Gå til innhold

Maine Coon blanding

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal kjøpe to nydelige kattunger, moren er Maine Coon og faren vet de ikke. Skal betale 1500 for begge to, lurer på om noen har peiling på om det er en grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aurélie

1500 kr for begge to er jo overkommelig, men personlig synes jeg ikke noe om å ta betalt for katter som ikke er renrasede.. Trodde ikke dette var vanlig praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kanskje eieren er opptatt av at kattungene skal få gode hjem..?

Godt poeng. Det er nok ikke så vanlig praksis å ta betalt for huskatter av diverse opphav, men jeg har sett diskusjoner andre steder om at man egentlig burde betale/ta betalt for kattunger. Kanskje dette over tid vil føre til et mer gjennomtenkt kattehod. Tenker da ikke på trådstarter, som jeg antar har gode intensjoner, men på alle som ugjennomtenkt skaffer seg kattunge, lr være å ta ansvar for sterilisering, kvitter seg med den på uforsvarlige måter osv.

(ikke bare enkel debatt, dette, vi fikk selv kattungen vår omtrent slengt etter oss, og han var født på en låve, så hvis ikke vi hadde tatt han til oss hadde han kanskje ikke fått noe hjem det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Det er nok ikke så vanlig praksis å ta betalt for huskatter av diverse opphav, men jeg har sett diskusjoner andre steder om at man egentlig burde betale/ta betalt for kattunger. Kanskje dette over tid vil føre til et mer gjennomtenkt kattehod.

...det er i alle fall tanken til dei som driv med omplassering av kattar. No treng dei sjølvsagt pengar for å betale fòr og dyrlege etc. til kattane dei tek inn, men ein del av årsaka til at ein må betale for å overta katt, er for å unngå useriøse eigarar.

(Katten vår har forresten mykje Maine Coone i seg, men me har fått ho via omplassering, og dermed betalt 400,- for ho, så eg kan neppe svare godt på spørsmålet til hovudinnleggjar...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusemamma

Dette synes jeg var dyrt. Min pus er blanding av perser og vanlig huskatt. Jeg fikk den gratis. Eieren mente det ikke var riktig og betale så lenge den ikke var ren rase. :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...