AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 ...altså plastdekslene? Den er gulnet så veldig i plasten og ser ufattelig kjip ut. Jeg klør i fingrene etter å male den veggen hvor den er plassert, men da innerdelen få seg et strøk eller tre med spraymaling. Kommer ikke på noen argumenter for at det ikke skal gå fint.. Noen som har prøvd? Anonymkode: 5a8b9...84b
tdm900 Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Kjør på! Skjer ikke noe anna enn at det garantert kommer maling inn i vifts og tilhørende elektronikk, som kan gjøre at den stopper. Jeg hadde ikke tenkt tanken overhodet!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, tdm900 skrev: Kjør på! Skjer ikke noe anna enn at det garantert kommer maling inn i vifts og tilhørende elektronikk, som kan gjøre at den stopper. Jeg hadde ikke tenkt tanken overhodet! Tildekking og maskering. Flere løse paneler og deler kan sikkert også fjernes og lakkes et annet sted. Nå tar jeg utgangspunkt i min egen varmepumpe, og denne skulle jeg glatt klart å spraylakkere uten å ødelegge noe som helst. Men det krever selvsagt at man bruker hodet. Bl.a. bør varmepumpa skrus av så malingståken verken blåses rundt i huset eller suges inn noe sted, den har nemlig en lei tendens til å spre seg. Det aller beste hadde vært å ta lakkjobben før innerdelen monteres, og gjøre det i en bod e.l. Anonymkode: ffc6e...9b0 1
Notisblokk Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Det har jeg også lyst å gjøre! Vår er ny og ganske "fin".. Så jeg sliter med å få klarsignal fra samboer til å male den. Hvis du gjør det, kan du legge ut før og etter bilde da?
Notisblokk Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 http://blogg.happy-homes.no/2018/01/du-kan-male-varmepumpen/
Notisblokk Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 Forresten så snakket jeg med en maler og han sa at jeg skulle bruke rødsprit over hele før maling. Det tar bort fett og støv så du får en fin overflate 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 53 minutter siden, Notisblokk skrev: Forresten så snakket jeg med en maler og han sa at jeg skulle bruke rødsprit over hele før maling. Det tar bort fett og støv så du får en fin overflate Jeg hadde i alle fall holdt meg langt unna aceton, som foreslås i linken du la ut. Aceton kan "smelte" flere typer plast. Og så tror jeg nok spraylakk gir et noe bedre resultat enn varmepumpa i linken. Jeg synes ikke det resultatet ble så godt. Det ser f.eks. ut som det står igjen hvite striper i gitteret der maleren ikke har kommet til med kosten. Ikke pent. Anonymkode: ffc6e...9b0 1
Notisblokk Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde i alle fall holdt meg langt unna aceton, som foreslås i linken du la ut. Aceton kan "smelte" flere typer plast. Og så tror jeg nok spraylakk gir et noe bedre resultat enn varmepumpa i linken. Jeg synes ikke det resultatet ble så godt. Det ser f.eks. ut som det står igjen hvite striper i gitteret der maleren ikke har kommet til med kosten. Ikke pent. Anonymkode: ffc6e...9b0 Linken var for å vise at det går, altså, resultatet om hvordan det ser ut med varmepumpe lik farge som veggen jeg leste ikke hva som stod, og det burde jeg skrevet når jeg delte linken. Ble litt ivrig kjente jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 Ta her. Takk for svar. Jeg har selvsagt ikke tenkt å spraye i vei innendørs. Hoveddelen består av løst deksel, det tar vi av resten må vi spraye på stedet, men selvsagt etter å ha maskert og dekker til etter alle kunstens regler. Anonymkode: 5a8b9...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå