Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å forbedre kostholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har klart å slutte med brus og sjokolade, og vil nå begynne på diett for å gå ned et par tre fire fem kg. 

Problemet er at jeg elsker frukt, men det sies at det er usunt pga sukker. Og jeg elsker nøtter, men er vist ikke sunt det heller. Men er så sulten, og salatblad er ikke ideelt. Slik ser kostholdet mitt ut 

Frokost: kaffe med fløte, grovt brød med fisk eller havregrøt for barn (dattera mi sin som hun ikke liker), noen ganger yoghurt med smak og granola

Lunsj: vannmelon/bær og cashewnøtter eller en brødskive

Middag: fullkornspasta, grønnsaker, fisk, linser og kjøtt maks en til to ganger i uken. Idag blir det fullkornspasta, hjemmelaget pastasaus med kyllingboller (ikke hjemmelaga). 

Snacks: nøtter, grønnkål chips uten salt, is, iskaffe (lager med mandelmelk og litt fløte), frukt som bær, banan, vannmelon..

Går jo ikke ned i vekt. Jeg ammer fortsatt. Har ikke mulighet for treningssenter. 

Dere som kan kosthold, er dette greit nok? Er det for mye karbohydrater? For mye kalorier? Hva kan jeg erstatte? Burde jeg droppe brød?

Planen er å gå fra 46 til 40-42 kg 

Anonymkode: 3add5...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på mengdene, prøv å logg en uke med nøyaktige mål for å se hvor mange kalorier du inntar? F.eks Myfitnesspal eller Lifesum etc. 

Det anbefales vel ikke slanking under amming, da det frigjøres miljøgifter fra fettet som går over i melka. 

Skrevet

Om du veier 46 kg i dag og ammer tror jeg ikke du skal begynne å redusere noe i kosten din. Vent til du er ferdig med ammingen og se over kosten din da. 

Nøtter og frukt er forresten sunt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...