AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Hei jeg lurer på om man må ha en spesiell grunn hvis man skal få ett år permisjon fra studiene eller om det holder at man bare er lei og trenger en pause? Jeg bare lurer fordi jeg skal begynne på universitetet rett etter vgs, og er usikker på om jeg egentlig burde tatt et friår.. Men så tenkte jeg at jeg heller kan ta ett år permisjon etter dette skoleåret om jeg er lei, hvis det er mulig. Anonymkode: 5e727...367
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Reservasjon av studieplass Du kan få reservert studieplassen din opptil 2 år frem i tid på grunn av innkalling til militærteneste, fødsel, adopsjon eller andre tungtvegande grunnar. https://www.samordnaopptak.no/info/soke/reservasjon-av-studieplass/ At man er lei er altså ikke en god nok grunn Anonymkode: 4bc96...986 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Men det der handler om reservasjon, ikke permisjon. Jeg tenker å fullføre et år også eventuelt ta et år permisjon etter det studieåret. Anonymkode: 5e727...367
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 En i klassen min fikk permisjon av en slik årsak, men da hadde han også strøket på veldig mange eksamener Anonymkode: 91986...857
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En i klassen min fikk permisjon av en slik årsak, men da hadde han også strøket på veldig mange eksamener Anonymkode: 91986...857 Hm, jeg tenker å stå på alle eksamene så jeg ikke får så mye studielån. Noen som vet? Anonymkode: 5e727...367
boblevann Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 Varierer fra skole til skole, sjekk reglementet på din skole. På min skole får man kun permisjon i forbindelse med fødsel, førstegangstjeneste eller ''andre tungtveiende årsaker som sykdom o.l.'' Men jeg vet en venninne fikk et års permisjon bare fordi hun var skolelei og utbrent, ved en annen skole
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 På min skole kan alle ta permisjon i et år, uansett årsak. Dette er UiA, så hør med din skole. Anonymkode: 7b27a...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå