Gå til innhold

Fremgangsmåte overføring av andel av borettslagsleilighet til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med flytting, lurer jeg på om noen kan si meg hvordan jeg går frem for å få til dette helt korrekt :

Jeg har en borettslagsleilighet som sønnen min ønsker å overta. Han har eget medlemsskap i dette borettslaget. Han får halvparten av leilighetens antatte markedsverdi som arv/gave (utgjør det noen forskjell hva vi kaller det ?). Andre halvparten er hans kjøpssum som overføres til meg. 

Hvordan gjør vi dette i forhold til borettslaget, skatteetaten osv ? Er det noen "fallgruver" vi må være obs på ?

Anonymkode: 52697...f07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med flytting, lurer jeg på om noen kan si meg hvordan jeg går frem for å få til dette helt korrekt :

Jeg har en borettslagsleilighet som sønnen min ønsker å overta. Han har eget medlemsskap i dette borettslaget. Han får halvparten av leilighetens antatte markedsverdi som arv/gave (utgjør det noen forskjell hva vi kaller det ?). Andre halvparten er hans kjøpssum som overføres til meg. 

Hvordan gjør vi dette i forhold til borettslaget, skatteetaten osv ? Er det noen "fallgruver" vi må være obs på ?

Anonymkode: 52697...f07

Det du ikke får hjelp med fra boligbyggelaget bruker du noen få timer hos advokat for å få hjelp med. 

Alternativt du betaler medlemskap i Huseierens Landsforbund og får kompetent juridisk hjelp for noen få kroner. 

Anonymkode: c45c3...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...