AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Kan man som journalist skrive en artikkel som omhandler den psykiatriske avdelingen man har vært innlagt ved? Jeg tenker da om man får beskjed fra sjefen om å skrive en artikkel som omhandler en aktuell sak som har skjedd ved den psykiatriske avdelingen. Og hva om man må omtale en psykolog eller psykiater som man hadde som behandler da man var innlagt? Noen som vet om dette er greit eller ikke? Anonymkode: 4a7f4...350
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Nå har behandlerene taushetsplikt, og historien kan da ikke bli sannferdig da det kun er den ene siden som kan uttale seg. iEr vel ingen journalist med intrigitet som vil nevne navn på behandlere uten godkjenning først. Men alt slik vil jo en journalist vite da de lærer det i sin utdanning. Anonymkode: d3a9a...756 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 På generell basis skal en journalist oppgi interessekonflikter, og her har du en ting som berøre din evne til å skive nøytralt om saken. Ideelt sett bør en annen skive saken, eller så bør duoppgi at du har vært pasient der selv (og det antar jeg du ikke ønsker). Du kan uansett ikke uten videre oppgi navn. Anonymkode: 1edc1...c16 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man som journalist skrive en artikkel som omhandler den psykiatriske avdelingen man har vært innlagt ved? Jeg tenker da om man får beskjed fra sjefen om å skrive en artikkel som omhandler en aktuell sak som har skjedd ved den psykiatriske avdelingen. Og hva om man må omtale en psykolog eller psykiater som man hadde som behandler da man var innlagt? Noen som vet om dette er greit eller ikke? Anonymkode: 4a7f4...350 Det er i hvertfall lite redelig å IKKE oppgi historien bak (ditt private forhold til stedet). Jeg ville heller tro du fikk mer igjen ved å bruke dine egne erfaringer i møte med en helt ukjent avdeling for så å sammenligne den nye opp mot din egen erfaring. Anonymkode: a4039...72b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå