Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn fra før av, og har et enormt sterkt ønske om å få et barn til. Men det virker umulig. Har blitt gravid flere ganger, men det har endt i spontanabort hver gang. Har prøvd i over to år nå. Ble gravid med en gang med førstemann. Er utredet uten at det blir funnet noen forklaring på problemet. Andre som er/ har vært i samme situasjon? Noen med erfaring som har ideer om hva dette kan skyldes?

Det er en frustrerende situasjon, og prosessen med prøving, ivf, eggløsningstester, graviditeter, aborter og utskrapninger tærer på. 

Anonymkode: 255de...c66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver også på søsken, men fortsatt ingrnting som skjer bortsett fra spontanabort. Prøvd i ett år nå. Har ingen gode råd da jeg selv synes dette er veldig vanskelig . Føler meg så alene om alt særlig når mange rundt oss allerede har blitt gravide igjen/skaffet søsken til barnet sitt og som har barn som er yngre enn mitt. Lykke til , det må gå til slutt! 

Anonymkode: 97be2...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver også på søsken. Men det skulle vise seg å ikke være så lett, som nr en. Vi har prøvd nå i to år, med en spontanabort i mellom. Jeg jobber i barnehage, og her er de fleste foreldre på småbarn enten gravide eller akkurat født nummer to. Det er ingen trøst for meg. Ser ut til at de fleste greier å få til nr to før første blir to år. Mini er nå 2,5 år. Jeg syns det er fint og koselig med alle som får det til. Men sårt for meg da jeg er en av de som kanskje kommer til å bruke litt tid. Men dette har jeg ikke kontroll over. Jeg blir så lei meg hver gang mensen kommer. Men vi gir ikke opp.

Anonymkode: 48525...553

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad for at du i det minste har ett barn, det er flere her inne som ikke har det en gang, det er mest synd på de.

Anonymkode: 8e8fc...5d6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad for at du i det minste har ett barn, det er flere her inne som ikke har det en gang, det er mest synd på de.

Alle har sine problemer! Det er ikke fordi du har et barn fra før at de ikke gjør vondt å ikke få flere når du har lyst til det.

Anonymkode: 6a193...20e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fikk nr to etter fem år. Tosifret antall spontanaborter.  Ikke gi opp håpet! 

Anonymkode: d48f9...716

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Sender deg en stor klem ☺️. Vi har en gutt født etter første IVF i 2015. Nå har vi prøvd mer enn halvannet år på nr 2, 3 IVF ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Vært gravid to ganger men en utenfor livmoren og en mistet i MA. Hadde ikke tenkt at det skulle føles så tungt siden jeg har en nydelig en fra før, men det er veldig tungt. Alle som fikk barn samtidig har allerede fått eller venter nr 2. Og det er så tungt å miste når man endelig har blitt gravid. Vil bare si at jeg vet hvordan du har det, håper du lykkes og vi er flere 💗

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver også på søsken, men fortsatt ingrnting som skjer bortsett fra spontanabort. Prøvd i ett år nå. Har ingen gode råd da jeg selv synes dette er veldig vanskelig . Føler meg så alene om alt særlig når mange rundt oss allerede har blitt gravide igjen/skaffet søsken til barnet sitt og som har barn som er yngre enn mitt. Lykke til , det må gå til slutt! 

Anonymkode: 97be2...fb9

Kjenner meg veldig igjen i det med at alle rundt har blitt gravide på nytt, sånn er det her og. Glad på andres vegne, samtidig som jeg skulle ønske jeg og ble det. Føler det må være noe i veien, uten at jeg vet hva det er. En liten trøst at jeg ikke er alene (selv om det er kjipt at andre er i samme situasjon). Takk for det, håper vi lykkes begge to!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøver også på søsken. Men det skulle vise seg å ikke være så lett, som nr en. Vi har prøvd nå i to år, med en spontanabort i mellom. Jeg jobber i barnehage, og her er de fleste foreldre på småbarn enten gravide eller akkurat født nummer to. Det er ingen trøst for meg. Ser ut til at de fleste greier å få til nr to før første blir to år. Mini er nå 2,5 år. Jeg syns det er fint og koselig med alle som får det til. Men sårt for meg da jeg er en av de som kanskje kommer til å bruke litt tid. Men dette har jeg ikke kontroll over. Jeg blir så lei meg hver gang mensen kommer. Men vi gir ikke opp.

Anonymkode: 48525...553

Det er utrolig sårt når "alle" andre blir gravid med andremann etter kort tid, dette har jeg kjent veldig på. Venninnene mine som var i permisjon samtidig med meg og de fra barselgruppen har alle fått et barn til. Hyggelig for de, skulle bare ønske det skjedde meg og. Men som du sier må vi ikke gi opp. Lykke til til deg!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet minn er det beste som har skjedd meg, og jeg elsker han/ hun høyere enn livet. Likevel må jeg vel få synes det er leit å kanskje ikke kunne gi barnet mitt søsken. Og å gå gjennom flere spontanaborter er trist og vondt, selv om man er så heldig å allerede ha et barn. 

Ønsket med denne tråden å komme i kontakt med andre i samme situasjon som meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet minn er det beste som har skjedd meg, og jeg elsker han/ hun høyere enn livet. Likevel må jeg vel få synes det er leit å kanskje ikke kunne gi barnet mitt søsken. Og å gå gjennom flere spontanaborter er trist og vondt, selv om man er så heldig å allerede ha et barn. 

Ønsket med denne tråden å komme i kontakt med andre i samme situasjon som meg.

"Barnet mitt" skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk nr to etter fem år. Tosifret antall spontanaborter.  Ikke gi opp håpet! 

Anonymkode: d48f9...716

Så godt og motiverende å høre at man kan lykkes, selv etter en så lang og tung vei! Takk.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Sender deg en stor klem ☺️. Vi har en gutt født etter første IVF i 2015. Nå har vi prøvd mer enn halvannet år på nr 2, 3 IVF ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Vært gravid to ganger men en utenfor livmoren og en mistet i MA. Hadde ikke tenkt at det skulle føles så tungt siden jeg har en nydelig en fra før, men det er veldig tungt. Alle som fikk barn samtidig har allerede fått eller venter nr 2. Og det er så tungt å miste når man endelig har blitt gravid. Vil bare si at jeg vet hvordan du har det, håper du lykkes og vi er flere 💗

Tusen takk til deg for svar, og for oppmuntrende ord ❤ Kjenner meg virkelig igjen i alt du skriver. Jeg har fortsatt håpet, men tanken på at det kanskje aldri skjer gjør meg trist. Vi har lite familie, og jeg ønsker så veldig at barnet mitt skal ha familie rund seg. Godt å få litt støtte og forståelse. Ønsker deg masse lykke til videre, håper du lykkes!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg, men min mors beste vennine. 

Sleit i 5 år med å få førstemann. 5 sa, 1 ma og blæremola. Han ble til med ivf. 

Andremann kom 11 år etter første. Tosifret antall sa. Gikk gjennom ivf uten resultat. Hun kom til slutt naturlig. 

Anonymkode: 24340...675

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til deg for svar, og for oppmuntrende ord ❤ Kjenner meg virkelig igjen i alt du skriver. Jeg har fortsatt håpet, men tanken på at det kanskje aldri skjer gjør meg trist. Vi har lite familie, og jeg ønsker så veldig at barnet mitt skal ha familie rund seg. Godt å få litt støtte og forståelse. Ønsker deg masse lykke til videre, håper du lykkes!

Vi må fortsette å håpe, og det er viktig å støtte hverandre. 💗Ellers ser man gjerne bare alle som får barn på rekke og rad uten det minste problem, og det er lett å føle at alt er tungt. Men det er håp! Vi krysser alt for at det lykkes snart 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...