AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg har dessverre begynt å få ganske tynt hår i en alt for ung alder, og jeg hater virkelig hvor tynt håret mitt ser ut i speilet, på bilder, og spesielt når det er vått. Jeg har lyst til å gjøre noe med det og har lest en del på hva det er som kan hjelpe og har i hovedsak kommet frem til et par ting som skal fungere. Finasterid er visst noe som er klinisk bevist at stanser hårtap og hjelper med gjennvekst. Hårdråper (eller lignende) som inneholder Minoxidil skal visst også være klinisk bevist at fremmer hårvekst og kan hjelpe med å gro tilbake hår man har tapt. Så dette i en kombinasjon med en spesialsjampo er vel det jeg vurderer å prøve. Det er jo ikke en "permanent" løsning i form av at man må fortsette med denne kuren så lenge man vil fortsette å få effektene av det, så jeg er litt usikker på om det virkelig er verdt å måtte knaske piller og dryppe noe på hodebunnen hver dag resten av livet (eller til jeg kommer meg til en alder der jeg kanskje kler å ikke ha noe hår i det hele tatt hvis det noen gang skulle skje). Det jeg egentlig vil med dette er å spørre om det er noen som har noe erfaring med dette? Er det noen som som har prøvd noe som har fungert, eller om noen har prøvd noen som inneholder de virkestoffene jeg nevnte over her? Jeg ser det også finnes et eget medikament som inneholder Finasterid 1mg som er designet for å brukes mot hårtap, men at det ikke finnes på apotek i Norge og jeg er litt skeptisk til å kjøpe tilfeldige piller over nettet, men det finnes i Sverige så kanskje det er en løsning å kjøpe det fra apotek der (må ha resept)? Tusen takk for alle som gidder å ta seg tid til å lese dette Anonymkode: d7553...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg tror ikke på at ytre ting kan fremme hårvekst. Tålmodighet hjelper etter hvert. Anonymkode: c61f7...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krake Skrevet 25. juli 2018 #3 Del Skrevet 25. juli 2018 Finasterid blokkerer DHT som er et kraftig mannlig kjønnshormon. Om det er så lurt å fucke med hormonene er det mange som er usikker på. Det kan føre til impotens og tap av libido, og noen få mener de har blitt permanent impotent. Man må altså ha resept for å få tak i det. Minoxidil er derimot reseptfritt, men fungerer kun for omtrent halvparten. Det påvirker ikke hormonene, men fører til mer blod til hårsekkene som gjør at håret kan bli tjukkere og man kan også få ny vekst. Ville prøvd det hvis jeg var deg. Recrea forte selges i Norge, men du kan bestille Kirkland minoxidil fra utlandet som fungerer like bra, mye billigere. Flytende versionen er billigst, men vil anbefale skum siden håret er fettete og fuktig i et par timer etter man bruker den flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Del Skrevet 25. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke på at ytre ting kan fremme hårvekst. Tålmodighet hjelper etter hvert. Anonymkode: c61f7...eaf Tålmodighet hjeper dessverre dårlig når det mistes mer hår enn det gror tilbake 24 minutter siden, Krake said: Finasterid blokkerer DHT som er et kraftig mannlig kjønnshormon. Om det er så lurt å fucke med hormonene er det mange som er usikker på. Det kan føre til impotens og tap av libido, og noen få mener de har blitt permanent impotent. Man må altså ha resept for å få tak i det. Minoxidil er derimot reseptfritt, men fungerer kun for omtrent halvparten. Det påvirker ikke hormonene, men fører til mer blod til hårsekkene som gjør at håret kan bli tjukkere og man kan også få ny vekst. Ville prøvd det hvis jeg var deg. Recrea forte selges i Norge, men du kan bestille Kirkland minoxidil fra utlandet som fungerer like bra, mye billigere. Flytende versionen er billigst, men vil anbefale skum siden håret er fettete og fuktig i et par timer etter man bruker den flytende. Tusen takk for informasjonen! Jeg hadde hørt det var noen bivirkninger for noen ytterst få, men det var nå ganske skumle bivirkninger også! Kanskje jeg bare skal prøve meg med minoxidilen og se om det kan hjelpe litt og så ta det derfra eventuelt Anonymkode: d7553...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Del Skrevet 25. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre begynt å få ganske tynt hår i en alt for ung alder, og jeg hater virkelig hvor tynt håret mitt ser ut i speilet, på bilder, og spesielt når det er vått. Jeg har lyst til å gjøre noe med det og har lest en del på hva det er som kan hjelpe og har i hovedsak kommet frem til et par ting som skal fungere. Finasterid er visst noe som er klinisk bevist at stanser hårtap og hjelper med gjennvekst. Hårdråper (eller lignende) som inneholder Minoxidil skal visst også være klinisk bevist at fremmer hårvekst og kan hjelpe med å gro tilbake hår man har tapt. Så dette i en kombinasjon med en spesialsjampo er vel det jeg vurderer å prøve. Det er jo ikke en "permanent" løsning i form av at man må fortsette med denne kuren så lenge man vil fortsette å få effektene av det, så jeg er litt usikker på om det virkelig er verdt å måtte knaske piller og dryppe noe på hodebunnen hver dag resten av livet (eller til jeg kommer meg til en alder der jeg kanskje kler å ikke ha noe hår i det hele tatt hvis det noen gang skulle skje). Det jeg egentlig vil med dette er å spørre om det er noen som har noe erfaring med dette? Er det noen som som har prøvd noe som har fungert, eller om noen har prøvd noen som inneholder de virkestoffene jeg nevnte over her? Jeg ser det også finnes et eget medikament som inneholder Finasterid 1mg som er designet for å brukes mot hårtap, men at det ikke finnes på apotek i Norge og jeg er litt skeptisk til å kjøpe tilfeldige piller over nettet, men det finnes i Sverige så kanskje det er en løsning å kjøpe det fra apotek der (må ha resept)? Tusen takk for alle som gidder å ta seg tid til å lese dette Anonymkode: d7553...93c Den typen produkter hjelper på en ting, nemlig kontoen til dem som selger og lever at at noen kjøper produktene deres. Ta deg en tur til legen og få undersøkt vitaminer m.m. kanskje finner det en medisinsk grunn til at du mister håret. Da kan dette ofte behandles med enkle midler. Anonymkode: fb1c7...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krake Skrevet 29. juli 2018 #6 Del Skrevet 29. juli 2018 På 25.7.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev: Den typen produkter hjelper på en ting, nemlig kontoen til dem som selger og lever at at noen kjøper produktene deres. Ta deg en tur til legen og få undersøkt vitaminer m.m. kanskje finner det en medisinsk grunn til at du mister håret. Da kan dette ofte behandles med enkle midler. Anonymkode: fb1c7...664 Nei, det er feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Del Skrevet 29. juli 2018 1 time siden, Krake skrev: Nei, det er feil. Hva er feil Hadde noen funnet opp et produkt som virkelig hjelper på hårtap så hadde de fått Nobelprisen i medisin for lengst. Produktet hadde også blitt verdenskjent. Enn så lenge er ikke et produkt funnet opp...meg bekjent. Men du kan gjerne komme med en link til forskningdatatbase der produkter er dokumentert å ha effekt, altså sikker forskning med god dokumentasjon. Anonymkode: fb1c7...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krake Skrevet 5. august 2018 #8 Del Skrevet 5. august 2018 På 29.7.2018 den 20.37, AnonymBruker skrev: Hva er feil Hadde noen funnet opp et produkt som virkelig hjelper på hårtap så hadde de fått Nobelprisen i medisin for lengst. Produktet hadde også blitt verdenskjent. Enn så lenge er ikke et produkt funnet opp...meg bekjent. Men du kan gjerne komme med en link til forskningdatatbase der produkter er dokumentert å ha effekt, altså sikker forskning med god dokumentasjon. Anonymkode: fb1c7...664 Dette er meg etter 3 måneder med minoxidil. Hvis du ikke tror meg får du se på forskningen som viser deg at du tar feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå