Gå til innhold

Hva anbefales av samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer står nå mest trolig ovenfor et samlivsbrudd. Hva er anbefalt samvær til en baby på seks måneder og en toåring? 

Anonymkode: 358f2...f90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

at du faktisk stå i det dere har lagd og ingen av dere la den andre forsvinne?  Helt håpløs dere som har to barn tette som klarer deretter å ikke holde sammen fordi det plutselig ble vanskelig.  

Anonymkode: 7d371...cbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

at du faktisk stå i det dere har lagd og ingen av dere la den andre forsvinne?  Helt håpløs dere som har to barn tette som klarer deretter å ikke holde sammen fordi det plutselig ble vanskelig.  

Du aner jo ikke hva som ligger bak...

2 åringen kan vel ha normalt samvær med overnatting, men det holder nok med dagssamvær med minstemann.

Anonymkode: 1f65e...1d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du aner jo ikke hva som ligger bak...

2 åringen kan vel ha normalt samvær med overnatting, men det holder nok med dagssamvær med minstemann.

Anonymkode: 1f65e...1d6

Tja, da hun har fått barn #2 6 måneder siden og har en 2 åring kan jeg gjette.  Det er VANSKELIG med 2 små - ts er nok sliten, pappa er nok sliten og da krangler de.  Pappa gjør ikke nok sikkert (i forhold til de fleste mødre) og kanskje han var ikke klar å ha 2 tette.  Uansett, burde ingen som har akkurat fått barn lov å flytte ut. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og min samboer står nå mest trolig ovenfor et samlivsbrudd. Hva er anbefalt samvær til en baby på seks måneder og en toåring? 

Har dere snakket om det eller spør du nå for å få litt innspill til en forventet samtale?

Jeg for min del som pappa ville nok forventet å ha min 2 åring en del, men hatt full forståelse for at det må kjøres litt i gang når det gjelder en liten på 6 måneder. Ideelt sett for min del så ville jeg gjerne hatt 2 åringen så mye som praktisk mulig dersom han selv ønsket det. Minimum måtte vært annenhver helg + kanskje en dag i uka. Ville også ønsket annenhver ferie etc.

Den på 6 måneder er det jo litt vanskeligere med. Her tror jeg at jeg ville sett det ann og at dere kom frem til når det passer med overnatting og lignende dersom dere samarbeider bra. Ville jo sett ham ofte da jeg mener det er viktig at man har en del kontakt å så ung alder så ikke babyen blir vettskremt hver gang han ser deg;)

Endret av Villa2000
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har far tenkt å ta pappapermisjon med minste på seks mnd?

Anonymkode: c0bfe...464

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Er enig med deg, men sambo var utro med en felles venninne under hele mitt siste svangerskap. Det startet før jeg ble gravid og varte til de ble oppdaget når baby var 6 uker gammel. 

Jeg har prøvd i noen mnd nå, kommer nok til å prøve litt til men kjenner at dette greier jeg ikke å leve med.

Jeg er innstillt på å ha en god dialog for barna sin skyld, han ER en god pappa, bare dreit skikkelig på draget i vårt forhold.

Nå ønsker jeg bare en plan på veien videre. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har far tenkt å ta pappapermisjon med minste på seks mnd?

Anonymkode: c0bfe...464

Ja, han skal ha pappapermisjon som vanlig såvidt jeg vet. Usikker på om det blir sammenhengende slik det er nå. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Villa2000 skrev:

Har dere snakket om det eller spør du nå for å få litt innspill til en forventet samtale?

Jeg for min del som pappa ville nok forventet å ha min 2 åring en del, men hatt full forståelse for at det må kjøres litt i gang når det gjelder en liten på 6 måneder. Ideelt sett for min del så ville jeg gjerne hatt 2 åringen så mye som praktisk mulig dersom han selv ønsket det. Minimum måtte vært annenhver helg + kanskje en dag i uka. Ville også ønsket annenhver ferie etc.

Den på 6 måneder er det jo litt vanskeligere med. Her tror jeg at jeg ville sett det ann og at dere kom frem til når det passer med overnatting og lignende dersom dere samarbeider bra. Ville jo sett ham ofte da jeg mener det er viktig at man har en del kontakt å så ung alder så ikke babyen blir vettskremt hver gang han ser deg;)

TS her.

Du skriver mye bra her. Det skal jeg ta med meg videre. De har et godt og nært forhold, toåringen er veldig glad i sin far og motsatt, så er innstillt på at de vil sees oftere enn annenhver helg. Men føler kanskje 50/50 kan bli litt for uforståelig for toåringen slik det er nå. Han har vært borte fra meg i maks to dager før, og da har han vært veldig «klar» for å hjem igjen. Er redd for å gjøre for store forandringer for han. 

AnonymBruker
Skrevet

Bf og jeg gikk fra hverandre da baby var 4 mnd gammel. Han kom hjem til oss 3 ettermiddager i uken og var der fra etter jobb til leggetid. Han kom også annenhver helg og sov på gjesterommet for å avlaste meg. Da barnet var litt over ett år prøvde vi sakte, men sikkert å ha en overnatting hos far i uken og far fortsatte å komme til oss. Nå er barnet 4 år og er hos far onsdag-søndag annenhver uke. Far kommer til oss 1-2 ettermiddager den uken han ikke har samvær. 

Har fått en veldig trygg liten jente som har like godt forhold til oss begge to.

Anonymkode: 0c410...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...