AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 I forbindelse med flytting, lurer jeg på om noen kan si meg hvordan jeg går frem for å få til dette helt korrekt : Jeg har en borettslagsleilighet som sønnen min ønsker å overta. Han har eget medlemsskap i dette borettslaget. Han får halvparten av leilighetens antatte markedsverdi som arv/gave (utgjør det noen forskjell hva vi kaller det ?). Andre halvparten er hans kjøpssum som overføres til meg. Hvordan gjør vi dette i forhold til borettslaget, skatteetaten osv ? Er det noen "fallgruver" vi må være obs på ? Anonymkode: 52697...f07
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forbindelse med flytting, lurer jeg på om noen kan si meg hvordan jeg går frem for å få til dette helt korrekt : Jeg har en borettslagsleilighet som sønnen min ønsker å overta. Han har eget medlemsskap i dette borettslaget. Han får halvparten av leilighetens antatte markedsverdi som arv/gave (utgjør det noen forskjell hva vi kaller det ?). Andre halvparten er hans kjøpssum som overføres til meg. Hvordan gjør vi dette i forhold til borettslaget, skatteetaten osv ? Er det noen "fallgruver" vi må være obs på ? Anonymkode: 52697...f07 Det du ikke får hjelp med fra boligbyggelaget bruker du noen få timer hos advokat for å få hjelp med. Alternativt du betaler medlemskap i Huseierens Landsforbund og får kompetent juridisk hjelp for noen få kroner. Anonymkode: c45c3...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå