet sin side å gjøre noe sånt. Man kan virkelig begynne å lure på intelligensen til noen som mener at det ville vært helt greit
Bokalven Skrevet 8. mars 2005 #6 Skrevet 8. mars 2005 Vi har nettopp hatt en laaaang diskusjon om nettopp dette temaet: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=119355
anyvold Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Jeg synes også det blir litt "pinlig" å be bare to til kaffe. Tross alt; hva utgjør to personer fra eller til i et så stort regnestykke??
Lille smurf Skrevet 8. mars 2005 #8 Skrevet 8. mars 2005 og hva skiller disse to fra de andre femti..????? :klø:
Sweetpea Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 og hva skiller disse to fra de andre femti..????? :klø: Mener du mine 50??
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #10 Skrevet 8. mars 2005 Tross alt; hva utgjør to personer fra eller til i et så stort regnestykke??
Miori Skrevet 8. mars 2005 #11 Skrevet 8. mars 2005 Ikke mindre enn 10 rne kaffegjester mener nå jeg... :-)
linky Skrevet 8. mars 2005 #12 Skrevet 8. mars 2005 ber dere gjester til kaffen som dere ikke kjenner? foreks typen eller dama til en kompis/ veninne som du ikke har truffet?
Miori Skrevet 8. mars 2005 #13 Skrevet 8. mars 2005 ber dere gjester til kaffen som dere ikke kjenner? foreks typen eller dama til en kompis/ veninne som du ikke har truffet? Vi har valgt å gjøre det om de er samboere, men ikke ellers.... (Måtte sette et skille...)
Sweetpea Skrevet 8. mars 2005 #14 Skrevet 8. mars 2005 Vi har valgt å gjøre det om de er samboere, men ikke ellers.... (Måtte sette et skille...) Sånn har vi gjort det òg!
Martha Stewart Skrevet 8. mars 2005 #15 Skrevet 8. mars 2005 Sånn har vi gjort det òg! Hæ, betyr det at halvparten av et par blir invitert til middag og den andre halvparten til kaffe?? For øvrig synes jeg å bare ha to kaffegjester blir feil ja, bør være minimum ti. (Snakker av egen erfaring, som én av fem kaffegjester i et bryllup med ca seksti gjester).
Miori Skrevet 8. mars 2005 #16 Skrevet 8. mars 2005 Hæ, betyr det at halvparten av et par blir invitert til middag og den andre halvparten til kaffe?? For øvrig synes jeg å bare ha to kaffegjester blir feil ja, bør være minimum ti. (Snakker av egen erfaring, som én av fem kaffegjester i et bryllup med ca seksti gjester). Vi ber par som er samboere sammen, mens hvis de kun er kjærester så ber vi bare vennen vår... Slik har vi gjort det i alle fall
eliassen Skrevet 9. mars 2005 #17 Skrevet 9. mars 2005 Hva synes dere om å be samoberen til en fetter. Vi har aldri møtt samboeren, vet jo ikke hva hun heter engang, og har ikke så veldig mye kontakt med fetteren?
Kristin S Skrevet 9. mars 2005 #18 Skrevet 9. mars 2005 Så lenge de er samboere så skal man vel egentlig be begge to..Men siden dere aldri har truffet henne, så blir det kanskje litt anderledes? hmm..Men er vel i grunn like greit å ta henne med synes jeg!
Martha Stewart Skrevet 9. mars 2005 #19 Skrevet 9. mars 2005 Vi ber par som er samboere sammen' date=' mens hvis de kun er kjærester så ber vi bare vennen vår... Slik har vi gjort det i alle fall[/quote'] Ok, da skjønner jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #20 Skrevet 9. mars 2005 Å be bare to til kaffe syns jeg er direkte latterlig. Dersom en skal skape et skille, må det gjøres tydelig, at fex alle venner, alle søskenbarn, alle naboer e.l. bli invitert bare til kaffe. Nå er jeg i utgangspunktet motstander av sekundagjester, men om en skal lage et skille bør man være sikker på at det ikke sårer noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå