AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er en ung person som har vokst opp med vold. Faren min pleide å slå meg når jeg var yngre. Nå snakker jeg om beltebruk og diverse vonde redskaper. De minste tingene, som å søle en kopp melk ved ulykke, var nokk til å utløse en voldsepisode. Iblandt ble jeg slått fordi han var frustrert eller fordi han ikke fikk tatt seg en røyk den dagen. Jeg tok aldri kontakt med barneværnet når jeg var yngre. Mest pga reddsel for hva som kunne skje. Han har flere ganger truet med å drepe både meg og søskene mine dersom vi tok kontakt. Den dag idag er han ikke like voldelig, men han har forsatt en ekstrem narsissistisk holdning. Han gjør meg ubehagelig, og jeg ender opp med å låse meg inne på rommet mitt hver gang han kommer inn stuen. Han er også meget kontrollerende og manipulerende. Er rett og slett redd for hva han kan finne på dersom jeg velger å ta andre beslutninger i livet enn de han forventer/krever av meg. Jeg orker ikke å vær redd han lengre, og vil stå opp for meg selv. Hvordan kan jeg få hjelp til å stå mot han? Er det for sent å ta kontakt med en krisesenter/hjelpesenter nå? Altså han slår meg ikke fysisk lengre, så jeg vet ikke helt hva jeg kan gjør. Har liksom ikke noe bevis på det han gjorde, annet enn de psykiske lidelsene jeg har den dag idag som han har forårsaket. Anonymkode: ecd36...9d6
Blueblizz Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 (endret) Hvis du er under 18 ville jeg gått til barnevernet, uavhengig av om det bare er 4 måneder til du fyller året. Er du over, så må du flytte, og anmelde faren din for psykisk og fysisk vold. Dra til et krisesenter. Han slår deg kanskje ikke så ofte lenger fordi han er redd du skal slå tilbake, men den psykiske biten er der jo fremdeles, det er også straffbart. Det er også trusselen om vold og drap av søsken, som kalles latent vold. Endret 24. juli 2018 av Blueblizz 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Er du over 18 år så flytter du ut hjemmefra. Er du under så ringer du bv og politiet. Anonymkode: dd133...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå