Xcase33 Skrevet 26. juli 2018 #41 Skrevet 26. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Denne diskusjonen har jeg hatt med deg flere ganger. Det finnes 40 000 flere menn, enn kvinner ut av 5,3 mill. Altså er det snakk om svært så få flere menn. Og med tanke på at flere menn bare vil ha sex, og flere kvinner vil ha forhold. Så vil jeg tro det er temmelig likt, da det kommer til forhold. Vi kan å ta med innvandring, der kommer det flere menn. Det kommer ca 90 000 arbeidsinnvandrere fra Polen hvert år, flertallet der er menn, og de har kone og barn hjemme i Polen. Anonymkode: 9defa...cc2 Du har enda ikke lært og forstått statistikken jeg gir deg gang på gang heller da? Er du enig i at man bør ta utgangspunkt i statistikken her ? https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/341883?_ts=161e302ccb8 Det er et 40sider langt dokument som belyser dette ganske inngående fra mange vinkler. Quote På landsbasis er det 5 prosent færre kvinner enn menn i aldersgruppen 20-39 år (105 menn per 100 kvinner), men dette varierer mye mellom ulike kommuner. I de fleste kommunene er det mellom 90 og 130 menn per 100 kvinner i aldersgruppen 20-39 år. Fordi kjønnsproporsjonen i utgangspunktet er litt skjev, har langt flere kommuner et manns-overskudd enn kvinneoverskudd. Så er du enig i at det er aldergruppen 20 - 39år som er mest aktuelt for en mann å starte sin egen familie? Det blir helt feil av deg og totalt irrelevant å ta det totale antall kvinner\menn i hele Norge fra 0 - 99 år. Du tar 2 668 371 (menn) 2 627 248 (kvinner) = 41 123 flere mannfolk. Forstår du at det blir helt feil å ta fra 0 -99 år og ikke avgrense det til aldergruppen 20 - 39 pr som det blir gjort mer spesifikt? Det jevner seg KUN ut når du tar med den eldre delen av befolkningen fra 50år og oppover. Selv det er ikke nok til å sette kvinner i flertall her i Norge. Selv om de også har en langt høyere snittalder. Med utgangspunkt i at det alene fødes 106 gutter pr 100 jenter ...så har du innvandringen som alene er med å øke den ubalansen. Det skjer ikke gradvis men i nokså raskt tempo. https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/7qBPK/Overskuddet-av-menn-er-en-tikkende-bombe Quote Et eksempel på en underkommunisert utfordring er hvordan vi kan unngå en demografisk skjevutvikling og samtidig begrense innvandringen. I 2015 kom det 33.000 asylsøkere til Norge, 26.000 av disse var menn — de fleste yngre enn 35 år. Når vi vet at det hvert år fødes ca. 31.000 gutter og 30.000 jenter i Norge, kan en fortsatt immigrasjon på dette nivået skape et stort overskudd av unge menn. Så hva er det du prater om ? DETTE er fakta ...det står rett ut svart på hvitt. Det er ikke noe å krangle på. Du er uenig fordi du bare tar det totale antall menn så subtraherer du det med antall kvinner i Norge og ser at forskjellen er liten. Det blir helt feil....single menn som ønsker å starte en familie befinner seg stort sett mellom 20 - 39 år. Som det også påpekes ..og da er situasjonen en HELT annen. Hva er det som er så vanskelig med å begripe når det gjelder dette?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #42 Skrevet 26. juli 2018 Som mann var dette en gullalder for meg. Hadde lagt bak meg et 9 år langt forhold og var ikke helt klar for å slå meg til ro. Hadde jobb, leilighet, bil MC og penger til å feriere, spise ute osv. Noen damer som tenkte på barn og ville vise seg fra sin beste side. Noe rask var det der, men det er det hos gutta også. De som ofte må utenlands for å få noe. En del damer kom tilbake fra studier utenlands, leger etc. Høyt utdannet og smarte. Pene var de også. I Oslo mener jeg det er lett for en mann å få dame i den alderen. Noe ærlighet rundt egne skavanker bør man ha. Like barn leker best, men mennesker scorer seg selv litt høyere på 10'er skalaen enn de bør. Sikt på samme nivå som deg selv på jobb utdannelse penger utseendet osv om mulig. Anonymkode: e4bf6...c92
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #43 Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, herzeleid skrev: Et velment råd: om du opplever at ‘menn ikke vil binde seg’ er det mer sannsynlig at du velger feil menn, og menn som ikke vil binde seg til akkurat deg/dere. Den gode nyheten er at det er mye lettere å endre egen adferd enn ‘menn’ så å finne noen bør være overkommelig. Det er tross alt masse bra jenter/kvinner som får seg bra kjærester Jeg har tenkt samme tanken selv og har endret litt mønster uten resultat. Min løsning er nok å bli sammen med en mann fra "bunnsjiktet", altså en jeg overhode ikke er interessert i, og det har jeg valgt å la utgå av hensyn til meg selv. Sånn går no` dagan. Jeg er enig i at det er mange bra jenter/kvinner som finner seg gode kjærester og det er egentlig grunnen til at jeg i det heletatt at giddet å prøve. Men nå har jeg altså lagt det på hylla Anonymkode: b297d...487
Tøytigern Skrevet 26. juli 2018 #44 Skrevet 26. juli 2018 På 25.7.2018 den 12.10, AnonymBruker skrev: Er kvinne på 33 selv og leter enda 😄 Så det går like mye begge veier. Er etablert, god jobb, leilighet / bil, jordbær og har utseende med meg. Har like store utfordringer jeg med å finne en mann som er seriøs. Anonymkode: 2cd7c...8b1 Jordbær?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #45 Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva legger du i oppegående? Snill er universalt, men oppegående for deg, og oppegående for noen andre kan være vidt forskjellig. Mener du at de skal være sikre på seg selv og være ferdig med å være sjenerte, skal de være godt etablerte i jobben sin og ufør er uaktuelt, eller tenker du mer på at de skal ha gode sosiale antenner og være like flinke på å lese kroppsspråk som de er på å lytte? Om det er en mann som absolutt har unngått å få seg barn, kan jeg vel delvis skjønne hvorfor de utelukker deg, jeg vil ikke ha barn selv, men mest fordi jeg vil ikke at en unge skal risikere å arve mine sykdommer. Hadde jeg møt drømme dama, dvs en dame som hadde akseptert meg for den jeg er, og hun ville ha barn ville jeg ha spurt om å adoptere eller å dra på spermbank ville vært aktuelt for henne. Men menn som er i 40 årene burde jo forvente at om de dater noen som er i samme alder så kommer hun jo til å ha minst 1 unge, majoriteten av kvinner får jo barn når de er mellom 30-40 så da må de jo date my 20 åringer eller tidlig 30 åringer. Der noen menn i 40 årene har en fordel om de dater yngre er at mange kvinner ofte dater eldre menn fordi de selv er ferdig med feste perioden av livet og er klar til å slå seg til ro så en på 40 vil da forsatt kunne bli far, men om det ikke skulle være aktuelt vil mange av dem kan gi dem opplevelser som menn i samme aldre ikke har råd til da de som regel er nettopp ferdig med utdanning. Anonymkode: 15a5f...301 Jeg vil ha en mann, som bryr seg om mer, enn seg selv, penger og status, eller en som bare spiller tv spill, eller bare vil sitte i sofaen og se film. Nå har jeg vært singel en del år, og datet en del. Nå har jeg pause, fordi jeg er skremt over hvor mye rart som er der ute. For min del kan mannen gjerne være ufør, eller sitte i kassa på kiwi. Jeg bryr meg ikke om penger eller status. Man må selvfølgelig ha penger til å forsørge seg selv. Jeg vil ha en mann som bryr seg om hva som skjer i verden, en som tenker på andre enn seg selv, er omsorgsfull og ærlig. Og jeg har full forståelse for at, menn som ikke vil ha barn, ikke vil bli sammen med noen med barn. Jeg er da såpass sær og, at jeg ikke ønsker en mann med små barn. Jeg har vært alene med mine 2 i 12 år, og nå er yngste 13 år. Så jeg orker ikke å bli stemor til noen små. Nå har jeg ikke noe stress med å finne noen. For har det fint alene og. Anonymkode: 9defa...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #46 Skrevet 26. juli 2018 23 hours ago, Cbunke90z said: Eller så er de som meg syke og lite erfaringer med kvinner som gjør at færre kvinner gir deg en sjanse som gjør d vanskeligere å skaffe erfaring. Leit å høre - men husk at også kvinner kan være rammet av sykdom, og det finnes vel knapt noen menn som kan tenke seg et forhold med dem. Snakker av egen erfaring her, og får ofte inntrykk av at uansett hva slags tilstand en mann selv er i, forventer han en kvinne som er tiltrekkende, frisk og har alt på stell i livet. Selv om han kanskje ikke ønsker et forhold en gang. Hvis kvinner er kresne, så er menn jammen meg enda mer kresne. Anonymkode: 11e6b...fca 1
Almond Skrevet 26. juli 2018 #47 Skrevet 26. juli 2018 På 25.7.2018 den 13.16, applestories skrev: Jeg er også kvinne på 33. Etablert er jeg ikke, grei jobb men ikke full stilling, ikke leilighet eller bil, jordbær har jeg ikke men det kan jeg lett skaffe! 🤣🤣 gøy!
Gjest Overrasket Skrevet 26. juli 2018 #48 Skrevet 26. juli 2018 Jeg synes 30-årene er den ekleste perioden for å treffe kvinner. Da jeg var tenåring var kvinner kjempevanskelige å treffe. 20-årene var helt greie, ikke noe å klage på. Særlig siste halvdel. Men 30-årene er enklest av alt.
RoH Skrevet 26. juli 2018 #49 Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha en mann, som bryr seg om mer, enn seg selv, penger og status, eller en som bare spiller tv spill, eller bare vil sitte i sofaen og se film. Nå har jeg vært singel en del år, og datet en del. Nå har jeg pause, fordi jeg er skremt over hvor mye rart som er der ute. For min del kan mannen gjerne være ufør, eller sitte i kassa på kiwi. Jeg bryr meg ikke om penger eller status. Man må selvfølgelig ha penger til å forsørge seg selv. Jeg vil ha en mann som bryr seg om hva som skjer i verden, en som tenker på andre enn seg selv, er omsorgsfull og ærlig. Og jeg har full forståelse for at, menn som ikke vil ha barn, ikke vil bli sammen med noen med barn. Jeg er da såpass sær og, at jeg ikke ønsker en mann med små barn. Jeg har vært alene med mine 2 i 12 år, og nå er yngste 13 år. Så jeg orker ikke å bli stemor til noen små. Nå har jeg ikke noe stress med å finne noen. For har det fint alene og. Anonymkode: 9defa...cc2 Er mye gale kvinner der ute også .
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #50 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, RoH skrev: Er mye gale kvinner der ute også . Det tviler jeg ikke på. Kanskje man burde be om å få referanser. Vet at min ex mann, og min siste ex, ville bare sagt positive ting om meg. Så det hadde vel kanskje hjulpet litt. Anonymkode: 9defa...cc2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #51 Skrevet 26. juli 2018 Menn kan jo bare velge og vrake, vi kvinner må jo bare vente på å bli valgt eller ikke valgt. Er menn som har makta når det gjelder forhold. Når det gjelder kjeks så er det vi kvinner som har stort utvalg, men hvem har lyst å dø av AIDS pga for mange one night stands? Problemet er også at 99% av alle menn vil bare ligge rundt og de vil ikke etablere seg. Dessverre. Anonymkode: c3760...b7f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #52 Skrevet 26. juli 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn kan jo bare velge og vrake, vi kvinner må jo bare vente på å bli valgt eller ikke valgt. Er menn som har makta når det gjelder forhold. Når det gjelder kjeks så er det vi kvinner som har stort utvalg, men hvem har lyst å dø av AIDS pga for mange one night stands? Problemet er også at 99% av alle menn vil bare ligge rundt og de vil ikke etablere seg. Dessverre. Anonymkode: c3760...b7f Veldig enig. Menn vil ikke etablere seg mens de ennå er unge og da blir det vanskelig. Anonymkode: b297d...487
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #53 Skrevet 26. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Menn kan jo bare velge og vrake, vi kvinner må jo bare vente på å bli valgt eller ikke valgt. Er menn som har makta når det gjelder forhold. Når det gjelder kjeks så er det vi kvinner som har stort utvalg, men hvem har lyst å dø av AIDS pga for mange one night stands? Problemet er også at 99% av alle menn vil bare ligge rundt og de vil ikke etablere seg. Dessverre. Anonymkode: c3760...b7f 😂🤣 Anonymkode: b9dab...af6
Cbunke90z Skrevet 26. juli 2018 #54 Skrevet 26. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Leit å høre - men husk at også kvinner kan være rammet av sykdom, og det finnes vel knapt noen menn som kan tenke seg et forhold med dem. Snakker av egen erfaring her, og får ofte inntrykk av at uansett hva slags tilstand en mann selv er i, forventer han en kvinne som er tiltrekkende, frisk og har alt på stell i livet. Selv om han kanskje ikke ønsker et forhold en gang. Hvis kvinner er kresne, så er menn jammen meg enda mer kresne. Anonymkode: 11e6b...fca Vel alt jeg kan si at i støtte gruppa mi er vi bare 3-4 menn (en er av og på for han sliter med rus i tillegg så kan smått forsvinne i lange perioder), alle single, selv om jeg er den eneste som aldri har vært i nærheten av et forhold. Mens de fleste av kvinnene i gruppa, ihvertfall de som kommer regelmessig enter dater mye og hvor de har noen faste som de både er venner med og har sex eller er i faste lange forhold. Eneste forventningene jeg har er at en partner ikke kan ha urealistiske forventninger til hva jeg kan få til, kommer til å må akseptere at det er forskjell på at det ser ut som noen lever i en leilighet og en IKEA katalog, og behøver ikke å elske hobbyene mine, men hun kan ikke snakke nedlatende om dem. Kravene utover det er at vi skal selvfølgelig kan snakke med hverandre, men om hun føler det blir kleint når det er stille vil det ikke funke. Jeg har ikke energi til å være på og finne på ting 24/7, og når man kan trives bare av å være i hverandres selskap er ihvertfall de beste vennskapene jeg har, så hadde håpet jeg hadde funnet det samme med en partner.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #55 Skrevet 26. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn kan jo bare velge og vrake, vi kvinner må jo bare vente på å bli valgt eller ikke valgt. Er menn som har makta når det gjelder forhold. Når det gjelder kjeks så er det vi kvinner som har stort utvalg, men hvem har lyst å dø av AIDS pga for mange one night stands? Problemet er også at 99% av alle menn vil bare ligge rundt og de vil ikke etablere seg. Dessverre. Anonymkode: c3760...b7f Feil, menn er de som blir presset til å skal være de som tar det første steget (selv om kvinner snakker om at de vil ha likestilling på alle områder og klager på at menn viser interesser fordi mannen ikke er tanke leser og ikke vet at han ikke burde si hei til deg fordi du ikke er interessert), mens kvinner er de som tar valget om de skal bli valgt eller ikke. Så gjør kvinner mye rart hvor de i de ene sekundet viser interesse, men fordi du da viser interesse tilbake er det plutselig ikke interessant lenger. Mens om du som dame viser interesse for en mann så kommer han til å gjøre en av to ting om han har noe oppdragelse, si nei på en pen måte eller vise interesse tilbake og vil holde den interessen og følge med på hvor mye interesse du viser ham slik at han kan justere. Fordi vi vet at om vi er ærlige om hva vi føler mister kvinner interessen fort. Anonymkode: 15a5f...301
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #56 Skrevet 27. juli 2018 21 timer siden, Cbunke90z skrev: Vel alt jeg kan si at i støtte gruppa mi er vi bare 3-4 menn (en er av og på for han sliter med rus i tillegg så kan smått forsvinne i lange perioder), alle single, selv om jeg er den eneste som aldri har vært i nærheten av et forhold. Mens de fleste av kvinnene i gruppa, ihvertfall de som kommer regelmessig enter dater mye og hvor de har noen faste som de både er venner med og har sex eller er i faste lange forhold. Eneste forventningene jeg har er at en partner ikke kan ha urealistiske forventninger til hva jeg kan få til, kommer til å må akseptere at det er forskjell på at det ser ut som noen lever i en leilighet og en IKEA katalog, og behøver ikke å elske hobbyene mine, men hun kan ikke snakke nedlatende om dem. Kravene utover det er at vi skal selvfølgelig kan snakke med hverandre, men om hun føler det blir kleint når det er stille vil det ikke funke. Jeg har ikke energi til å være på og finne på ting 24/7, og når man kan trives bare av å være i hverandres selskap er ihvertfall de beste vennskapene jeg har, så hadde håpet jeg hadde funnet det samme med en partner. Tror du må bare må fortsette å prøve å finne noen på ditt eget nivå. Høres jo ut som du ikke har det så enkelt i livet, og det er absolutt ikke tiltrekkende. Og hva slags hobbyer er det du har siden det er viktig at hun ikke snakker nedlatende om dem? Og en ting til, for all del ikke vær desperat. Det var kanskje litt tidlig å prøve å kysse henne i rullestol allerede på første date. Jeg traff en fyr en gang som var så desperat etter å finne seg noen, at det var kvalmt. Ingen vil ha sånne som ikke har et eget liv.. Anonymkode: fc605...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #57 Skrevet 27. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil, menn er de som blir presset til å skal være de som tar det første steget (selv om kvinner snakker om at de vil ha likestilling på alle områder og klager på at menn viser interesser fordi mannen ikke er tanke leser og ikke vet at han ikke burde si hei til deg fordi du ikke er interessert), mens kvinner er de som tar valget om de skal bli valgt eller ikke. Så gjør kvinner mye rart hvor de i de ene sekundet viser interesse, men fordi du da viser interesse tilbake er det plutselig ikke interessant lenger. Mens om du som dame viser interesse for en mann så kommer han til å gjøre en av to ting om han har noe oppdragelse, si nei på en pen måte eller vise interesse tilbake og vil holde den interessen og følge med på hvor mye interesse du viser ham slik at han kan justere. Fordi vi vet at om vi er ærlige om hva vi føler mister kvinner interessen fort. Anonymkode: 15a5f...301 Stemmer ikke, det er menn som velger. Og menn er kresne og vil bare ha hotte babes. Jeg har 4 venninner i min gjeng som er jomfruer og vi er alle 35! Det er fordi vi blir avvist konstant, siden menn er så kresne. Jeg kan jo ikke låse inn en mann i kjelleren og tvinge han til å være sammen med meg akkurat. Ellers så er menn på 30+ meget ettertraktet! Det er prime time det Anonymkode: c3760...b7f
Cbunke90z Skrevet 27. juli 2018 #58 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du må bare må fortsette å prøve å finne noen på ditt eget nivå. Høres jo ut som du ikke har det så enkelt i livet, og det er absolutt ikke tiltrekkende. Og hva slags hobbyer er det du har siden det er viktig at hun ikke snakker nedlatende om dem? Og en ting til, for all del ikke vær desperat. Det var kanskje litt tidlig å prøve å kysse henne i rullestol allerede på første date. Jeg traff en fyr en gang som var så desperat etter å finne seg noen, at det var kvalmt. Ingen vil ha sånne som ikke har et eget liv.. Anonymkode: fc605...3d2 Spiller piano, skriver noveller og korthistorier, lager egne figurer, gamer, og er ganske stor film nerd, greit noen jenter digger en mann som kan spille musikk, men det er tydelig at jeg ikke er den smoothe musikkeren som du vil se i en film som i La La Land. Mer den nerden som du ser i filmer som lager musikken som de attraktive folkene kan bruke til å forelske seg i hverandre 🤣 Jo er enig i at det nok var tidlig, jeg bruker aldri å gjøre slikt, første gang jeg klinte med noen var jeg bokstavelig talt så clueless at jeg skjønte ikke hun var interessert etter at hun hadde hintet hele kvelden om at jeg skulle kysse henne før hun gav opp når jeg enda ikke hadde gjort noe mens vi badet i bassenget at hun satt seg halvnaken på fanget mitt når vi alle kom opp og tok saken i egne hender. Når jeg hadde snakket med henne jeg var på date med snakket vi mye på forhånd og hun sa en av tingene som irriterte henne når hun dater er at menn ikke tør å ta noen sjanser med henne. Jeg burde uansett ikke ha kysset henne, men fikk inntrykk av at det var selve kysset som var avtennende og siden hun nok begynte å miste interessen for at hun ikke følte det hun trodde hun kom til å føle med tanke på kjemien vi hadde før vi traff hverandre, og det ikke målte opp mot virkeligheten, så var det siste "bevis" på at jeg ikke var rett for henne. Noe som jeg forstår, enten får man følelser eller så kommer de ikke, går ikke å tvinge fram. Var rett og slett jeg som tenkte "hva om jeg gjør motsatt av det jeg bruker å gjøre", og det virket til et viss grad siden hun dro meg tilbake først, men samtidig har jeg ikke erfaringen til å kan backe d opp. Så var nok henne som gav det en siste sjanse, mens jeg i øyeblikket tolket det som at hun likte meg.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #59 Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 12.10, AnonymBruker skrev: Er kvinne på 33 selv og leter enda 😄 Så det går like mye begge veier. Er etablert, god jobb, leilighet / bil, jordbær og har utseende med meg. Har like store utfordringer jeg med å finne en mann som er seriøs. Anonymkode: 2cd7c...8b1 Kult at du har jordbær! Balkongkasse? Hage? Eller er du bonde? Anonymkode: 56fd4...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå