snehvit88 Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 (endret) I morgen skal jeg ta blodprøve for å måle hcg. Det er Porsgrunn fertilitetssenter som skal ha prøvesvarene. Men de har stengt ut juli. Jeg er veldig spent på prøvesvar og lurer på om det er en annen måte å få vite svaret. Får fastlegen svaret av sykehuset? Eller går alt til Porsgrunn og så sender de det til fastlegen senere? Når jeg skriver om sykehuset så mener jeg mitt lokale sykehus, der jeg tar blodprøven. Endret 24. juli 2018 av snehvit88
tutta23 Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Be dem på labaratoriet å sende kopi av prøvesvar til fastlegen. Tror ikke det er verre. Bare ta med navn på legen/legesenteret, og eventuelt adressen til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 6 timer siden, snehvit88 skrev: I morgen skal jeg ta blodprøve for å måle hcg. Det er Porsgrunn fertilitetssenter som skal ha prøvesvarene. Men de har stengt ut juli. Jeg er veldig spent på prøvesvar og lurer på om det er en annen måte å få vite svaret. Får fastlegen svaret av sykehuset? Eller går alt til Porsgrunn og så sender de det til fastlegen senere? Når jeg skriver om sykehuset så mener jeg mitt lokale sykehus, der jeg tar blodprøven. Regelen er at den som rekvirerer en blodprøve, uansett hvilken blodprøve det er, skal ha svaret og vurdere/godkjenne svaret før svaret leveres ut til pasienten. Var jeg i din situasjon (og jeg har tyvlest hele dagboka di) så ville jeg tatt en telefon til fastlegen, forklart situasjonen med ferie og spurt der om det er mulig at de kan hjelpe deg med å få svaret. Det er da mulig at de/fastlegen rekvirerer blodprøven. Du får da prøvesvaret hos fastlegen og blir ansvarlig dor å bringe prøvesvaret videre til spesialisten/gynekologen. Din situasjon er så spesiell, at jeg ville forventet at de som bør kjenne deg, nemlig fastlegen din, strekker seg langt for å hjelpe deg i denne situasjonen. Krysser alt som krysses kan for at dette går din vei og sender deg gode tanker. Anonymkode: af84e...203 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå