AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Samboeren min har en sønn på 9 år, en sønn på 4 og en datter på 3 år. Moren hans har stilt opp mye for han, vært mye barnevakt osv.. det som plager meg er at han på 9 år er favoritten hennes og hun klarer ikke engang å skjule det. Han har en fetter på 8 år som har sovet hos farmora dems tre ganger og alle tre gangene har hun hentet vår gutt på ni, men tror du hun henter han på åtte da... Hun kjøper bare klær til han på ni og gir det til han foran små søskene hans, vil ha han på overnatting minst engang i uka.. Hvis hun kommer på besøk hitt så vil hun ta han med seg hjem og om kjæresten min sier nei så kan hun si ting som "vi får ikke lov av pappa, uuuff det var trist for oss". Hun ringer for å høre hvordan det går og spørr spesifikt bare om han. Hun skjemmer han bort, så mye is han vil ha osv, og jeg tenker at det hadde vært helt greit om det var feks en natt i mnd han lå der. Alt hjemme blir jo kjipt, om han ikke får vilja si så vil han rømme til farmor. Han sitter ved matbordet å forteller til de små om hvor flott han har det hos farmor og når samboeren min sier at neste gang er det *mellomste* sin tur til å sove hos farmor blir han helt fra seg å sier at det bare er hans farmor osv.. Samboeren min har snakket med mammaen sin om alt det her men hun forstår det ikke og kan si ting som at han er første barnebarnet hennes osv.. Jeg holder på å bli gal. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: 06018...f2c
Biloba Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Tydeligere. "Men Kari, vil du virkelig ha det på deg at flesteparten av barnebarna vil føle at de er mindre verdt for deg enn eldstemann, og lure på hva som er galt med dem? Det er det som blir resultatet av slik forskjellsbehandling. Som foreldre vil vi ikke se på at kontakten mellom deg og eldste går på bekostning av de andre barna. Vi ber om at du sørger for å jevne oppmerksomheten mer ut, ellers ser vi oss nødt til å begynne å sette begrensninger på kontakten med eldste." 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Takk for svar! Det hørtes veldig fint ut. Ts Anonymkode: 06018...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Si sannheten. Forskjellsbehandling er utrolig stygt gjort og kan muligens skade barna på sikt. De skjønner det jo allerede! Min mor er så opptatt av dette fordi hun har følt det selv, at her i gården får vi gaver på kronestykke. Får barn 1. En gave som koster mer enn til barn to, får han det i kronestykker akkurat på summen. Du kan jo prøve å snu på det og spørre henne. Hva om dere plutselig bare er med mormor/morfar og bruker tid der. Og at farmor får nei til alle invitasjoner fordi de skal dit. Hvordan ville hun følt det da? Anonymkode: 9ac77...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå