Gjest Anki Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Dette er bare så spennende, hun presset og presset i en time følte jeg, men nå er endelig første pus kommet ut, den er helt svart ser det ut til! Foreløpig i hvert fall. Pusen min er så FLINK, føler meg jo helt som en bestemor her vet du! Hvis de ligner på henne blir de bare så skjønne, hun er oransje, svart og hvit flekkete og langhåret, og bare helt nydelig! Skal få lagt ut bilder straks jeg får det til.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Gratulere som nybakt pusebestemor, Anki! :-) Har selv hatt fødende katt flere ganger, en gang foregikk det i sofaen hjemme hos mine foreldre. Virkelig fascinerende å se på.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Oh, så heldig du er Nyfødte kattunger er kanskje det søteste som finnes.
Gjest Anki Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Sofaen hørtes ikke ut som det ideelle stedet å føde nei, men hva skal man gjøre da?? Først sprang Maya under badekaret og gjemte seg, men fikk henne heldigvis ut og oppi kassen! Men var jo forberedt på at det kunne begynne før jeg kom hjem fra jobb. ' Hadde regnet ut at det skulle skje i dag, du snakker om å føde på termin!! :o
Gjest miau Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Jeg er så misunnerlig! Pusunger er nyydlige... Tror forresten at det bare er hunnkatter som kan ha den fargekombinasjonen, sort/hvit/orange(rødlig). Fikk høre det for noen år siden, og etter det har jeg alltid lagt merke til at jeg kun ser hunnkatter sånn..
Gjest Catwoman Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 ååhh så herlig :-) Pusefødsler er fantastisk å være med på, for å ikke å snake om å ha huset fullt av yndige små pusekrabater. Hvor mange ble det?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Jeg er så misunnerlig! Pusunger er nyydlige... Tror forresten at det bare er hunnkatter som kan ha den fargekombinasjonen, sort/hvit/orange(rødlig). Fikk høre det for noen år siden, og etter det har jeg alltid lagt merke til at jeg kun ser hunnkatter sånn.. Det stemmer:) Fargekombinasjonen er kjønnsbundet, og knyttet til x-kromosomene. Nå kommer jeg ikke på akkurat hvordan det er, men hunkatten har i hvert fall to x-kromosomer og hankattene har ett. Jeg vil tro at det ene x-kromosomet har gen for oransje farge, det andre for sort, mens hvit farge blir gitt av et inaktivt allel på et annet kromosom (eller noe sånt..). Hankattene blir dermed ENTEN oransje/hvite eller sort/hvite, mens hunkattene kan bli disse fargene OG trefarget, i tillegg til farge arvet fra faren. Kos deg med kattungene, Anki - misunnelig, jeg:) Vår begynner å bli stor, men like nydelig som da han var mindre.
-Fisken- Skrevet 9. mars 2005 #8 Skrevet 9. mars 2005 Så gøy, gratulerer HAr selv sett pus føde noen ganger. Spennende! Første gang fødte hun på kjøkkengulvet av alle steder
MiniMjau Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 Gratulerer! Har selv hatt en pus som har født, fantastisk opplevelse og se disse små nøstene trille ut. Hun var så flink! Håper du har noen som vil ha kattungene når de blir 12 uker gamle.
Gjest Hjemløs katt. Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Hei. Kattunger er kjempesøte! Men jeg har bare lyst til å be deg tenke på alle de kattene som ikke har det bra her i landet. Du finner forhåpentligvis gode hjem til kattungene som har kommet, men det er ikke til å komme i fra at det er alt for mange katter rundt om kring. Hva om du sørget for at din katt ikke fikk kattunger og heller hjalp noen av de hjemløse og kanskje sultne og syke kattene som er overalt... Mener ikke å være negativ, men hvis alle som hadde katter sørget for at de ikke fikk kattunger, kunne man kanskje unngått noen av de forferdelige katteskjebnene rundt omkring. Har jobbet innen dyrevern, og jeg har jobbet på et dyrlegekontor, og jeg har grått mange tårer over hvor mye lidelse det er blandt katter (og andre dyr) Ha en fin dag
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #11 Skrevet 9. mars 2005 Hei. Kattunger er kjempesøte! Men jeg har bare lyst til å be deg tenke på alle de kattene som ikke har det bra her i landet. Du finner forhåpentligvis gode hjem til kattungene som har kommet, men det er ikke til å komme i fra at det er alt for mange katter rundt om kring. Hva om du sørget for at din katt ikke fikk kattunger og heller hjalp noen av de hjemløse og kanskje sultne og syke kattene som er overalt... Mener ikke å være negativ, men hvis alle som hadde katter sørget for at de ikke fikk kattunger, kunne man kanskje unngått noen av de forferdelige katteskjebnene rundt omkring. Har jobbet innen dyrevern, og jeg har jobbet på et dyrlegekontor, og jeg har grått mange tårer over hvor mye lidelse det er blandt katter (og andre dyr) Ha en fin dag Dette skulle jeg til å si og. Tankeløse fjolls som setter unger på blandinskatter. Som om det ikke er mer enn nok av stakkars, lidende puser fra før av....
Dødspingvinen Skrevet 10. mars 2005 #12 Skrevet 10. mars 2005 Unnkyld meg, men nå får dere jaggu meg rulle inn :o Her er det noen som skriver i glede om at katten hennes får barn, og da trenger ikke dere komme med komentarer som at hun er tankeløs som har latt det skje. dere vet ingenting om hva hun skal gjøre med disse kattungene, og før dere har satt dere inn i saken, kan dere holde drittslengingen om at katten burde vært sterilisert, om at hun er et fjols etc for dere selv. Og dere tør ikke engang å skrive dritten under registrert nick for å stå for det dere mener. Blir flau på deres vegne :evil:
Gjest miau Skrevet 10. mars 2005 #13 Skrevet 10. mars 2005 Jeg synes ikke drittkommentarene har noe her og gjøre. Det er ikke de(oss) som er snille og passer godt på pusene våre sin feil at andre ikke gjør det. Men dette burde heller kanskje tas opp på egen tråd. Gratulerer nok en gang, du trenger ikke få dårlig samvittighet fordi det finnes mennesker som ikke tar ansvar for sine egne dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå