AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d Jeg hamdler på extra, kiwi, rema etc. Tjener 450000 og gidder ikke spise opp pengene mine (sløse med dyr utemat når vi lage supergod mat hjemme) Anonymkode: 661cf...f24 15
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d Ja, særlig......😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 040d4...88a 28
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Generelt synes jeg vi laget minst like god mat hjemme som den vi får ute, så ja. Anonymkode: 49a7e...535 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Hvor kjøper du melk? Anonymkode: fe1f8...d56 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper du melk? Anonymkode: fe1f8...d56 Jeg er ikke TS, men kjøper man all mat ute så trenger man ikke kjøpe melk. Anonymkode: 661cf...f24
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d Spiser du aldri mat hjemme? Spiser du også frokost ute? Høres skikkelig slitsomt ut. Anonymkode: 21a11...4db 20
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d Ja, jeg handler i dagligvarebutikker og sparer masse tid på det, fremfor å farte rundt etter div. varer ulike steder. Anonymkode: fd98a...bec 9
Drakan Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Klart jeg handler i dagligvarebutikker. Om jeg ikke gjorde det, ville jeg jo kastet bort penger. Går omtrent aldri ut, da jeg anser meg som en god hobby kok og ikke er like imponert over mat man kjøper ute til tider. 😮 Foretrekker å være økonomisk, fremfor å kaste bort penger, føler meg lettere til sins når jeg er mer sparsom. Hadde vært sånn om jeg tjente mer penger også. Tenk hvor mye jeg kunne spart om jeg hadde større inntekt. 😎 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Dopapir? Hygieneartikler? Drikkevarer? 🧐 Anonymkode: bda77...c42 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler du i tradisjonelle butikker og/eller supermarkeder når du skal ha mat? Hvor rik/fattig er du? Jeg er velstående, og er sjeldent på butikken, spiser mest ute. Brød handles på Baker Hansen vs. Kiwi, sjømat handles på type Fiskeriet og slike steder, hvis jeg skal kjøpe ''vanlige varer''. Anonymkode: cd973...e4d Brød uten pålegg? Anonymkode: bda77...c42 5
EvaLena Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Jeg handler mest på kiwi, spar og obs. Sjelden jeg gidder å spise, men hender jo jeg får ett kick og lager middag til med selv. Da lager jeg stort sett en stor kjele med lapskaus og har det i flere dager. Jeg er sånn midt på treet økonomisk 3
Gjest Stella Rose Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 Selvfølgelig, hvem gjør ikke det? Gidder ikke spise alt på kafeer eller restauranter, liker å lage min egen mat. Handler mest på OBS og Extra.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 Vet ikke hva du regner som «velstående», men vi har det ganske så greit økonomisk med lite lån og nesten to mill i samlet bruttoinntekt. Jeg synes det er mye. Men vi handler på Rema. Anonymkode: 8b307...48f 3
Trikken Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 Handler overalt, men vi bestiller ute en del og. Vil si vi har kanskje litt over gjennomsnitt inntekt. Men jeg ser etter tilbud, vil ha mat billigst mulig. Og jeg spiser hovedsakelig kylling og salat o.l. Så er det tilbud hamstrer jeg. De fleste handler mat uannsett inntekt, men de som har høy slipper å sammenligne å spare på alt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 Vi handler mest på Meny (siden de lurer oss ved å ha billige bleier, men det tar de jo igjen på andre varer 🤪) For småhandling bruker vi mest Coop X-tra siden den ligger nærmest. Vi spiser ute/take out ca. 2 ganger i uka, ellers lager vi maten hjemme. Anonymkode: 081ec...8a9
Gjest studentmammaen Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 Den dummeste ,kvalmeste tråden jeg har sett på lang tid... Om du er såpass velstående er du vel oppegående nok til å ikke starte sånne teite uvesentlige tråder ! Tenk på de som av ulike grunner sitter dårlig i det.. Sett pris på de små tingene! Ellers dør du ulykkelig..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 Hvorfor omtaler dere meg som en sløser? Jeg har det disponible beløpet til å dra på fisketorget for å kjøpe fisk, og handle brød på Baker Hansen. Jeg legger spesielt merke til at brødet til BH faktisk er billigere enn mye brød på Mathuset Jacob's eller Meny, så hvor er sløsingen? Jeg har det disponible beløpet til å spise ute når jeg vil, og take-out kaffe er en del av morgenrutinen min. Hvis dere skal leve billigst mulig. Fint det, men alle penger dere sparer: hva bruker dere de på, da? Nå vil dere sikkert si type: ''opplevelser, famileturer, ferier, blablabla'' osv. og det er helt fint det? Det er deres verdier. Hva som gir folk ''Verdi for pengene'' er 100 % individuelt, ser du. For meg går en dag slik: *Ser jeg har disponibelt beløp for å handle på Kiwi like mye som å spise på restaurant* > *Drar på restaurant* > *Drar hjem og trener, går turer, kino, whatever*. Det er ikke dermed sagt at det er feil, fordi jeg bruker penger ''feil''. Det er jo ikke dere opp til å bestemme? Anonymkode: cd973...e4d
Gjest studentmammaen Skrevet 25. juli 2018 #20 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor omtaler dere meg som en sløser? Jeg har det disponible beløpet til å dra på fisketorget for å kjøpe fisk, og handle brød på Baker Hansen. Jeg legger spesielt merke til at brødet til BH faktisk er billigere enn mye brød på Mathuset Jacob's eller Meny, så hvor er sløsingen? Jeg har det disponible beløpet til å spise ute når jeg vil, og take-out kaffe er en del av morgenrutinen min. Hvis dere skal leve billigst mulig. Fint det, men alle penger dere sparer: hva bruker dere de på, da? Nå vil dere sikkert si type: ''opplevelser, famileturer, ferier, blablabla'' osv. og det er helt fint det? Det er deres verdier. Hva som gir folk ''Verdi for pengene'' er 100 % individuelt, ser du. For meg går en dag slik: *Ser jeg har disponibelt beløp for å handle på Kiwi like mye som å spise på restaurant* > *Drar på restaurant* > *Drar hjem og trener, går turer, kino, whatever*. Det er ikke dermed sagt at det er feil, fordi jeg bruker penger ''feil''. Det er jo ikke dere opp til å bestemme? Anonymkode: cd973...e4d Neida ,men jeg skjønner ikke hvorfor du må dele det med andre , eller hvorfor du er interessert i hvor andre handler. Du ser jo det er full parkering utenfor Rema så da regner jeg med du skjønner at flertallet bruker dagligvarene fremfor baker,fisker, grønnsaksbutikk.. Endret 25. juli 2018 av studentmammaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå