Gå til innhold

Når fortelle om eks og vanskelig fortid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en fyr (30+) som jeg dater. Vi har datet i ca. tre uker, og han er helt super. Voksen, respektfull, sjenerøs, oppmerksom, omtenksom, skjønn og god! Jeg liker han veldig godt, og vi har allerede blitt enige om kun å date hverandre. 

Han har ingen barn fra før, men har vært i et langt forhold med ei som hadde barn fra før. Jeg har to barn med to forskjellige. Første barnet var planlagt sammen med den daværende kjæresten min, som jeg hadde vært med i 4 år. Barn nr 2 ble jeg gravid med før jeg rakk å bli sammen med faren. Det var ekstremt tøft, og jeg visste jeg kom til å bli alene med begge to, men visste også at jeg kom til å klare det. Jeg har høgskole utdannelse og kommer fra en oppegående familie. Jeg anser meg selv som ressurssterk. Faren til yngste barnet mitt er nesten ikke inne i bildet. Han mishandlet meg psykisk og fysisk, og jeg har traumer fra tiden med han. Jeg har fått diagnosen PTSD (dette er dog ikke noe som påvirker meg i hverdagen når barnefar lar meg være i fred)

Det jeg lurer på er.. Når skal jeg fortelle han jeg er med om fortiden min? Jeg tenker ikke i detalj, for det er ikke nødvendig. Han vet at jeg har to barn, men er usikker på om han vet at det er snakk om to fedre. Og jeg føler at han etter hvert bør vite noe om meg og mitt forhold til fedrene. Forholdet til faren til eldste er fantastisk, og han tar seg også litt av yngste barnet mitt. 

Hva tenker dere? Jeg har ikke vært i et forhold på tre år (siden jeg gikk fra far til yngste). Er veldig bestemt på at jeg skal bruke god tid på denne prosessen, og er veldig forsiktig sånn. 

Anonymkode: bb365...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synted du burde snakke med han om det nå jeg. Ikke detaljer og alt det vonde, men legg fram at det er komplisert mellom deg og faren til yngste

Skrevet

I fra det du beskriver så ville jeg satt meg ned med han og sagt at det er et par ting du trenger å fortelle. Behøver ikke å gå inn i full detaljer spesielt når dere er så ferske. Men om han da spør om ting så ikke hold tilbake heller, siden han vet det er to barn involvert og han har sagt seg enig i å date eksklusivt allerede så liker han deg nok utrolig godt. Selvsagt begynner du å snakke om den ene barnefaren hver eneste dag vil han kanskje begynne å stille spørsmål om han har noen som helst plass i livet ditt. Men om det er en situasjon hvor dere bestemmer dere for å være ærlige med hverandre og si ståa så kan det bli feil om du da sier for lite og han tror det er snakk om en ting når realiteten er en annen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...