Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å ha mensen uten at eggløsning har funnet sted?

Jeg fikk barn for 6 mnd siden, og har litt for moro skyld brukt eggløsningstester for å påvise eggløsning. Har også en app der jeg logger mensdagene,slik at jeg ser når EL er ventet.

Nå har jeg testet både før og etter de dagene appen sier jeg sannsynligvis har eggløsning,men El-testene er alltid negative.

Er det fysiologisk mulig å ikke ha eggløsning de første månedene etter man gar født?

Anonymkode: 0f259...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å ha mensen uten at eggløsning har funnet sted?

Jeg fikk barn for 6 mnd siden, og har litt for moro skyld brukt eggløsningstester for å påvise eggløsning. Har også en app der jeg logger mensdagene,slik at jeg ser når EL er ventet.

Nå har jeg testet både før og etter de dagene appen sier jeg sannsynligvis har eggløsning,men El-testene er alltid negative.

Er det fysiologisk mulig å ikke ha eggløsning de første månedene etter man gar født?

Anonymkode: 0f259...e45

Ja, det er fullt mulig å ha mens uten å ha hatt eggløsning.

Skrevet

Har du regelmessig menstruasjon som kommer punktlig har du sannsynligvis eggløsning , ifølge gynekolog :) 

Eggløsning trenger imidlertid ikke alltid være på de dagene man selv tror 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har lest er at man fint kan ha mens uten å ha eggløsning, men at man ikke kan ha eggløsning uten å få påfølgende mens (dersom man ikke er gravid vel og merke). Så dersom mensen ikke kommer og man heller ikke er gravid, har man ikke hatt eggløsning. Så ja, du kan ha mensen uten å ha hatt en eggløsning. 

Anonymkode: c58df...d04

Skrevet

En app vil uansett ikke kunne gi deg et sikkert svar på når EL er. Den viser deg når snittet har EL for din sykluslengde, men tar ikke høyde for individuelle lutealfaser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...