AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg begynner å få nok etter mange år. Føler meg som alenemor og mannen er blitt mer og mer vanskelig å forholde seg til. Jeg må kjempe meg frem i hver minste ting.. Begynner å bli sliten. Problemet er at jeg ikke tør å be om skilsmisse. Han har uttalt tidligere at det kommer til å bli et helvete og han kommer til å kjempe hardt for å ta datteren vår fra meg, enten ved full omsorg eller at de stikker av. Jeg vil ikke risikere noe slik.. da blir jeg heller i ekteskapet. Hvilke rettigheter har jeg? Er det mulig at han kan vinne 100% omsorg over henne, når jeg faktisk er en god mor? Takler ikke mer...:( Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Det skal VELDIG mye til før han får 100% omsorg. Sannsynligvis vil det bli en 50/50 ordning hvis ikke du opplever at barna rar skade av å være hos ham. Kan hende han klarer å bli en bedre pappa hvis du går fra ham. Hva med å ta opp temaet skilsmisse på en ordentlig måte igjen? Forhold deg rolig og saklig og ta hele samtalen opp på bånd. "Jeg er redd for at du skal gjøre som du sa, og lyve i retten og spre rykter om meg sånn at jeg ikke kan få ha barna hos meg. Jeg tør ikke gå fra deg på grunn av det, men jeg orker snart ikke mer. Du er stygg medd meg og truer meg hele tiden". Anonymkode: 44ddb...126 13
Chiyo Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 (endret) Du er klar over at det er psykisk mishandling, ikke sant? Han truer med å ta fra deg barnet ditt om du går fra han, det er ikke greit. Endret 24. juli 2018 av Chiyo 26
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Ta lydopptak av truslene hans mot deg. Anonymkode: d282b...38e 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal VELDIG mye til før han får 100% omsorg. Sannsynligvis vil det bli en 50/50 ordning hvis ikke du opplever at barna rar skade av å være hos ham. Kan hende han klarer å bli en bedre pappa hvis du går fra ham. Hva med å ta opp temaet skilsmisse på en ordentlig måte igjen? Forhold deg rolig og saklig og ta hele samtalen opp på bånd. "Jeg er redd for at du skal gjøre som du sa, og lyve i retten og spre rykter om meg sånn at jeg ikke kan få ha barna hos meg. Jeg tør ikke gå fra deg på grunn av det, men jeg orker snart ikke mer. Du er stygg medd meg og truer meg hele tiden". Anonymkode: 44ddb...126 Takk for svar! Han er en god far, og vet at han tar vare på datteren vår, men jeg er så redd han skal stinke avgårde med henne.. Han kan vel ikke det når det er 50/50. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan han kan få seg til å gjøre noe slikt og true meg. Vi kommuniserer ikke så godt, og temperamentet hans har blitt verre de siste månedene. Det skal så lite til for å ødelegge dagen hans. Fokuserer hardere på å ikke ødelegge humøret hans enn jeg har gjort på alle eksamenene mine liksom. Sorry, måtte få det ut.. Anonymkode: fd247...30a
Gjest GiftMann38 Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal VELDIG mye til før han får 100% omsorg. Sannsynligvis vil det bli en 50/50 ordning hvis ikke du opplever at barna rar skade av å være hos ham. Kan hende han klarer å bli en bedre pappa hvis du går fra ham. Hva med å ta opp temaet skilsmisse på en ordentlig måte igjen? Forhold deg rolig og saklig og ta hele samtalen opp på bånd. "Jeg er redd for at du skal gjøre som du sa, og lyve i retten og spre rykter om meg sånn at jeg ikke kan få ha barna hos meg. Jeg tør ikke gå fra deg på grunn av det, men jeg orker snart ikke mer. Du er stygg medd meg og truer meg hele tiden". Anonymkode: 44ddb...126 Det blir nesten aldri 50/50 dersom retten oppfatter konfliktnivået mellom foreldrene som høyt.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 6 minutter siden, Chiyo skrev: Du er klar over at det er psykologisk mishandling, ikke sant? Han truer med å ta fra deg barnet ditt om du går fra han, det er ikke greit. Tror du..? Har alltid tenkt at det ikke er intensjonelt, og han sier ikke det for å være slem, men heller redd for å miste barnet sitt.. Men han mister henne ikke, vil jo ikke ta henne fra ham, han er en god far.. Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 5 minutter siden, GiftMann38 skrev: Det blir nesten aldri 50/50 dersom retten oppfatter konfliktnivået mellom foreldrene som høyt. Har mor noe sjans i det hele tatt? Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å få nok etter mange år. Føler meg som alenemor og mannen er blitt mer og mer vanskelig å forholde seg til. Jeg må kjempe meg frem i hver minste ting.. Begynner å bli sliten. Problemet er at jeg ikke tør å be om skilsmisse. Han har uttalt tidligere at det kommer til å bli et helvete og han kommer til å kjempe hardt for å ta datteren vår fra meg, enten ved full omsorg eller at de stikker av. Jeg vil ikke risikere noe slik.. da blir jeg heller i ekteskapet. Hvilke rettigheter har jeg? Er det mulig at han kan vinne 100% omsorg over henne, når jeg faktisk er en god mor? Takler ikke mer...:( Anonymkode: fd247...30a Her vil han jo bare såre deg og tar ikke høyde for at det sårer datteren hans også. Forbanna idiot av en egoist!! Hvis du snakker med fastlege, helsesøster og FVK først og forteller hva han sier, vil det nok tale din sak. Han kan ikke få 100% med mindre du er uskikket som mor, noe du jo ikke er. Hvis han prøver å lage ting vanskelig med og ringe barnevernet på deg og finne opp ting for å ta deg på noe, da har du i hvert fall sagt hvordan han er til noen som kan støtte opp om din sak. Håper virkelig det ordner seg! Anonymkode: f1ca7...93a 6
Chiyo Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du..? Har alltid tenkt at det ikke er intensjonelt, og han sier ikke det for å være slem, men heller redd for å miste barnet sitt.. Men han mister henne ikke, vil jo ikke ta henne fra ham, han er en god far.. Anonymkode: fd247...30a Han er redd for å miste henne? Har du truet med å ta barnet hans vekk ifra han? Du kan ikke bruke barnet til en person som grunn til at de skal være i et forhold. "Hvis du går ifra meg tar jeg barnet vårt." Det høres litt sykt ut. Dessuten ville han ikke fått 100% omsorg. Det skjer sjeldent. 3
Gjest GiftMann38 Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har mor noe sjans i det hele tatt? Anonymkode: fd247...30a Ja det vil jeg tro. Går det mot skilsmisse så bør hun insistere på å bli boende i barnets hjem, være krystallklar på FVK om at 50/50 ikke er aktuelt med hensyn til barnet. Pass på at så mye som mulig av kommunikasjonen skjer på SMS. I motsetning til hva mange her synes å tro er lydopptak som vedkommende ikke vet at blir gjort svake eller ugyldige bevis i retten. Sørg heller for å kommunisere i størst mulig grad skriftlig.
Apis Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 Han får jo ikke stukket unna med felles barn, så lenge han ikke kommer fra den mer "usiviliserte" delen av verden 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, Apis skrev: Han får jo ikke stukket unna med felles barn, så lenge han ikke kommer fra den mer "usiviliserte" delen av verden Hvorfor det? Nordmenn har også tatt med seg barn og levd i skjul. Anonymkode: d282b...38e 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her vil han jo bare såre deg og tar ikke høyde for at det sårer datteren hans også. Forbanna idiot av en egoist!! Hvis du snakker med fastlege, helsesøster og FVK først og forteller hva han sier, vil det nok tale din sak. Han kan ikke få 100% med mindre du er uskikket som mor, noe du jo ikke er. Hvis han prøver å lage ting vanskelig med og ringe barnevernet på deg og finne opp ting for å ta deg på noe, da har du i hvert fall sagt hvordan han er til noen som kan støtte opp om din sak. Håper virkelig det ordner seg! Anonymkode: f1ca7...93a Helt utrolig hva folk kan finne på å gjøre..:( han har sagt tusenvis av ganger at han har dårlig samvittighet fordi jeg fortjener bedre, at han ikke tåler å se meg gråte, at han kunne ønske han kunne gjøre noe for å gjøre meg glad, hjelpe meg ut av depresjon .. så sier han noe slikt. Det kjæreste jeg har skal han kjempe så hardt for å ta ifra meg. Det henger ikke på greip. Han vet at den eneste gleden i livet mitt er datteren min. Jeg må be om et møte på fvk og helsestasjon. Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 Sørg for at du har passet til barnet. Anonymkode: d2a60...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 4 minutter siden, Chiyo skrev: Han er redd for å miste henne? Har du truet med å ta barnet hans vekk ifra han? Du kan ikke bruke barnet til en person som grunn til at de skal være i et forhold. "Hvis du går ifra meg tar jeg barnet vårt." Det høres litt sykt ut. Dessuten ville han ikke fått 100% omsorg. Det skjer sjeldent. Har aldri truet med noe slikt, men jeg tror han kanskje føler seg usikker fordi jeg "kan" (jeg er hjemme med henne, har penger og steder og dra), men drar jo ikke engang til butikken uten å informere ham (han er ikke kontrollfreak, jeg liker å si ifra hvor jeg går) Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at du har passet til barnet. Anonymkode: d2a60...fbb Hun har ikke pass enda.. Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 6 minutter siden, GiftMann38 skrev: Ja det vil jeg tro. Går det mot skilsmisse så bør hun insistere på å bli boende i barnets hjem, være krystallklar på FVK om at 50/50 ikke er aktuelt med hensyn til barnet. Pass på at så mye som mulig av kommunikasjonen skjer på SMS. I motsetning til hva mange her synes å tro er lydopptak som vedkommende ikke vet at blir gjort svake eller ugyldige bevis i retten. Sørg heller for å kommunisere i størst mulig grad skriftlig. Takk for tips:) Anonymkode: fd247...30a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har ikke pass enda.. Anonymkode: fd247...30a Det er bra, for hvis ikke dere begge skriver under før hun får pass, så får hun det ikke. Anonymkode: f1ca7...93a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #20 Skrevet 24. juli 2018 Hva mener du med å stikke av? Hvilket land er han fra? Hvis han er etnisk norsk har du lite å frykte. Ingen etnisk norske statsborgere klarer å holde seg utenfor politietes rekkevidde særlig lenge. Anonymkode: a85cc...266 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå