Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #1 Del Skrevet 8. mars 2005 Snakket med en billakkerer og han tok ca. 100 kroner pr.dør. Det var når dørene var ferdig pusset og klar til lakkering. Syntes det var en bra pris jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 8. mars 2005 #2 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg har stort kjøkken, så det ville bli noen tusen hos meg.. Jeg malte mine dører selv, med rulle. Det gikk kjempegreit! (Men nå har ikke jeg dører med mye krimskrams, og utskjæringer.) Vi har fått masse skryt, og med ny benkeplate, kum og knotter ser det bare superdupert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 8. mars 2005 #3 Del Skrevet 8. mars 2005 Snakket med en billakkerer og han tok ca. 100 kroner pr.dør. Det var når dørene var ferdig pusset og klar til lakkering. Syntes det var en bra pris jeg.. Syns det hørtes bra ut jeg. Snakka med en "møbelmaler" jeg, hun tok 275,- + moms +maling. Og det var bare 1 strøk. Vet du om man kan velge hvilken som helst farge hos en billakkerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 8. mars 2005 #4 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg syns det hørtes greit ut. Jeg har malt selv. Det var masse jobb og sånn middels resultat selv om jeg var nøye. Fikk problemer med støv som satt seg i overflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #5 Del Skrevet 8. mars 2005 man kan velge hvilken farge som helst. de kan lakke og grunne denne prisen var begge sidene av skapdøren også blir nydelig resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 8. mars 2005 #6 Del Skrevet 8. mars 2005 man kan velge hvilken farge som helst. de kan lakke og grunne denne prisen var begge sidene av skapdøren også blir nydelig resultat har du noe kontaktinfo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2005 #7 Del Skrevet 9. mars 2005 Ringte du bare til et vilkårlig billakkeringsfirma? Tenker på det samme selv og min kjøkkeninnredning er profilert så jeg har lite lyst til å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 9. mars 2005 #8 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg snakka akkurat med et firma her jeg bor, de skulle ha 6000 kr for 10 dører! Kan de jo bare drømme om at jeg betaler. Vil vite hvor du fikk tilbud anonym! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. mars 2005 #9 Del Skrevet 10. mars 2005 Nå er vi ferdige med å male innredningen selv. Gammelt furukjøkken med profilerte dører og dører med glass. Det var ingen stor jobb, og gikk ganske raskt. Dag 1: * Vi vasket kjøkkenet med salmiak og grytesktubb. * Slipte lett over alle flatene * Malte frontene på skrogene Dag 2: * Grunning på inne- og yttersidene * Sparklet alle bulker og hakk * Nytt strøk på skapfrontene Dag 3: * Slipte over alle sparkelstedene * Lakkerte 1 strøk med oljemaling Dag 4: * Finslipte der det var hakk vi hadde oversett tidligere * Sparklet på nytt * Slipte ned sparkelstedene igjen * Lakkerte strøk 2 Dag 5: * Brukte fin kloss til å slipe så vidt på alle flater * Lakkerte strøk 3 Og nå har vi nytt kjøkken. I dag skal jeg ut og kjøpe knotter, lampe, duk + div småting som står i stil med resten av kjøkkenet. Grunnen til at det tok så mange dager er tørketid og at vi hadde noen andre prosjekter gående i tillegg. Kostnader: slipepapir, slipekloss, 2 liter oljemaling, sparkel og skarlespader, 2 pensler. Tror ikke dette kom på mer en 500,- Og kjøkkenet er strøkent!!! Hvis det legger seg slipestøv i lakken, så kan du kjøpe spesielle kluter som er seige som malere bruker til å tørke over alle flater i rom hvor det er slipt i. Vi brukte en sånn + at jeg vasket over alle flater og dører hver gang det ble slipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #10 Del Skrevet 10. mars 2005 Hvis det legger seg slipestøv i lakken, så kan du kjøpe spesielle kluter som er seige som malere bruker til å tørke over alle flater i rom hvor det er slipt i. Vi brukte en sånn + at jeg vasket over alle flater og dører hver gang det ble slipt. Dette har jeg aldri hørt om (slipestøv og maling er noe herk). Kan du være snill å forklare litt om hvordan de virker + hvor man får kjøpt dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. mars 2005 #11 Del Skrevet 10. mars 2005 Dette har jeg aldri hørt om (slipestøv og maling er noe herk). Kan du være snill å forklare litt om hvordan de virker + hvor man får kjøpt dem? Mannen min er maler og han tar det med fra jobben. Det er en slags gassklut som er "seig", (kjennes ut som om det er vaselin på den) som er en engangsklut. Etterat vi har slipt, støvsugd og vasket bort støvet så går vi over med den. Er det løse lister så bruker vi den med en gang.Det burde være noe en får kjøpt i malingsbutikken også siden det er en nødvendighet når en skal male dører/karmer/lister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2005 #12 Del Skrevet 10. mars 2005 Hvis jeg har gamle kjøkkenskap som er malte fra før da? Kan jeg bare male over? Eller må jeg fjerne den gamle malingen først? trenger litt fargeforandring på kjøkkenet jeg nå altså... Blir på en måte litt lei av mosegrønt, særlig fordi det var sånn da vi flyttet inn... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. mars 2005 #13 Del Skrevet 10. mars 2005 Hvis jeg har gamle kjøkkenskap som er malte fra før da? Kan jeg bare male over? Eller må jeg fjerne den gamle malingen først? Du må vaske godt og slipe gammel lakk "åpen". Du trenger ikke å slipe bort lakken bare åpne den så du klarer å få feste med grunning. Grunn 1 strøk først, så ser du lettere hvor du må sparkle. Jo nøyere du er med sparklingen og slipingen etterpå, jo penere resultat. Du kan godt sparkle flere ganger, bare husk å slip etterpå og grunn over til slutt. trenger litt fargeforandring på kjøkkenet jeg nå altså... Blir på en måte litt lei av mosegrønt, særlig fordi det var sånn da vi flyttet inn... :-) Hvis utgangspunktet er et slitt og kjipt kjøkken så skal det mye dårlig arbeid til for at du ikke blir fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 10. mars 2005 #14 Del Skrevet 10. mars 2005 Titti72: Jeg har gjort det samme som deg, men hvordan fikk du det til på så kort tid? Malte du skapdørene på begge sider mens de hang oppe? Jeg fikk kun tatt en side av gangen, og måtte vente minst 1 døgn på tørk i mellom. Jeg fikk problemer med støv, men fra luften, ikke fra pussinga for det tørket jeg bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest som startet tråden Skrevet 10. mars 2005 #15 Del Skrevet 10. mars 2005 Ringte en vilkårlig billakkerer og spurte om pris. Bor på en liten plass, så det kan vel ha noe med prisen å gjøre...vet ikke... Virker som om vi har fått dette ganske så billig da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 10. mars 2005 #16 Del Skrevet 10. mars 2005 Ringte en vilkårlig billakkerer og spurte om pris. Bor på en liten plass, så det kan vel ha noe med prisen å gjøre...vet ikke... Virker som om vi har fått dette ganske så billig da.. Har du lyst å si hvor dette er? 8) Er det på østlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 11. mars 2005 #17 Del Skrevet 11. mars 2005 Titti72: Jeg har gjort det samme som deg, men hvordan fikk du det til på så kort tid? Malte du skapdørene på begge sider mens de hang oppe? Jeg fikk kun tatt en side av gangen, og måtte vente minst 1 døgn på tørk i mellom. Jeg fikk problemer med støv, men fra luften, ikke fra pussinga for det tørket jeg bort. Det gikk så fort fordi mannen er maler og trenger ikke å legge ut papp/dekke til/tape. Han maler jevnt, fort og nøye. De 2 løse listene jeg malte/slipte osv tok like lang til som taklistene og soklene han malte. Han skrudde av dørene når han malte skrogene og tok da baksiden mens de var ute. Tror vi slapp unna støvet i lakken fordi han pusset såvidt mellom hvert lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå