Gå til innhold

Folk som ikke respekterer at man har dårlig råd..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så oppgitt og trenger en liten avblåsning. Jeg har mange venner som vil ha meg med på ting og det er koselig det, men de FORSTÅR bare ikke at denne sommeren/høsten har jeg dårlig råd. Eller jeg har jo penger, men har kjøpt 2 rasekatter som har kostet litt, både selve kjøpet men også kastrering/sykdom/forsikringer etc. Dette har jeg gledet meg til lenge og pga dette så har jeg ikke kunnet unne meg å reise bort i ferien. Har kost meg hjemme med kattene så klager ikke over det altså :) 

Problemet er spesielt 3 venninner som hele tiden vil ha meg med på turer, konserter og dyre middager ute. Og jeg har ikke råd til å prioritere sånt akkurat nå. De kommer også med syrlige kommentarer om kattene mine :( "Hva er vitsen med å bruke så mye penger på katter" osv. Disse venninnene mine reiste nå 1 uke til Syden og jeg kunne ikke bli med. "Kan du ikke bare ta opp et forbrukslån da?" sa ene venninne mi. Jeg blir bare så lei! Har dere noen råd folkens? Hva kan jeg svare disse jentene? De vet om utgiftene jeg har hatt på kattene altså. Forbrukslån for å reise og feste er uaktuelt, det har jeg sagt til de men fikk høre at jeg var prippen... 

Anonymkode: 79a6c...f92

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja?   Kan man kalle det å ha dårlig råd når man velger å kjøpe to rasekatter med alle de merkostnader som følger med? 

Du har valgt å kjøpe katter på bekostning av samvær med venninner.  Da beslutningen ble tatt forsto du at dette ville gå ut over din mulighet for samværet med venninnene dine.  Likevel valgte du kattene.   

På tide og fortelle venninnene dine at slik var det, kanskje?  Du har valgt kattene framfor venninnene dine!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare takke nei. 

Du tar deg ikke råd til slike ting med vennene dine. Du kan jo invitere til ting du også?

Anonymkode: 4eeba...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det sån selv. Men ikke pga katter.... er på AAP og på vei mot å bli ufør. Det er vanskelig for folk å forstå at jeg har dårlig råd 

Anonymkode: 99b78...0c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Zienna skrev:

Tja?   Kan man kalle det å ha dårlig råd når man velger å kjøpe to rasekatter med alle de merkostnader som følger med? 

Du har valgt å kjøpe katter på bekostning av samvær med venninner.  Da beslutningen ble tatt forsto du at dette ville gå ut over din mulighet for samværet med venninnene dine.  Likevel valgte du kattene.   

På tide og fortelle venninnene dine at slik var det, kanskje?  Du har valgt kattene framfor venninnene dine!

Jeg har spart til dette lenge og var klar over en del av kostnadene ja ;) Har alltid hatt lyst på katter og dette var ekstremt viktig for meg. Mine venner har ingenting med hva jeg bruker pengene mine på. Problemet er jo at de maser på meg om å ta opp forbrukslån for å bli med på reiser etc, det må jeg jo få lov å slippe? Eller er det normalt i din verden? 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Antar du har spart opp penger i forskjellige fond og bufferkontoer og slik alle andre gjør: ta derfra?

Anonymkode: 6c0ac...fd4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spart til dette lenge og var klar over en del av kostnadene ja ;) Har alltid hatt lyst på katter og dette var ekstremt viktig for meg. Mine venner har ingenting med hva jeg bruker pengene mine på. Problemet er jo at de maser på meg om å ta opp forbrukslån for å bli med på reiser etc, det må jeg jo få lov å slippe? Eller er det normalt i din verden? 

Men hvorfor måtte du absolutt ha rasekatter om du egentlig ikke har råd til det? 

Anonymkode: 6a9a1...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi veninnene dine liker deg og har lyst til å væra med deg. Di synest sikkert det er dumt at du ikkje kan bli med. Synest forsatt du har lov til å prioritera kattar, det er flotte dyr. Kanskje dere kan finna på noko som ikkje er så dyrt i staden? Evt du invitere di til deg?

Anonymkode: 1eeae...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor måtte du absolutt ha rasekatter om du egentlig ikke har råd til det? 

Anonymkode: 6a9a1...504

Kjære vene, hva er det som er så vanskelig å forstå; hun har jo råd til å holde katter, det er vel ikke noe som sier at hun er forpliktet til å dra til syden, feste, spise ute?

Dessuten er det nå ved innkjøp at kostnadene er desidert størst med innkjøp, sterilisering mv. Hun vil jo få bedre råd igjen etterhvert.

Ts, du fur vurdere om dette er venner som passer for deg. Om ja, så lag en slags plan for når du tror du har råd til uteliv igjen, og bare si det til dem - at du er tilbake om x måneder.

Anonymkode: 8920b...e91

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ofrer venner for katter. Crazy cat lady? #neidamenjoda

Anonymkode: 3273a...97f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, hva er det som er så vanskelig å forstå; hun har jo råd til å holde katter, det er vel ikke noe som sier at hun er forpliktet til å dra til syden, feste, spise ute?

Neida, men det handler om prioriteringer. Vil man ha venner, så må man være med dem. Har man venner som liker å gjøre ting som koster, så må man enten bli med eller finner seg nye hvis man ikke har råd, eller så går vennskapet til h.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at i år har du prioritert å kjøpe rasekatter istedenfor å dra på ferie, og vær tydelig. En ting er nå at vennene dine ønsker å ha deg med, men de må jo respektere ditt valg i år. Si at du kommer sterkere tilbake neste sommer :) Folk må jo få prioritere som man vil, enten det gjelder katter, oppussing eller ferie som koster penger. 

Anonymkode: 5a79d...61b

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men det handler om prioriteringer. Vil man ha venner, så må man være med dem. Har man venner som liker å gjøre ting som koster, så må man enten bli med eller finner seg nye hvis man ikke har råd, eller så går vennskapet til h.

Evt kan vennene prioritere å være venner selv om ikke alle vil ta opp lån for å være med på tur. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

herregud. snakk om å la andre styre ens liv samma hva.. nei.. vennindene bør vise ts respekt for at hun har et eget liv og tar egne valg. 

ts du sier bare enkelt at i år blir det ikke noe. kanskje neste år. 

Anonymkode: 1d0ac...d55

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis blir dette glemt når du kommer deg etter denne utgiften og kan fungere normalt igjen. 

Anonymkode: 8fec8...5a9

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ofrer venner for katter. Crazy cat lady? #neidamenjoda

Sånn, rapportert. Siden du ikke klarer å oppføre deg. Hva er grunnen til at du er så frekk? Dårlig oppdragelse?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man burde tydeligvis ikke opprette noen innlegg her på KG for man får bare kjeft uansett hva 😐 Dere som er så frekke kan ikke ha det godt med dere selv, god bedring og TA DERE SAMMEN. Takk til dere andre, jeg skal snakke med disse venninnene igjen.

Merkelig hobby  sitte og slenge dritt på nett, men nå er det rapportert frekke innlegg så kan dere tenke litt på hvordan dere snakker til folk.. Hvis det er diagnoser involvert så er det mer forståelig, men må være noe psykisk galt med folk som er så ufattelig slemme. SKAM DERE. 

• Liker 4
Skrevet

Ber de deg ta opp forbrukslån så du kan dra på ferie? Venninnene dine høres helt idiot ut. 

Skjønner ikke hvorfor de eller enkelte AB her inne henger seg opp i at du har kjøpt katt. Detvhar ingen noen ting med. Du har spart penger g kjøpt deg noe du har lyst på. Om det betyr at du har litt lite penger en måned skal alle andre drite i. 

Jeg hadde ikke taklet slike venner. Det høres slitsomt ut. Hva er galt med en venninnekveld hjemme? Jeg liker å lage mat sammen med mine venner, eller se på en film i lag. Hvis «samholdet» er så viktig så kan de vel finne på noe som ikke koster så mye penger istedenfor å be venninner om å ta opp forbrukslån for å være med på ting.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At folk er så frekke henger vel sammen med at mange av de som er her inne virkelig har dårlig råd, da synes de vel at det å kjøpe 2 rasekatter og så "klage" over dårlig råd er litt unødvendig kanskje.

Det at dine venninner ber deg ta opp forbrukslån er jo idioti, du bør be de se noen sesonger av luksusfellen. 

Anonymkode: 4065f...ede

• Liker 2
Skrevet

Stilig med rasekatter da. Sikkert bedre selskap i de enn disse sure lite romslige venninnene. Ta opp forbrukslån for å bli de med på ferie? Makan for et råd..

Dessuten ofte bedre selskap i katter enn i mennesker. Hadde heller gått for rasekatter enn rasshøl av noen venninner. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...