Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kolleger som i over et år har hatt sex i arbeidstiden på jobb. Jeg jobber i matbransjen og finner dette veldig ubehagelig da jeg må forholde meg til dem daglig. (De sniker seg rundt i produksjonen, men har også dratt fra jobb i betalt arbeidstid for å ha sex.) Begge har egne familier og jeg synes det er veldig provoserende ovenfor oss kolleger og ønsker nå å informere sjefen. Er dette oppsigelsesgrunn?

Anonymkode: 9008f...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis, men du kan rapportere det. 
Forhåpentligvis blir de oppsagt om de forurenser maten. 😕 
Du kan eventuelt ta bilder av at de går ut eller noe på forhånd for å vise hva de gjør. 
Er uakseptabelt oppførsel på jobb, spesielt i matbransjen.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det. De jobber jo ikke de timene de skal.

Anonymkode: 08f05...3d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke tror jeg det er en skriftlig advarsel heller. 

Anonymkode: 6aae3...6ae

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er advarselsgrunn å skofte, uansett om det er for å pule eller ikke, hva er da advarselsgrunn?

• Liker 19
Skrevet

Med mindre de jobber mindre enn de skal, fordi de har denne sexen, er det ikke oppsigelsesgrunn (men du sier at de tar fri fra betalte arbeidstid). Å være utro, er vanligvis ikke oppsingelsesgrunn. 

Men hvis jeg var deg, ville jeg sagt fra om at kolleger gjentatte ganger forlater jobben i betalt arbeidstid og at du finner dette uakseptabelt, og overlate til sjefen å nøste opp i dette videre. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

At de har sex får være så, men at de ikke gjør jobben sin er et problem. Skal du melde fra om noe til sjefen er det sistnevnte du skal nevne, ikke noe om at de har sex. Men du kan jo nevne til kollegaene dine at de får la være å pule så dere ser dem. Det kan godt være de tror de er usett. Er du skikkelig slem kan du melde ektefellene deres om utroskapen, så kanskje det blir slutt på litt av hvert.

Anonymkode: ad27b...aa6

• Liker 6
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to kolleger som i over et år har hatt sex i arbeidstiden på jobb. Jeg jobber i matbransjen og finner dette veldig ubehagelig da jeg må forholde meg til dem daglig. (De sniker seg rundt i produksjonen, men har også dratt fra jobb i betalt arbeidstid for å ha sex.) Begge har egne familier og jeg synes det er veldig provoserende ovenfor oss kolleger og ønsker nå å informere sjefen. Er dette oppsigelsesgrunn?

Anonymkode: 9008f...3ec

Hvorfor skal du  i det hele tatt gidde å bruke energi på å bry deg? Kan du ikke bare gjøre jobben din og ha ditt på det tørre? Så kan andre drite seg ut og ta de eventuelle konsekvensene av det de gjør på jobb?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

I så fall bør hele sykehuset der jeg jobber legges ned 🙄

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Serafin said:

Hvorfor skal du  i det hele tatt gidde å bruke energi på å bry deg? Kan du ikke bare gjøre jobben din og ha ditt på det tørre? Så kan andre drite seg ut og ta de eventuelle konsekvensene av det de gjør på jobb?

Synes det er helt ok å bry seg om at folk har sex i arbeidstiden når de heller skulle jobbe.

Noe annet virker veldig rart.

Anonymkode: 06cf5...3c9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Peaches skrev:

I så fall bør hele sykehuset der jeg jobber legges ned 🙄

Seriøst? Yaiks..

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Yaiks..

Mange senger + kjekke leger = *knirk, knirk, knirk*

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Peaches skrev:

Urk, får skikkelig frysninger. Som om det ikke er nok kroppsvæsker, bakterier og virus fra før. Ikke rart folk dør som fluer av sepsis på norske sykehus da liksom..

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Urk, får skikkelig frysninger. Som om det ikke er nok kroppsvæsker, bakterier og virus fra før. Ikke rart folk dør som fluer av sepsis på norske sykehus da liksom..

Det skjer på absolutt alle sykehus i Norge. Og resten av verden, går jeg ut ifra. Om det øker faren for sepsis er jeg ikke helt enig i, men... 🤨

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Serafin skrev:

Fordi det vanligvis går ut over oss kollegaer. Når noen skulker jobben, må vi andre gjøre deres jobb. Uten å få ekstra betalt for det. 

Anonymkode: 3a24e...6f2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt beskjed. Det er urettferdig mot dere som er kollegaer, og siden de skulker jobb så er ikke bedriften like effektiv som den kunne ha vært, så bedriften taper penger på oppførselen deres. Vet ikke om det er grunn nok til oppsigelse, men det er iallefall nok til å få en advarsel.

Anonymkode: ad1d1...f96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Peaches skrev:

Det skjer på absolutt alle sykehus i Norge. Og resten av verden, går jeg ut ifra. Om det øker faren for sepsis er jeg ikke helt enig i, men... 🤨

Det skjer på sykehus og i andre offentlige etater hvor man jobber tett på hverandre. Spesielt i yrker med taushetsplikt, er min erfaring ;) 

Anonymkode: cba16...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Peaches skrev:

Hjelpes, er det sant ...?

Anonymkode: 61360...637

Skrevet

Ikke oppsigelsesgrunn, men sjefen bør innkalle til medarbeidersamtale. Det bør være noen runder med prat og advarsler før folk blir oppsagt, med mindre det nærmest er straffbare ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 minutter siden, Isambard skrev:

Ikke oppsigelsesgrunn, men sjefen bør innkalle til medarbeidersamtale. Det bør være noen runder med prat og advarsler før folk blir oppsagt, med mindre det nærmest er straffbare ting. 

Selvfølgelig er det oppsigelsesgrunn at de regelmessig skulker og kutter timer de får betalt for? Er det ikke? 

Om de skulker for sex eller for å spise is på fortauet utenfor har ingen betydning, og de blir ikke straffet hardere pga sex. Men skulk er skulk.

Anonymkode: 19477...9e6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...