AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg tror jeg er nudist! Jeg nyter å være naken ute, men har så utrolig sjelden anledning til det. Det har ingenting med å se/bli sett, men simpelthen den frie følelsen av å være naken. Jeg har fortalt det til min kone, og hun synes det er ekkelt. Jeg har prøvd å utfordre henne til å bli med på nudiststrand (som jeg selv heller aldri har vært på), men hun fynser av det, i en nedlatende tone. Jeg er redd for å ta dette videre, og leve det ut, i frykt for hvordan min kone vil se på det. Noen med erfaring eller råd? Anonymkode: e81a5...f79
Drakan Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Din kone er kanskje ikke så ivrig på dette som deg. Men du kan jo si det hadde vært støttende for deg om hun kunne hjelpe deg prøve det ut og at hun kan ha på seg badedrakt Eller om dere kan dra til en hytte og prøve å være nudister en periode privat ^_^ Håper det ordner seg. Ikke vær redd for å prøve alene selv om din kone ikke vil. Er jo mer for at du vil føle deg fri, en at du vil se på andre. Pleier selv å nytte å være uten klær innendørs (gardiner er alltid trakt for), så om dere ikke har barn kan dere jo prøve å gå rundt naken en periode. >_< 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Er det du son ligger naken på verandaen med innsyn og med ungene rundt? I såfall er løsningen å finne et annet sted å være naken på. Enten naturiststed eller langt fra folk. Anonymkode: 76a1d...a2a 2
Bag Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 (endret) On 7/25/2018 at 1:06 AM, AnonymBruker said: Jeg tror jeg er nudist! Jeg nyter å være naken ute, men har så utrolig sjelden anledning til det. Det har ingenting med å se/bli sett, men simpelthen den frie følelsen av å være naken. Jeg har fortalt det til min kone, og hun synes det er ekkelt. Jeg har prøvd å utfordre henne til å bli med på nudiststrand (som jeg selv heller aldri har vært på), men hun fynser av det, i en nedlatende tone. Jeg er redd for å ta dette videre, og leve det ut, i frykt for hvordan min kone vil se på det. Noen med erfaring eller råd? Anonymkode: e81a5...f79 Det å føle skam ved å avvike fra tilfeldige kulturelle regler er en svært sterk psykososial tendens hos mennesket. Akkurat nå i vår kultur føler man i økende grad skam ved å bli sett naken av andre selv om ens kropp ikke avviker nevneverdig fra det normale. Veldig mange føler skam ved å bryte mot disse reglene uten å tenke over det rasjonelle i disse reglene. Selv om mange føler en kulturelt påført skam så er det ikke et rasjonelt eller etisk grunnlag for å si at det er galt å praktisere ikke-seksuell kjønnsblandet nakenhet. Veldig mange som umiddelbart avviser kjønnsblandet nakenhet endrer oppfatning når de får tenkt seg om og satt seg mer inn i det. Les og snakk med erfarne folk og snakk så mer med din kone så skal du se at hun stiller seg mer positiv. Om hun ikke vil være med på det selv så er det rimelig sjanse for at hun forstår deg og aksepterer deg. Dessverre er det mange som ikke klarer å se kjønnsblandet nakenhet utenom en seksuell setting. At noen ikke klarer det er vel bare noe man må leve med. Det er mange kulturer hvor dette har vært praktisert. Et eksempel er Øst-Tyskland. I følge DDR-museet i Berlin så praktiserte 80% av Øst-Tyskerne kjønnsblandet nakenhet på strendene. Endret 11. august 2018 av Bag 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Ta henne med på overraskelse ferie til Cap d Agde. Anonymkode: e0bbb...bc4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har alltid likt å gå naken hjemme, men blant andre har jeg hatt klærne på. Selv i verste toppløstiden på slutten av 80- og først på 90-tallet beholdt jeg overdelen på blant andre mennesker. Etter å ha blitt singel for en del år siden, begynte jeg med å sole meg toppløs, og etterhvert uten klær på egen veranda, der det ikke var innsyn fra naboer, og selvfølgelig når ungene var borte. Så møtte jeg kjæresten min. Han liker å sole seg naken, og på vår første ferie sammen ble jeg med på min aller første naturiststrand. Jeg var litt spent, men oppdaget fort at her var det ingen problemer å være naken. Det var overhodet ikke noe seksuelt, kun voksne mennesker som liker å være naken. Ikke lå man oppå hverandre, som man ofte gjør på en vanlig sydenstrand, slik at intimsonene var godt ivaretatt. Du kan jo forsøke deg som naturist på egen hånd, men om du ønsker å dele dette med din kone så kan du for det første utfordre henne på et besøk på The Well i Kolbotn. Der må man i alle badstuene være naken med kun et håndkle å dekke seg bak. Man kan også være naken i bassengene, men dette er frivillig. Når man beveger seg i lokalene dekker man seg bak en badekåpe eller et håndkle. Lykke til med din naturisterfaring. Jeg kommer nok bare til å utvikle dette ( Og sex i friluft er vannvittig opphissende ) Anonymkode: 55ffa...986 1
Atea Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 (endret) On 7/25/2018 at 1:06 AM, AnonymBruker said: Jeg tror jeg er nudist! Jeg nyter å være naken ute, men har så utrolig sjelden anledning til det. Det har ingenting med å se/bli sett, men simpelthen den frie følelsen av å være naken. Jeg har fortalt det til min kone, og hun synes det er ekkelt. Jeg har prøvd å utfordre henne til å bli med på nudiststrand (som jeg selv heller aldri har vært på), men hun fynser av det, i en nedlatende tone. Jeg er redd for å ta dette videre, og leve det ut, i frykt for hvordan min kone vil se på det. Noen med erfaring eller råd? Anonymkode: e81a5...f79 Jeg forstår både deg og henne. Jeg er sjelden sjenert uten klær, men jeg må få velge det selv. En eks prøvde dra meg med på nudiststrand, men det ville jeg ikke da. Selv om tanken ikke var helt fremmed, men følte meg mer som en som gjør det alene. Var på nudiststrand i sommer med en venninne, ingen som glodde på oss. Vi giddet rett og slett ikke å bry oss heller. Har alltid vært den typen som bader naken når det er varmt om jeg ikke har med badetøy, helst når ingen ser meg, i alle fall ikke mange og helst bare venner. Men, en ting vet jeg, du må ikke presse henne. Tror jeg ville badet naken sammen der det ikke var noen andre. Hvis hun er enig. Håper ikke hun blir sjalu, for å være naken har ingenting med sex å gjøre. En sexy bikini kan være mer opphissende enn når man er helt naken. Men, vi er alle forskjellige. Tror jeg ville respektert henne hvis hun synes det er helt på kanten. Alle passer ikke til det, vi har alle våre preferanser. Endret 27. juli 2018 av Atea 1
aksase Skrevet 10. august 2018 #8 Skrevet 10. august 2018 Starten på min og min kones naturistkarriere var en overraskelseshelg jeg arrangerte for min kone. Jeg har så lenge jeg kan huske, hatt en fantasi om å være naken utendørs sammen med andre. Jeg kjente på meg at det måtte gi en deilig frihetsfølelse. Jeg booket ei skogshytte av Statskog, langt uti skauen, og langt fra folk. Så lagde jeg et sett hytteregler som alle hadde FRI som tema. Jeg kalte hytteturen for fri-helg og reglene gikk på at vi skulle har fri fra stress, fri fra skjermer og telefoner, fri fra tid(legge bort alle klokker), fri fra avvisning(vi skulle kunne snakke fritt om alt vi ville uten at den andre reagerte negativt) og fri fra klær(vi skulle være nakne hele døgnet). Jeg var veldig hemmelighetsfull, men for å bygge opp forventningene så sendte jeg kona en regel av gangen, eller et hint om hvor vi skulle. I løpet av et par uker hadde hun fått hele konseptet. Hun var usikker og spent, men hun ble med. Det var jo ikke så farlig for det var bare oss to der, og ingen andre i nærheten. Turen var en kjempesuksess! Vi gjentok dette 3-4 år på rad før vi tok et skritt videre. De siste to årene har vi vært på naturistforeningens innebad i svømmehall, vi har vært naturister på The Well og vi har to ganger vært på naturist-ferie ved Middelhavet. Dette var vår inngang til naturist-livet. Angrer bare på at vi ikke gjorde det for lenge siden. Om samme fremgangsmåte vil fungere for andre, det vet jeg ikke, men jeg tror nok at en forsiktig tilnærming i trygge omgivelser er et lurt sted å begynne. Å kaste seg rett ut på å dra med partneren på naturist-resorts og voldsomme plasser som Cap D'agde, tror jeg ikke er lurt. Det kan fort bli første og siste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 Det er ganske mange forskjellige personer som oppsøker nudiststrender. Det er slike som deg, men det er også folk, særlig mannfolk, som er der for å ta en kikk på andre kvinner. I tillegg kan det skje ting under håndklærne fordi det også er folk som tenner på slikt. Hvis du i det hele tatt vil at kone skal bli åpen for dette bør du ikke kjøre på med nudiststrender i første omgang. Hun må jo nesten bli trygg på å gå naken først. Anonymkode: cd684...0c7 1
aksase Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske mange forskjellige personer som oppsøker nudiststrender. Det er slike som deg, men det er også folk, særlig mannfolk, som er der for å ta en kikk på andre kvinner. I tillegg kan det skje ting under håndklærne fordi det også er folk som tenner på slikt. Hvis du i det hele tatt vil at kone skal bli åpen for dette bør du ikke kjøre på med nudiststrender i første omgang. Hun må jo nesten bli trygg på å gå naken først. Anonymkode: cd684...0c7 Enig. Bli først komfortabel med å være naken. Sov naken, vent litt med å kle på deg etter dusj osv.. De fleste oppdager at det er godt å være naken når de bare klarer å komme over de idiotiske innlærte psykiske sperrene som sier at naken kropp er noe ekle greier. Om du vil ta skrittet ut i sosial nakenhet, men vil unngå å dumpe borti folk som har sex i buskene rundt deg, bør du unngå mer eller mindre offisielle nakenstrender og heller velge et naturiststed tilknyttet en naturistforening. Dette er avgrensede, ofte lukkede områder hvor synlig seksuell aktivitet er bannlyst og folk som driver med sex, eller på annen måte opptrer upassende blir umiddelbart bortvist. 1
Bag Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 Enig med siste innlegg. Det er forskjell på åpne offentlfe fristrender, naturiststrender og naturist innebad. På den første er det lav terskel for å komme. Men det gjelder dessverre også folk som ikke vet å oppføre seg og det er størst sjanse for å oppleve noe ubehagelig der. Det er også forskjell på om man er der sentralt eller i randsonen. Det siste er både tid og sted, d.v.s. det er tryggest å legge seg midt blant folk når det er masse folk der. Det er mest risikabelt å være i yttersonen eller på tidspunkter hvor det er få der. Det er også gjerne best med områder som er tydelig avgrenset. Huk er et typisk eksempel med gjerder og begrenset vegetasjon. Naturistforeningens innebading er i motsatt ende. De fleste vil vel føle en høy terskel for å gå på noe slikt. Men samtididig er det meget trygt og jeg har aldri hørt om noen problemer der. For barn er det nok tryggere på naturistbading enn i vanlige offentlige badeanlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå