AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Hei. Hva er vanlig ved start i 1.klasse? Pynte seg veldig,gå i shorts og t-skjorte,bukser ....har ei jente som digger fotball drakter. Ønsker ikke å ha det som klær 1.skoledag. blir jo litt bilder og sånt og da tenker jeg det vil se rart ut for ettertiden og rart hvis alle andre kommer i penklær. Hva er kg sin erfaring? Anonymkode: 99ea6...c0d
Gjest Trynefaktor Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Mine har vært halvpynta. Yngste hadde kjole,ny sommerkjole. Hvis hun vil få i fotballklær kan hun vel det?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 La jente få gå i fotballdrakt og shorts da! Hvorfor må de bli stivpyntet på første skoledag? De skal ut mestparten av dagen og leke - dumt å gå i ballkjoler slik at de kommer hjem med kjolen i stikker. Anonymkode: de04b...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 De fleste var pyntet da vår hadde 1.skoledag. En i fotballdrakt ville ha skilt seg ut drastisk. I tillegg ble portrett og klassebilde til skolekatalog tatt, hvis du bryr deg om sånt. Anonymkode: 1a8bb...f98 3
Ulrikke Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 Vår likte heller ikke kjole da... Vi løste det med nye, hele tights, en ny "bluseskjorte" og en cardigan over. Delvis pyntet, men helt fri til å leke. Både da og nå, jeg jobber på skole, ser de fleste ut som om de har "ordentlige" klær. Fotballdrakter ville skilt seg ut, ja, både til jenter og gutter. Jeg har begge kjønn på jobb som "bor" i disse, men ikke akkurat første skoledag. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 Nå begynner det å bli mange år siden, men jeg husker jeg brukte kjole første skoledag på tross av at jeg også trivdes bedre i fotballdrakt. Portrettbilde og klassebilde ble ikke tatt første skoledag. Forresten går det helt fin an å leke i en kjole uten at den blir ødelagt Anonymkode: a7fb9...65c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Shorts og tskjorte,trenger ikke å være så veldig pyntet 1.skoledag.Pleier å kjøpe nye klær,men ser virkelig ikke problemet hvis sønnen min vil ha på seg den nye Ronaldo drakta si.. Anonymkode: 6b77d...a3b 1
Arkana Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 Halvpyntet. Rene og pene klær, men ikke som til en fest. De fleste i shorts og T-skjorte, noen få med penskjorte. Jentene som oftest i sommerkjoler. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 Min gutt har alltid nye og litt pene klær. Hvis datteren din vil ha fotballdrakt, la henne.
Biloba Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 Halvpyntet, første skoledag er en litt høytidelig dag. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #11 Skrevet 25. juli 2018 Hun kan lett bli mobbeoffer hvis du lar henne stikke seg ut så mye allerede første skoledag. Anonymkode: c3f0a...1ed
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #12 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, Arkana skrev: Halvpyntet. Rene og pene klær, men ikke som til en fest. De fleste i shorts og T-skjorte, noen få med penskjorte. Jentene som oftest i sommerkjoler. Hun er ingen kjole jente Anonymkode: 99ea6...c0d
Arkana Skrevet 25. juli 2018 #13 Skrevet 25. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er ingen kjole jente Anonymkode: 99ea6...c0d Det er det jo en del som ikke er. Jeg hadde latt barnet velge selv og hadde sagt ja til fotballdrakt.
Blue Berry Skrevet 25. juli 2018 #14 Skrevet 25. juli 2018 i fjor hadde sønnen min en lyseblå pen skjorte og en pen beige bukse på 1.skoledag. Datteren min skal ha på en søt blå sommerkjole med blomster 1.skoledag. Absolutt ikke stivpyntet, men litt søte klær Kjolen kostet 99,- på salg 😄 Hva med 2 og 3.klasse? Pynter man de?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #15 Skrevet 25. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hva er vanlig ved start i 1.klasse? Pynte seg veldig,gå i shorts og t-skjorte,bukser ....har ei jente som digger fotball drakter. Ønsker ikke å ha det som klær 1.skoledag. blir jo litt bilder og sånt og da tenker jeg det vil se rart ut for ettertiden og rart hvis alle andre kommer i penklær. Hva er kg sin erfaring? Anonymkode: 99ea6...c0d Hadde lett latt min 1.klassing gå i fotballdrakt første skoledag. La jenta være seg selv! Anonymkode: 1c785...739
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #16 Skrevet 25. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ingen kjole jente Anonymkode: 99ea6...c0d Da skal du iallfall ikke tvinge på henne en kjole!! Hun må jo gå med noe hun er komfortabel i, ellers kommer ikke første skoledag til å være et godt minne akkurat... Hvis du MÅ pynte, ta en jeans og en kul t-skjorte eller noe da. Eller jeans og fotballdrakt. Anonymkode: 1c785...739
Gjest Kariannne Skrevet 25. juli 2018 #17 Skrevet 25. juli 2018 Tenker at første skoledag er litt høytidelig. Om hun ikke liker kjole er det mye annet som også er pent til første skoledag. Fotballdrakt kan hun gå med resten av skoleåret.
Arkana Skrevet 25. juli 2018 #18 Skrevet 25. juli 2018 25 minutter siden, Absurdah skrev: Hva med 2 og 3.klasse? Pynter man de? Vi gjør ikke det. Fra 2. klasse og oppover starter første skoledag til vanlig tid og det er rett på vanlig undervisning og lekser fra første dag. Ingen seremoni eller noe spesielt som skjer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #19 Skrevet 25. juli 2018 Morsomt at dere som har jente jenter som går i kjoler sier at barna burde pynte seg ut på første skoledag. Kanskje dere kan lære jentene deres at folk er forskjellige og du skal ikke dømme de for hva de ha på seg. Blir kvalm. La stakkars jente gå i fotballdrakt! Anonymkode: de04b...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #20 Skrevet 25. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Morsomt at dere som har jente jenter som går i kjoler sier at barna burde pynte seg ut på første skoledag. Kanskje dere kan lære jentene deres at folk er forskjellige og du skal ikke dømme de for hva de ha på seg. Blir kvalm. La stakkars jente gå i fotballdrakt! Anonymkode: de04b...f8a Det handler vel mer om å lære barna at man kler seg forskjellig i forskjellige situasjoner. Noen ganger pynter man seg, fordi man skal noe spesielt. Å starte i 1. klasse er en slik anledning i mine øyne, og derfor kler man seg litt finere enn til vanlig. Men om jenta ikke liker å gå i kjole, skal hun heller ikke tvinges til dette første skoledag. Men da bør bukse og overdel være hel, ren og fin. Syns ikke fotballdrakt passer til første skoledag. Det kan hun ha på seg dagen etterpå, og alle dager etter det. Anonymkode: 81a48...f72 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå