AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 16- åringen har malt rommet sitt på innpuls. Flott det, men hun tok altså UTEMALING, beregnet for lister og vinduer. Hun nekter plent å sove andre steder enn inne på rommet sitt i natt. Hvor farlig er det egentlig? Er dette en kamp jeg bør ta? Finner ingen sider på nettet som sier noe om det... Anonymkode: 37611...2ea
BlendaSensitive Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Du kan rose henne for å være kreativ og full av pågangsmot! Fortsett sånn, energi kommer man langt med! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Da er det nok oljemaling. Hun overlever nok fint natta. Det er ikke anbefalt å sove i oljemalingslukt, men det er heller ikke dødelig. Og kanskje har hun vinduet litt på gløtt siden det er sommer? Anonymkode: 176be...19b 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Med mindre hun sover med vinduet helt åpent så er det skadelig. Den malingen må skrapes av. Den vil avgi giftige gasser i lang tid. Så flott at hun vil male selv. Ta henne med på malebutikk å kjøp riktig maling til henne. Anonymkode: 51f43...91c 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Ja, det er en kamp du bør ta. Hun vil nok ikke bli syk, men oljemaling er sterkt irriterende på slimhinner og luftveier, og hun bør ikke ligge i den malingsdampen. En annen ting er at hun nå har skaffet dere veldig mye ekstrajobb med tanke på renovering for et sunt inneklima på rommet hennes videre, og dette bør adresseres. Anonymkode: 887ec...6e5 13
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Se på malingspannet. Vår utemaling er vanntynnbar, de fleste nyere utemalinger er vist det i dag. Anonymkode: 32801...12a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Her hadde jeg holdt munn til hun eventuelt sa fra selv at det ble plagsomt. Hun har nok gledet seg over dette, lett å miste pågangsmotet om man bare får høre hvor feil man har tatt. Anonymkode: 30bd1...b51 7
Juniper Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 Siden 16-åringen ikke eier huset, så er det på sin plass at man snakker om behovet for å klarere prosjekter før de startes opp. Dette blir dyrt å fikse opp i! Mulig kledningen på rommet hennes må byttes! Om hun mener hun er moden nok til å starte sånne prosjekter uten å høre med huseier, så får hun tåle tilbakemelding på det som ikke er greit. 10
Morten1 Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 Hadde dette vært min datter hadde jeg gitt hun det nødvendige verktøyet for å fjerne malingen igjen. En ting er at man ønsker å endre farge på eget rom, men det er mor og far sitt hus og når man faktisk ødelegger innvendige vegger/tak med feil maling, ja da får man ta konsekvensen. La hun sove der, hun vil føle seg dum når hun får plager av malingen hun har brukt 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 lol når man ødelegger huset man eier selv så skal selvsagt 16 åringen betale for å få fjernet malingen på en skikkelig måte og malt om igjen. du får ta sparepengene så kanskje ungen lærer at man ikke ødelegger bolig som andre eier. utemaling inne skaper et utrolig uheldig inneklima. Anonymkode: 180a5...d02 7
Gneis Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Utemaling kan gjerne være vannbasert, og da er den vel neppe kjempefarlig å sove i en natt eller to. Sjekk med produsenten, og skryt av ungen for at hun har lyst til å gjøre det fint på rommet sitt. Hvis det skulle vise seg at dere må fjerne malingen, hjelp hverandre med å ta ned veggplatene og kjøp ferdigmalte veggplater fra en byggvarehandel og monter den sammen med ungen. Kjemelærerikt! Det koster jo litt, selvfølgelig, men ikke hundretusener. Og resultatet blir fint. 1
Frkwitch Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 Malte ei køyeseng som sto på soverommet til ungene med oljemaling..det var ikke sovbart der inne før flere uker og hele huset stinka og vi hostet og harket alle mann til krampa tok oss Sjekk spannet,pleier å stå på det 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 Ville sjekket malingsspannet jeg også. Det viktigste er å forsikre seg om at det ikke er farlig for henne å sove der om nettene.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 Hadde blitt drept hvis jeg hadde malt rommet mitt uten å si ifra først hahah Anonymkode: 02c8f...73e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå