Gå til innhold

Er det stress å ta bussen til Huk med unger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frem og tilbake altså. Ungene er 0, 3 og 9 år. Har hørt at det kan være mye folk på de bussene der. Vi har ikke tilgang på bil eller sykkel, så det er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 247cd...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bussen litt utenfor «rushtida» så går det bra. Om du drar ut på formiddag og tilbake før 3-4, så er det helt greitt. Unngå lørdag/søndag hvis mulig. Har du med vogn, så får du automatisk litt mere plass. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frem og tilbake altså. Ungene er 0, 3 og 9 år. Har hørt at det kan være mye folk på de bussene der. Vi har ikke tilgang på bil eller sykkel, så det er ikke et alternativ. 

Kommer an på hvor lett du blir stressa ;)  Det er ofte stappfulle busser, men dere skal jo ikke være på bussen så lenge så det går nok bra.  Ellers tipser jeg om at det finnes mange hyggelige strender ute på øyene, hvis en båttur virker mer avslappende.  (Langøyene ❤️)

Anonymkode: 3d56c...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være sykt mye folk på den bussen. Prøv å unngå helgene, i det minste. Og velg gjerne tidspunkter som ikke "hele Oslo" velger. Det er lurt å dra ut dit så tidlig om morgenen som mulig.

Anonymkode: a3098...fc6

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor lett du blir stressa ;)  Det er ofte stappfulle busser, men dere skal jo ikke være på bussen så lenge så det går nok bra.  Ellers tipser jeg om at det finnes mange hyggelige strender ute på øyene, hvis en båttur virker mer avslappende.  (Langøyene ❤️)

Anonymkode: 3d56c...ac3

Ja, har vurdert det! Kom gjerne med enda mer konkrete forslag 😀 Vi har naturligvis behov for vogn til minstemann, så det må gå an å trille til destinasjonen 😅 Og så tenker jeg at så varmt som det er nå, så er det greit å kunne søke skygge under et tre, på en kafé eller lignende også! 

TS

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, har vurdert det! Kom gjerne med enda mer konkrete forslag 😀 Vi har naturligvis behov for vogn til minstemann, så det må gå an å trille til destinasjonen 😅 Og så tenker jeg at så varmt som det er nå, så er det greit å kunne søke skygge under et tre, på en kafé eller lignende også! 

TS

Eller, er Langøyene en eller flere øyer? Hvilke bør vi dra til hvis det er flere?

TS

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du kan jo og ta ferge til Bygdøy fra Rådhuskaia. Det er vel et lite stykke fra Huk, men er jo og badestrand like ved museene som båten legger til ved.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok buss forrige uke. Midt på dagen. Null stress :)

Anonymkode: 41c5a...054

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller, er Langøyene en eller flere øyer? Hvilke bør vi dra til hvis det er flere?

TS

Langøyene er én øy (eller to slått sammen til én, hvis vi skal være helt nøyaktige), det er asfaltert vei til stranda og veldig trillevennlig. Siden jeg antar du må ha med vogna på bussen også ville jeg virkelig vurdert å ta båten til Langøyene i stedet, mye større sjanse for at du får med deg vogna der. Bussene fra Huk og inn til byen på ettermiddagene kan være stappfulle.

Anonymkode: ae914...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Meget bedre å ta seg en tur til hovedøen.

Anonymkode: c83b1...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...