AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg ser meg lei på alle fordelene kvinner har kontra menn. Ok, la oss ha det på det rene; kvinner er ikke helt likestilt på arbeidsmarkedet med menn og opplever seksuell trakassering veldig ofte. Men det er stort sett det som kvinner kan klage på. Det begynner som barn; jenter får mer positiv oppmerksomhet og mer kos og dulling. De er søtere og mer sjarmerende enn pøbelgutta som gjør rampestreker (vet det kan variere uavhengig av kjønn, men nå snakker vi om majoriteten). Jenter er oftere mer anlagt enn gutter hva gjelder akademiske ferdigheter. I skolen ser vi lite fokus på praktisk undervisning, og gutter med konsentrasjonsproblemer blir de store stygge ulvene som forstyrrer resten av klassen. Stadig større andel jenter tar høyere utdanning, mens flere menn blir tapere og havner utenfor. Det er åpenbart noe feil med skolesystemet som favoriserer jenter. I tillegg har jeg hørt en kvinnelig ansatt på en skole si; "håper jeg aldri får gutter". Det sier noe. På generell basis; jenter kommer oftere seg ut av kniper og problemer ved å sjarmere og smile. De kan sjarmere til seg drinker på byen, og virkelig tvinne interesserte gutter rundt lillefingeren til å gjøre hva de vil, uten at de er interesserte. Jenter har solid makt i sex og datingmarkedet. Iallefall sexmarkedet. Har man musa er man den som bestemmer. En stor andel jenter kan velge og vrake i menn de vil ligge med. Peker de, så får de ofte. Sier ikke alltid! For å få seg noe må en mann ha egenskaper. Det er tross alt han som må imponere henne. Hvis ikke han klarer det, fins det jo flust av andre menn som legger seg etter henne. En kvinne har som regel flere krav til en livspartner enn motsatt. Menn er gjerne fornøyd med et bra utseende og ok personlighet. Kvinner har gjerne finansielle krav, krav til status og omdømme. Kvinner har naturlige egenskaper som man ikke får gjort noe med. Da tenker jeg på sosial og emosjonell intelligens. Mange flere menn sliter med det sosiale og det å takle følelser. Kvinner har gjerne flere å støtte seg til og har lettere for å snakke om følelser. Samtidig så går det litt på hvordan man oppdrar jenter og gutter. Så til en viss grad kan man bedre dette også. Av naturlige årsaker har kvinner en enklere vei hvis de ønsker å få barn (sett bort fra de som ikke kan biologisk). Finner de ikke en partner, kan de (hvis moralen er lav nok) dra til Danmark og bli inseminert. Eller de kan få en venn til å stille med sæd. Menn med barneønske og som ikke får partner, har få muligheter. Ved et samlivsbrudd vil nesten alltid mor få omsorgsretten. Jeg jobber hardt med å bedre psyken og alt ellers i livet mitt, men jeg blir mer og mer motløs når jeg ser hvor mye det kreves av meg som mann for å få det jeg ønsker. Og ser hvor lett mange kvinner får det. Føler det er så urettferdig at livet for kjønnene skal være så forskjellige. Jeg er fullt klart over at det er individuelle forskjeller her, uavhengig av kjønn. Ikke alle damer kan få alt og at ting kommer rekende på ei fjøl, likefullt som ikke alle menn trenger å kjempe hardt for å oppnå ting. Men jeg mener det er en klar rød tråd i det jeg sier her. Selvsagt ser jeg at også kvinner har områder hvor de er underlegne på, og jeg støtter på ingen måte seksuell trakassering eller at de får mindre betalt lønn for samme jobben som menn. Men jeg mener vi menn har flere områder vi er tapere på, enn kvinner. Noen av dem er naturlige, som f.eks muligheten til å få barn. Slikt kan man ikke gjøre mye med. Men klart slikt også kan smerte. Hvis noen tror jeg er bitter og jomfru, så stemmer ikke det. Er ikke jomfru, og heller ikke så lenge siden jeg hadde sex. Men livet handler ikke bare om det, jeg er nok mer bitter i den forstand at livet oppleves som vanskelig og urettferdig, generelt. Sikkert mange som er uenige, dere har sikkert forskjellige erfaringer enn meg. Anonymkode: c1415...83f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Det der må ha hopet seg opp i systemet en stund. Håper det gjorde godt å få det ut. Anonymkode: 3af54...e52 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Du kommer ingen vei ved å sutre. Gjør noe for deg selv, tren, få deg en bedre jobb og øk dine sjanser for å få de damene du vil ha. Anonymkode: fbf2b...cf1 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der må ha hopet seg opp i systemet en stund. Håper det gjorde godt å få det ut. Anonymkode: 3af54...e52 Vel, håper ikke innlegget mitt blir oppfattet som veldig bittert. Prøvde å være så rasjonell som mulig, og jeg føler ikke noe av det jeg sier er veldig feil. Anonymkode: c1415...83f
Ginavn Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Det var ikke veldig bittert, og du skal ha for det, virkelig Skolesystemet bør bli bedre på å gi praktiske oppgaver til de (av begge kjønn) som sliter med det teoretiske. Se på meg, skiten jeg lirer av meg på KG lukter ikke universitets-A-er! Jeg synes det er viktig at vi åpner opp for at gutter/menn også kan prate om følelser. Jeg jobber med mange menn og det overrasker meg hvor negativt de ser på egen kropp, jeg tenkte det var forbeholdt oss kvinner. Samtidig kan vårs kvinnfolk også lære noe av gutta - å være mer ærlige og rett fram, framfor å gå rundt grøten (og det kan bli mye gåing). Sånn sett liker jeg arbeidsplassen - folk sier meninga si, dog med noen begrensinger, heldigvis. Men der på arbeidsplassen hvor kvinner kan sjarmere gutta innenfor kundebehandlingsdelen... haha, det virker ikke på meg "Er det noen sterke menn som kan hjelpe oss med å bære?" [En oppgave vi ansatte kan gjøre hvis vi vil] "... nei, dere må klare det selv", kunne jeg informere de to kvinnene. Nei, det beste er vel å gjøre det beste ut av livet man har. Man kan ikke ta på seg all verdens urettferdighet og bære den - du knekker under børen. Hvis du må gjøre noe, velg heller én ting - kanskje skolepolitikken. 2
AmandaVI Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Du gir deg ikke. Jeg får ikke bestemt meg for om det er bitterhet eller uvitenhet som er ditt største problem. Det virker snarere som om det ene nører opp under det andre, etter et utall år med et utall så og si identiske tråder. Skaff deg ordentlig hjelp. Du kan be fastlegen om å henvise deg til en mannlig psykolog. Da får du kanskje ryddet opp i følelsene dine og lære å få utløp for den på en konstruktiv måte heller enn å provosere. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er nok en annen enn den du tror. Anonymkode: c1415...83f
matrobot Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Det er jo klart at kvinner får fordeler på noen områder, men menn har også fordeler. Sport: Uansett hvor hardt kvinnelige utøvere trener eller hvor bra de gjør, vil majoriteten alltid heller se på mannlig idrett. Styrke: Menn er "automatisk" sterkere enn kvinner. Kvinner må jobbe ekstra for å bli like sterk / sterkere Voldtekt: Menn føler seg sjelden utrygg ute i mørke gater eller risikere å bli voldtatt på en fest Lønn: Tja, det er evig diskusjon her - men kort oppsummert: menn tjener mer enn kvinner (men det er også pga yrkesvalg) Intelligens: Menn er ofte ansett som mer intelligent enn kvinner (og intelligente kvinner blir ofte manplainet) Det er bare noe av eksempler jeg kommer på i farta. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Ja, livet som kvinne har vært fantastisk, regelmessig voldtatt fra jeg var 5 år, utsatt for vold og psykisk terror av min mor, for hva slags hore var jeg, som tok mannen hennes. Dessverre ble jeg som tenåring utstyrt med en stor sprettrumpe, smal midje, og store pupper. Og plutselig virket det ut, som alle av det motsatte kjønn, hadde rett til å ta på rumpa mi. Har til og med fått høre det av menn, at med den rumpa mi, så må jeg bare regne med å bli klådd på. Har løst det ved å bli tykk, da er det ingen menn som vil ta på meg lenger. Anonymkode: a9e0a...c4c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser meg lei på alle fordelene kvinner har kontra menn. Ok, la oss ha det på det rene; kvinner er ikke helt likestilt på arbeidsmarkedet med menn og opplever seksuell trakassering veldig ofte. Men det er stort sett det som kvinner kan klage på. Det begynner som barn; jenter får mer positiv oppmerksomhet og mer kos og dulling. De er søtere og mer sjarmerende enn pøbelgutta som gjør rampestreker (vet det kan variere uavhengig av kjønn, men nå snakker vi om majoriteten).Dette har jeg egentlig ikke tenkt noe over. Guttene får oppmerksomhet akkurat som jenter! Jenter er oftere mer anlagt enn gutter hva gjelder akademiske ferdigheter. I skolen ser vi lite fokus på praktisk undervisning, og gutter med konsentrasjonsproblemer blir de store stygge ulvene som forstyrrer resten av klassen.Kvinner er ikke flinkere akademisk enn menn nei. Kjenner både menn og kvinner med svært høy utdannelse som hadde tunge studier. I min søskenflokk er det en gutt som er flinkest akademisk. Stadig større andel jenter tar høyere utdanning, mens flere menn blir tapere og havner utenfor. Det er åpenbart noe feil med skolesystemet som favoriserer jenter. I tillegg har jeg hørt en kvinnelig ansatt på en skole si; "håper jeg aldri får gutter". Det sier noe. På generell basis; jenter kommer oftere seg ut av kniper og problemer ved å sjarmere og smile. De kan sjarmere til seg drinker på byen, og virkelig tvinne interesserte gutter rundt lillefingeren til å gjøre hva de vil, uten at de er interesserte.Det å kunne få gratis drinker er noe som bare er gøy når man er svært ung. Etter hvert så blir det mer sånn "hun har ikke råd til drinker selv tydeligvis". Jenter har solid makt i sex og datingmarkedet. Iallefall sexmarkedet. Har man musa er man den som bestemmer. En stor andel jenter kan velge og vrake i menn de vil ligge med. Peker de, så får de ofte. Sier ikke alltid! Kvinnene er de som får horestempelet da. Har du ikke fått med deg alle trådene her forresten om kvinner som sitter igjen såret etter å ha hatt sex med en mann som ikke var interessert i å høre mer fra henne? For å få seg noe må en mann ha egenskaper. Det er tross alt han som må imponere henne. Hvis ikke han klarer det, fins det jo flust av andre menn som legger seg etter henne. En kvinne har som regel flere krav til en livspartner enn motsatt. Menn er gjerne fornøyd med et bra utseende og ok personlighet. Kvinner har gjerne finansielle krav, krav til status og omdømme. Kvinner har naturlige egenskaper som man ikke får gjort noe med. Da tenker jeg på sosial og emosjonell intelligens. Mange flere menn sliter med det sosiale og det å takle følelser. Kvinner har gjerne flere å støtte seg til og har lettere for å snakke om følelser. Samtidig så går det litt på hvordan man oppdrar jenter og gutter. Så til en viss grad kan man bedre dette også. Av naturlige årsaker har kvinner en enklere vei hvis de ønsker å få barn (sett bort fra de som ikke kan biologisk). Finner de ikke en partner, kan de (hvis moralen er lav nok) dra til Danmark og bli inseminert. Eller de kan få en venn til å stille med sæd. Menn med barneønske og som ikke får partner, har få muligheter. Ved et samlivsbrudd vil nesten alltid mor få omsorgsretten. Jeg jobber hardt med å bedre psyken og alt ellers i livet mitt, men jeg blir mer og mer motløs når jeg ser hvor mye det kreves av meg som mann for å få det jeg ønsker. Og ser hvor lett mange kvinner får det. Føler det er så urettferdig at livet for kjønnene skal være så forskjellige. Jeg er fullt klart over at det er individuelle forskjeller her, uavhengig av kjønn. Ikke alle damer kan få alt og at ting kommer rekende på ei fjøl, likefullt som ikke alle menn trenger å kjempe hardt for å oppnå ting. Men jeg mener det er en klar rød tråd i det jeg sier her. Selvsagt ser jeg at også kvinner har områder hvor de er underlegne på, og jeg støtter på ingen måte seksuell trakassering eller at de får mindre betalt lønn for samme jobben som menn. Men jeg mener vi menn har flere områder vi er tapere på, enn kvinner. Noen av dem er naturlige, som f.eks muligheten til å få barn. Slikt kan man ikke gjøre mye med. Men klart slikt også kan smerte. Hvis noen tror jeg er bitter og jomfru, så stemmer ikke det. Er ikke jomfru, og heller ikke så lenge siden jeg hadde sex. Men livet handler ikke bare om det, jeg er nok mer bitter i den forstand at livet oppleves som vanskelig og urettferdig, generelt. Sikkert mange som er uenige, dere har sikkert forskjellige erfaringer enn meg. Anonymkode: c1415...83f Anonymkode: 78069...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Regner med det gir deg drivkrefter å sitte og melke denne stakkars-meg-kua du har fantasert opp.. Anonymkode: d7dcc...4bf 5
hetia96 Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 (endret) Er kvinne og kjenner meg ikke igjen i mye av det. Det akademiske kan jeg godt forstå, men selv her vil jeg si imot. Er faktisk vanskeligere for en som meg (en kvinne) å studere og gjør det bra i feltet mitt. Vitenskap og teknologi er en mannsdominert sektor, og jeg må stadig vise meg frem. Det er utrolig slitsomt å måtte konstant overbevise de rundt seg. Når det gjelder sex og dating så vet jg ikke. Er ikke involvert i slikt, så jeg merker ikke den fordelen noe særligt. Personlig ser jeg at menn har mye større fordeler enn kvinner. Tror bare gresset alltid er grønnere på den andre siden.. Endret 24. juli 2018 av hetia96
tirben Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er dame, og synes ts har rett i mye. Det er enklere å være jente i dag. Jenter greier seg bedre på akolen, får seg bedre utdannelse og kan velge mer enn det menn kan, når det gjelder det anner kjønn. Jenter har gjerne bedre psyke, menn er overrepresentert når det gjelder selvmord og jenter har ofte flere venner. Det er også riktig at kvinner i større grad kan velge å få barn når de vil. Finner de ikke en partner, kan de få det alene. Men hva kan man gjøre med dette? Skolen er en vei å gå. 6-års reformen slo ikke heldig ut for guttene. Gutter modnes ofte senere enn jenter, og å begynne på skolen som tidlig, har vært vanskelig for mange gutter. Dessuten ble jo ikke 6-års reformen som man hadde tenkt. Det var jo meningen at 1.skoleår skulle være en forberedelse til skolen, med fokus på lek, nå er jo målet at 1.klassinger skal lære å lese før jul! Dessuten er skolen som helhet, blitt altfor teoretisk. Det begynner faktisk elever på ungdomsskolen som kjapt kan lese! De som sliter mest er gutter. Så for at gutter skal bli mer likestilte, må man starte med reformer av skolesystemet. I dag er det så og si umulig å få jobb dersom man er ufaglært, og verre kommer det til å bli! Så jeg tror det blir verre og verre for de som dropper ut av skolen. Butikkjobber forsvinner, sjåførjobber vil forsvinne, dessuten gar vi fått en underklasse av østeuropeere som underbyr norske håndverkere. Foreløbig er nok sjefsstillinger besatt av flest menn, men det tror jeg ikke vil vare så altfor lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #14 Skrevet 25. juli 2018 10 hours ago, matrobot said: Det er jo klart at kvinner får fordeler på noen områder, men menn har også fordeler. Sport: Uansett hvor hardt kvinnelige utøvere trener eller hvor bra de gjør, vil majoriteten alltid heller se på mannlig idrett. Styrke: Menn er "automatisk" sterkere enn kvinner. Kvinner må jobbe ekstra for å bli like sterk / sterkere Voldtekt: Menn føler seg sjelden utrygg ute i mørke gater eller risikere å bli voldtatt på en festLønn: Tja, det er evig diskusjon her - men kort oppsummert: menn tjener mer enn kvinner (men det er også pga yrkesvalg) Intelligens: Menn er ofte ansett som mer intelligent enn kvinner (og intelligente kvinner blir ofte manplainet) Det er bare noe av eksempler jeg kommer på i farta. Jeg vil bare poengtere at disse to er helt på jordet. Når det kommer til sport så kommer dette helt an på sporten. Feks i tennis, håndball og volleyball så ser mange flere på kvinnene fremfor mennene. Og selvsagt tjener man mindre hvis man utdanner seg til noe som gir mindre lønn + jobber mindre enn andre 11 hours ago, Ginavn said: [...] Jeg synes det er viktig at vi åpner opp for at gutter/menn også kan prate om følelser. Jeg jobber med mange menn og det overrasker meg hvor negativt de ser på egen kropp, jeg tenkte det var forbeholdt oss kvinner. Samtidig kan vårs kvinnfolk også lære noe av gutta - å være mer ærlige og rett fram, framfor å gå rundt grøten (og det kan bli mye gåing). Sånn sett liker jeg arbeidsplassen - folk sier meninga si, dog med noen begrensinger, heldigvis. [...] Ja dette er noe jeg ser går igjen i mange kvinner at det "kun" er kvinner som har kropspress med reklamer over alt og slik, men det er faktisk langt ifra sannheten. Hvis man objektivt faktisk ser seg rundt så har menn like mye kroppspress. Hvor mange av modellene som vises i boxer-reklamer er det som ikke har sixpack og er mer eller mindre perfekt trent? Mange av oss menn tenker selvsagt over alt dette og er missfornøyd med oss selv også, men vi får liksom høre at det er ikke så ille med oss menn for det er nemlig kvinner som opplever kroppspress og menn må slutte å presse dem. Er det rart man ikke prater om det? Anonymkode: 15742...f83 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #15 Skrevet 25. juli 2018 La oss få ha det litt bra da etter tusenvis av år med dritt. Dette beviser jo bare at menn hater at kvinner har det bra og helst vil ha oss undertrykte og som sine slaver. Vel, det var synd kommer ikke til å skje igjen. Hadde vi blitt behandla bra hele tiden så hadde det ikke blitt slik.😊 Anonymkode: c819d...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #16 Skrevet 25. juli 2018 Hvis du er mann stilles det høyere krav til personlighet. Vi kvinner har mus. Vi er sikret. Men du må ha personlighet. Vi kvinner liker å bli underholdt. Underhold en kvinne og hun er din. En kvinne liker ikke å kjede seg. Når jeg tenker etter er det mye rart folk gjør når de kjeder seg, uten omtanke for andre, bare for å drepe kjedsomheten sin på et øyeblikk som er mindre enn et blaff. Om de selv er en del av et kjedelig mønster, gjør de ingenting for å rette opp i det, hvis de tenker på hvor intenst de hater kjedsomhet selv. Næææææh. Gidder ikke. Anonymkode: 8ec72...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå