Arkana Skrevet 25. juli 2018 #21 Skrevet 25. juli 2018 Mange "perfekte" foreldre her som er raske til å dømme andre, men sånn er det alltid på KG. Dette kan virkelig skje hvem som helst. Det er fint med alle tips om hvordan man kan huske på at det er barn med i bilen, som det med bamsen noen nevnte over her. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror slike ting kunne skje meg, og det har ingenting å gjøre med å være uansvarlig. 13
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #22 Skrevet 25. juli 2018 Har sett tips som: Legg veske/jakke i baksete Legg nøkkelen (hvis du har ny bil) bak med barnet slik at du ikke får låst bilen uten. Anonymkode: f8ff7...a51 6
Gjest Sisti Skrevet 25. juli 2018 #23 Skrevet 25. juli 2018 53 minutter siden, AnonymBruker said: Har sett tips som: Legg veske/jakke i baksete Legg nøkkelen (hvis du har ny bil) bak med barnet slik at du ikke får låst bilen uten. Anonymkode: f8ff7...a51 Veldig lure tips! Det skal jeg huske hvis jeg noen gang må kjøre barnet til barnehagen. Ikke fordi jeg er særlig glemsk av meg, men fordi jeg ikke tror hjernen min er noe mer spesiell enn andre sine. Ser det er noen her som tror de kan lure seg unna mekanismer i hjernen bare fordi de er så ansvarsfulle.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #24 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har sett tips som: Legg veske/jakke i baksete Legg nøkkelen (hvis du har ny bil) bak med barnet slik at du ikke får låst bilen uten. Anonymkode: f8ff7...a51 Hva med dem som har dørlåsen og startnøkkelen på samme nøkkel da? Anonymkode: 1d0d4...0b9
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2018 #25 Skrevet 25. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Visste dere at etter at barneseter ble anbefalt å settes i baksetet i bilen, så har antallet barn som blir gjenglemt og dør økt katastrofalt? Vi er så vant med den rutinen det er å kjøre først i barnehagen, så til jobb. Det går på automatikk. Plutselig er vi på jobb og er helt sikre på at barnet er levert i barnehagen. Dette er så fort gjort at kan skje, spesielt hvis det er ett barn som sover eller er veldig stille av seg. Ett tips er å ha en liten bamse i fanget, så hver gang du går ut av bilen, så ser du bamsen og kommer på at barnet sitter i setet bak. Dette så jeg på TV i går og hvis jeg ikke husker helt feil så er det 9 barn som blir gjenglemt i bil HVER DAG i USA. Så værsåsnill og ta den ekstra titten bak i setet uansett når du kjører bil. Anonymkode: d640d...daa Og hvor mange prosent utgjør disse 9 barna? 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #26 Skrevet 25. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett dokumentaren, og virkelig prøvd å forstå - men; jeg klarer fremdeles ikke å forstå hvordan det er mulig. Det samme med folk som glemmer igjen barn på bensinstasjoner og kjører avgårde. Som mamma har jeg alltid oversikt over hvor barnet mitt er, og hvem som har ansvaret akkurat da. Og når det er jeg som har ansvaret så glemmer jeg ikke det, uansett hvor stresset eller sløv jeg er. Sover barnet mitt i baksetet så ser jeg på ham i speilet med jevne mellomrom, bl.a. Som sagt, jeg har virkelig prøvd, men jeg forstår det ikke. Anonymkode: 17fb8...886 Du må være så god å tro at hjernen din fungerer på en annen måte, og at du er bedre enn disse foreldrene. Men du er altsp ikke et snøfnugg, desverre. Din hjerne er helt lik, og plutselig så glipper det. Jeg er 110% sikker på at disse foreldrene tenkte og sa akkurat det samme som deg før det skjedde med dem selv. Anonymkode: 51948...beb 12
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2018 #27 Skrevet 25. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med dem som har dørlåsen og startnøkkelen på samme nøkkel da? Anonymkode: 1d0d4...0b9 Var vel derfor det sto ny bil i parentes Nyere biler er såkalt nøkkelløse 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #28 Skrevet 25. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett dokumentaren, og virkelig prøvd å forstå - men; jeg klarer fremdeles ikke å forstå hvordan det er mulig. Det samme med folk som glemmer igjen barn på bensinstasjoner og kjører avgårde. Som mamma har jeg alltid oversikt over hvor barnet mitt er, og hvem som har ansvaret akkurat da. Og når det er jeg som har 1ansvaret så glemmer jeg ikke det, uansett hvor stresset eller sløv jeg er. Sover barnet mitt i baksetet så ser jeg på ham i speilet med jevne mellomrom, bl.a. Som sagt, jeg har virkelig prøvd, men jeg forstår det ikke. Anonymkode: 17fb8...886 100% enig med deg.. Jeg har alltid full kontroll på hvor barnet mitt er til enhver tid!! Jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde klart å glemme barnet mitt!? I mitt hode er ikke det mulig overhodet.. Har tenkt igjennom senarioet flere ganger nå, men har kommet frem til at jeg aldri hadde klart å gått på jobb uvitende om at barnet mitt satt igjen i bilen.. Aldri! Anonymkode: e5092...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #29 Skrevet 25. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100% enig med deg.. Jeg har alltid full kontroll på hvor barnet mitt er til enhver tid!! Jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde klart å glemme barnet mitt!? I mitt hode er ikke det mulig overhodet.. Har tenkt igjennom senarioet flere ganger nå, men har kommet frem til at jeg aldri hadde klart å gått på jobb uvitende om at barnet mitt satt igjen i bilen.. Aldri! Anonymkode: e5092...5b9 Og nøyaktig det samme hadde de tenkt selv - alle de parene dette skjedde med, i dokumentaren. Det skjer jo ikke oss, som er så ansvarlige og har full kontroll. Det hjelper ikke det spøtt, når hjernen vår funker som den gjør - et sammenfall av uheldige omstendigheter, så vips - har hjernen din lurt deg. Ikke sikkert at det skjer, men det betyr ikke at en kan være sikker på at det _ikke_ vil skje heller. Anonymkode: 89778...ed9 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #30 Skrevet 25. juli 2018 3 timer siden, EvaLena skrev: Det er veldig lett for deg å si. Jeg så den dokumentaren selv i går kveld. Der kom det veldig tydelig frem at det er fort gjort å glemme at barnet sitter i bilen. Stress med å forte seg til feks jobb kan føre til at du glemmer. Du burde se den dokumentaren selv før du uttaler deg. Ingenting er viktigere enn barnet, ihvertfall ikke det å komme seg tidsnok på jobb. Anonymkode: ce066...b84 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #31 Skrevet 25. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Visste dere at etter at barneseter ble anbefalt å settes i baksetet i bilen, så har antallet barn som blir gjenglemt og dør økt katastrofalt? Vi er så vant med den rutinen det er å kjøre først i barnehagen, så til jobb. Det går på automatikk. Plutselig er vi på jobb og er helt sikre på at barnet er levert i barnehagen. Dette er så fort gjort at kan skje, spesielt hvis det er ett barn som sover eller er veldig stille av seg. Ett tips er å ha en liten bamse i fanget, så hver gang du går ut av bilen, så ser du bamsen og kommer på at barnet sitter i setet bak. Dette så jeg på TV i går og hvis jeg ikke husker helt feil så er det 9 barn som blir gjenglemt i bil HVER DAG i USA. Så værsåsnill og ta den ekstra titten bak i setet uansett når du kjører bil. Anonymkode: d640d...daa Og halvparten av disse 9 tilfellene i USA er hasjhuer av foreldre som er opptatt av å komme seg inn å ta en joint eller andre idioter som sitter i stua og spiller PS mens barnet dør i bilen. Anonymkode: ce066...b84 2
Gjest Mass Skrevet 25. juli 2018 #32 Skrevet 25. juli 2018 42 minutter siden, Sisti skrev: Veldig lure tips! Det skal jeg huske hvis jeg noen gang må kjøre barnet til barnehagen. Ikke fordi jeg er særlig glemsk av meg, men fordi jeg ikke tror hjernen min er noe mer spesiell enn andre sine. Ser det er noen her som tror de kan lure seg unna mekanismer i hjernen bare fordi de er så ansvarsfulle. Kan lett glemme ting og gå i andre retninger enn jeg skulle, jeg. Det er ikke få ganger jeg går til butikken for å kjøpe en bestemt vare og går derfra igjen uten varen. Husker bursdagen til folk alle dagene i forveien, men på selve dagen kan jeg glemme. Men barn..? Et menneske. Det er vanskelig å se for seg. Jeg tenker da at dersom det skjer så er foreldrene så fokuserte på andre ting enn barnet og det de skal gjøre. Og kanskje man ikke skal snakke i tlf mens man kjører f.eks.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #33 Skrevet 25. juli 2018 Det er akkurat de samme mekanismene i hjernen som styrer livsviktige ting man skal huske, og helt uviktige og trivielle ting. Som flere andre skriver så har dette ingenting med hvor flink man er som forelder å gjøre. Man kan lage seg diverse huskeregler ala bamse i forsetet, men man kan glemme det uansett. Anonymkode: 6723a...a49 4
Try2 Skrevet 25. juli 2018 #34 Skrevet 25. juli 2018 Dette kan ikke skje med "Hvem som helst". Dette skjer kun med hodeløse høns og haner, og de burde ikke få barn. Så enkelt er det faktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #35 Skrevet 25. juli 2018 4 minutter siden, Try2 said: Dette kan ikke skje med "Hvem som helst". Dette skjer kun med hodeløse høns og haner, og de burde ikke få barn. Så enkelt er det faktisk. Sier en tilfeldig mann på kg. Forskere og virkeligheten sier noe annet. Anonymkode: 6723a...a49 15
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #36 Skrevet 25. juli 2018 Det er sikkert sant at antallet barn som blir glemt i bilen har økt, men hvis det hadde fantes en statistikk på hvor mange barn som har overlevd bilulykker fordi barnesetet er bak tror jeg nok de tallene hadde vært betydelig høyere. Anonymkode: 7434a...b25 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #37 Skrevet 25. juli 2018 Min mann glemte vår førstefødte da hun var 6 mnd. Vi (han, svigermor, mamma og jeg) dro til en liten shopping senter (vel med matbutikk og 4-5 andre butikker). Siden svigermor er dårlig til bens så kjørte han oss voksne til døra og ba meg la babyen bli igjen, som han kunne ta med etter å ha parkert bilen. Innen han kom inn var vi ferdige (ikke noe på salg, fant ikke noe), så jeg og svigermor gikk ut igjen, mens mamma sto og så på noe. Vi gikk rett til bilen og jeg så lille frøkna sittende i sete og smilende til meg. Jeg ble satt ut og trodde han hadde latt henne være der med vilje. I mellomtiden så er han inne og leter han etter oss. Når mamma ser han så er det første hun spør om var, hvor er xxxx. Han får panikk, svarer ikke henne og løper ut samme veien som han kom. Det viste seg at siden han hadde rygget inn bilen, og så gikk ut av bilen og rett fram, og glemte frøkna. Hun var max alene i 10-12 min, men han sleit med samvittigheten i lang tid etterpå. Det ble ikke akkurat bedre av at jeg klikka i vinkel. Dette var over 20 år siden, og han har vært en fantastisk far. Det kan faktisk skje med hvem som helst. De i størst risiko sone er ikke kjøtthuer, det er de som er bombesikre på at det ikke kan skje med dem. Anonymkode: dd6a3...65f 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #38 Skrevet 25. juli 2018 Skjønner ikke at det er mulig. Har speil så barna kan se fremover (begge sitter fortsatt bakovervendt). Når jeg ser i speilet (som man skal gjøre relativt ofte) ser jeg ansiktene til barna. Anonymkode: 77a56...73c 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #39 Skrevet 25. juli 2018 Den perfete måten å drepe et barn på og slippe unna med det. "Jeg glemte". Anonymkode: da1ce...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #40 Skrevet 25. juli 2018 Som 1-åring ble jeg glemt av mine foreldre i bilen. Om sommeren og uten åpne vinduer. Da de kom tilbake hadde hadde folk knust vinduet og jeg var på sykehus med solstikk i 1 uke. Det eneste moren min "husker" er at jeg var så umulig og grein hele tiden jeg var på sykehuset. Så.... ja uansvarlige foreldre! Anonymkode: 7c213...cdf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå