AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei, jeg er førstegangsgravid og 26 uker på vei. Har enda ikke begynt å kjøpe inn de store tingene til babyen, og lurer derfor på når jeg eventuelt bør kjøpe inn barnevogn? Og hvilken barnevogn anbefales det til en novemberbaby? Anonymkode: 9d383...286
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Noen barnevogner er det leveringstid på, så det kommer veldig an på hvilken du skal ha. Hadde tatt en tur nå snart for å finne ut hvilken, og eventuelt bestilt. Når det kommer til hvilken vogn er det veldig smak og behag. Du må nesten se og prøve, men kan komme med ett par tips; - ikke heng deg så mye opp i hvordan vognen er med bag, ha heller fokus på sportsdelen og at den er slik du vil ha. Den bruker du gjerne i 2-3 år, bagen bare i 6-7 måneder - Hvis du vil slippe unna å kjøpe flere vogner, gå for en som er lang i ryggen (varer hele vognperioden) - At sportsdelen kan snues begge veier anbefaler jeg virkelig. Min nr 2 nektet å sitte i vogn hvis han ikke så meg... Anonymkode: 16737...624 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Om du bor i et område med mye snø og dårlig brøyting, så har du ét behov, om det er motsatt et annet. Liker du å gå tur i skog og mark, eller blir det hovedsaklig asfalt og kjøpesentre? Osv. Jeg venter også novemberbaby og har gådd for Stokke Trailz; mye pga hjulene, men også fordi den ser helt fantastisk ut, den er høy og jeg slipper å bøye meg mye (dårlig rygg), god lagringsplass under (opptil 10 kg) og enkel å legge sammen. Dog, den er stor og klumpette sammenpakka, og tar over halve bagasjerommet i vår Skoda Superb... Anonymkode: 02189...5a2
Rosa Sitron Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Begynn å se etter hva du ønsker av en vogn. Så kan du begynne jakten
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Tenk på hjul og stabilitet når du får vinterbaby. Spesielt om du skal mye ut å trille og det er snøvintre der du bor. Ellers er smak og behag og komfort også for deg (og evt mannen) viktig. Det går forresten helt fint an å kjøpe barnevogner brukt. Både Facebook og finn bugner av lite brukte vogner til halv pris. Ellers trenger du en god vinterpose, jeg bor på Østlandet med kalde, snøfylte vintre og er superfornøyd med easygrow nature. Jeg ville forresten starter jakten på barnevogn snart. Mye kan skje i tredje trimester (og skulle det bli prematurfødsel får du jo nødvendigvis ikke brukt vogna med en gang, men samtidig er det veldig godt med alt som er gjort). Anonymkode: 7ee71...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har termin månedsskiftet september/oktober og vi kjøpte vogn nå. Syntes egentlig det er altfor tidlig å ha i hus allerede, men har ferie nå, så greit å ordne med det i god tid! Vi hadde tenkt å bare kjøpe brukt, men så fant vi vogna vi tenkte oss på tilbud på nett. Bestilte og fikk vogna på posten to dager seinere, null stress. Vi gikk for øvrig for britax smile. Vogn er veldig individuelt skjønner jeg, så ville tatt en tur innom velutstyrte babybutikker og sett på vogner før du bestemmer deg! Anonymkode: 39dc4...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Eg er snart 15 uker på vei. Kjøpte vogn på tilbod, City Elite Babyjogger (sportsvogn) og babybag. Regntrekk til både baggen og sportsvogna. Synest det er alt for tidleg, men vart alt for frista pga sommartilbod. Sparte ca 3000kr. Når det er sagt hjelpe meg så dyrt alt babyutstyr er! Er vogna eg kjøpte greitt for bruk om vinteren? Anonymkode: 6496d...6b8
Milio Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Jeg bestilte min Bugaboo Fox etter lansering 1 mars. Fikk den i april og da var jeg superstressa, for det hadde vært sinnsykt mye forsinkelser. Termin nå i juli 😂 Vognen har stått lagret i flere mnd...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Jeg fikk barn i november og kjøpte vogn i januar. Haster da ikke veldig å putte ungen i en vogn. Anonymkode: 15dcd...839 2
Kaiaermeg Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har termin månedsskiftet september/oktober og vi kjøpte vogn nå. Syntes egentlig det er altfor tidlig å ha i hus allerede, men har ferie nå, så greit å ordne med det i god tid! Vi hadde tenkt å bare kjøpe brukt, men så fant vi vogna vi tenkte oss på tilbud på nett. Bestilte og fikk vogna på posten to dager seinere, null stress. Vi gikk for øvrig for britax smile. Vogn er veldig individuelt skjønner jeg, så ville tatt en tur innom velutstyrte babybutikker og sett på vogner før du bestemmer deg! Anonymkode: 39dc4...9a7 Må bare spørre deg, hvorfor valgte dere britax smile? Vurderer samme, har termin i februar
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #11 Skrevet 25. juli 2018 17 hours ago, Kaiaermeg said: Må bare spørre deg, hvorfor valgte dere britax smile? Vurderer samme, har termin i februar Mange har sagt at de har gode erfaringer med denne og den scorer også høyt på tester. Jeg har sett mange i nabolaget ha den og brukt den i snø og slaps, på butikken og på kollektivtransport og den virker praktisk. Den er mulig å få tak i ganske billig og dekker de behov vi har. Den var lett å legge sammen og vi har liten bil og oppgang som den får plass i. Man kan sette bilsete rett på, forhjul kan låses, den har stor kurv under og lett å klikke av og på liggedel. Syntes den har passe høyde, ikke for lav og ikke for høy. Den virker veldig lett å manøvrere. Jeg kjøpte grå, som jeg syntes er fin. Brio/britax er kjente merker som har laget babyutstyr i mange år, så selv om den er billigere en Emmaljunga og Bugaboo føler vi at det er kvalitet. Alternativene vi vurderte, Emmaljunga nxt90f og Bugaboo fox, var mye dyrere og jeg følte ikke det var verdt det. Jeg er ikke opptatt av trender og vet ikke ennå hvor mye jeg kommer til å trille rundt, så greit å ikke blakke seg helt på vogn. De som har noe negativt å si sier at den er litt kort i ryggen i sittedelen og at hvis man har barn med lang rygg kan det hende den ikke varer hele vognperioden. Men vi tenker uansett kjøpe en større sportsvogn brukt til barnehagen. Og vi er på første barnet, så om hun vokser ut av den som 2åring kan vi jo bare bruke den til neste barn. Og hater vi den selger vi den bare, hehe. Anonymkode: 39dc4...9a7
Kaiaermeg Skrevet 25. juli 2018 #12 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange har sagt at de har gode erfaringer med denne og den scorer også høyt på tester. Jeg har sett mange i nabolaget ha den og brukt den i snø og slaps, på butikken og på kollektivtransport og den virker praktisk. Den er mulig å få tak i ganske billig og dekker de behov vi har. Den var lett å legge sammen og vi har liten bil og oppgang som den får plass i. Man kan sette bilsete rett på, forhjul kan låses, den har stor kurv under og lett å klikke av og på liggedel. Syntes den har passe høyde, ikke for lav og ikke for høy. Den virker veldig lett å manøvrere. Jeg kjøpte grå, som jeg syntes er fin. Brio/britax er kjente merker som har laget babyutstyr i mange år, så selv om den er billigere en Emmaljunga og Bugaboo føler vi at det er kvalitet. Alternativene vi vurderte, Emmaljunga nxt90f og Bugaboo fox, var mye dyrere og jeg følte ikke det var verdt det. Jeg er ikke opptatt av trender og vet ikke ennå hvor mye jeg kommer til å trille rundt, så greit å ikke blakke seg helt på vogn. De som har noe negativt å si sier at den er litt kort i ryggen i sittedelen og at hvis man har barn med lang rygg kan det hende den ikke varer hele vognperioden. Men vi tenker uansett kjøpe en større sportsvogn brukt til barnehagen. Og vi er på første barnet, så om hun vokser ut av den som 2åring kan vi jo bare bruke den til neste barn. Og hater vi den selger vi den bare, hehe. Anonymkode: 39dc4...9a7 Høres ut som samme vurderingene og tankene vi har, takk 😁 har bekymret oss litt for det med rygglengde, men utenom det virker den super. Og at man kan snu sportsdelen begge veier! Er på første vi også 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #13 Skrevet 25. juli 2018 Jeg fikk novemberbarn i fjor og kjøpte vogn for rundt et år siden - Stokke Trailz, som jeg har vært veldig fornøyd med. Anonymkode: 7685a...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå