Gå til innhold

Dårlig forhold til datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei datter på 13 som aldri prater med meg om noe som helst! Jeg spør om hvordan hun har det, men jeg får liksom aldri noe ordentlig svar. Hun svarer meg alltid med frekk tone, og hun klager på meg så og si hele tiden. Vi greier såvidt sitte i samme sofa/spise middag sammen. Vi er veldig ulike, så vi greier sjeldent å forstå oss på hverandre. Krangling er det mye av! Jeg og faren er skilt, og nå har hun lyst til å bo mere hos ham. Hun har et mye bedre forhold til faren sin! Noen andre som har et så dårlig forhold til dattera si/moren sin? Dele litt erfaringer?

Anonymkode: 13582...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det med tenåringer 😂 Hadde en periode da min datter var på samme alder hvor det var mye drama og smelling i dører (fra hennes side).

Alt jeg sa var teit og alt jeg gjorde var feil.

Slapp av. Det er bare en fase. De kommer ut igjen på andre siden 😊

Min datter er nå 16 og vi har et fint forhold. 

Skrevet

Gratulerer, du har en tenåring! ;) Hold ut, det skjer mye på 2-3 år. 

• Liker 1
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Tror jeg ikke så min eldste datter på 2 år hehe. Fra 13 til 16. Rett på rommet eller hos venninner.  Sånn er det bare.  Ikke finn deg i alt . Som frekkhet. Men ha litt overbærenhet med hu. Det er ikke lett. Og ja det går over.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring som mamma i den situasjonen der, men som datter. Det er typisk tenåringer å være sånn, og jeg var helt lik. Jeg endte med å hate mamma, og var helt umulig å ha i hus etter hvert pga det. Mamma har sagt det i etterkant, at hun ble kvalm bare hun hørte jeg kom i trappa opp mot stua, fordi hun visste det ble bråk av det. Nå i dag, i voksen alder, så har vi et kjempetett forhold. Vi bor i generasjonsbolig, og er sammen daglig og reiser på turer sammen. Men skulle jeg tenkt på en ting hun kunne gjort for å gjøre forholdet vårt bedre den gangen, så hadde det vært å gitt meg rom til å være meg, og at hun hadde spurt meg hva jeg trengte av henne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...