Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er troende, eller vertfall litt troende. Jeg ber til gud nesten hver kveld, men det er det.  Men jeg har alltid lurt på, hvorfor ber vi til gud om ting vi vil skal forbedre seg eller om ting vi ønsker skal skje? jeg ber ofte om feks jobbrelaterte ting men også personlige ting. men jeg har den siste tiden tatt meg i å tenke, hva er vitsen? med all den krigen som er i verden, hvorfor skal da våre bønner om småproblemer liksom være en viktig ting for gud? Hvorfor er det sånn at noen segler gjennom livet med luksus og kjærlighet, mens andre sliter seg gjennom dagene, og noen til og med også velger å avslutte livene sine frivillig? Flere som tenker sånn? 

Anonymkode: 9dfed...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel... når folk ber og ber om ting som skal skje eller ting de har lyst på...så kan jo ikke akkurat Gud gi dem alt de ber om. Hadde en gjort det, hva hadde da vært vits. Hvordan hadde det fungert hvis alle fikk det de ville ha? 

Hvis en person fikk alt de ville, hadde de nok ikke hatt motivasjon til å stå på lengre og leve. Det er tross alt lystene våre og gleden I ting som holder oss oppegående. Hadde vi fått alt med en gang,  hadde vi neppe blitt like glad for det. 

Hvorfor noen lider mens andre ikke er...vel vanskelig å finne en logisk forklaring på. Men hvis du kjenner til en del av bibelen,  kalt Noahs ark. Hvor Gud den gang ville utrydde menneskeheten fordi han mislikte dem og mente alt var gått galt. Men Noah laget en ark og fikk alt levende I sikkerhet. Etter den gangen lovet Gud aldri å røre menneskene igjen,  og heller la dem styre på selv.  Regnbuen skal visst være et tegn på dette. Den ble laget etter Noahs ark som et løfte fra Gud at han ALDRI skulle gjøre noe slikt igjen.. Er kanskje derfor han ikke gjør noe med urettferdigheten? 

Kanskje han heller gjør det godt igjen etter livets ende. 

Endret av Oddy
Skrevet

Fordi bønner ikke fungerer, så enkelt er det. En kan bruke det som en slags terapi, men når det kommer til stykket er det enveiskommunikasjon. Det er ingen på andre siden som lytter, bare deg selv. Så hvis du vil ha endringer, må du begynne med deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at bønnelivet er viktig nettopp fordi det skaper en relasjon mellom deg og Gud. Hva er vell et forhold uten noen form for kontakt? Jeg vet om flere historier der bønner har blitt hørt og tror på en god Gud som kan gjøre mirakler. Jeg tror også at Gud er så mye større enn oss og vet hva som er best for deg, til hvilken tid osv og kan handle ut i fra dette. 

Alt de onde og grusomme som skjer i verden kan selvfølgelig virke vanskelig. Likevel tror jeg ikke at dette er fra Gud. Jeg tror heller ikke at alle ting skjer fordi det var ment sånn og for at Gud valgte det slik. Vi lever jo nettopp i en verden hvor det skjer mye urettferdig, noe jeg tror er menneskeskapt. Vi fikk en fri vilje fra Gud hvor det vil skje mye som ikke er fra Guds vilje. 

Anonymkode: 186fc...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...