AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har i det siste blitt veldig sulten bare en time etter store måltid. Vi spiste em skikkelig mettende middag med masse kjøtt i, og mat som vanligvis metter, på restaurant. Alle, inkludert meg, ble veldig mett. En time etterpå ble jeg sulten igjen og ingen skjønte noe, for de var så mett at de ikke klarte noe resten av dagen. Jeg derimot endte opp med å spise en til middag. Er veldig slank og spiser vanligvis normalt, men har alltid blitt relativt fort mett, men ikke sånn her... Bruker ikke føle meg utsulta etter bare en time... Drikker en del vann så det skal ikke være mangel på det. Noen som kjenner seg igjen? Bør man sjekke seg om det skjer slike endringer eller er det mest sannsynlig bare høy forbrenning? Trener regelmessig styrke, men har ikke følt meg sånn før da.. Kvinne, 23. Anonymkode: fdc8e...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Har alltid blitt relativt fort sulten* mente jeg. Men ikke som nå.. Ts Anonymkode: fdc8e...0e7
Aloe_Vera Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Hei Jeg har dessverre ingen gode svar til deg, men jeg ønsker å følge med på denne tråden da jeg har det akkurat som deg. Jeg er også en kvinne på 23 år, trener kondisjon hver dag og er relativt slank. Blir veldig fort sulten igjen etter måltider og det virker ikke som at noen rundt meg er sånn som meg. Ble nesten litt glad nå, for nå vet jeg at jeg ikke er den eneste 😛 Har egentlig tenkt som deg, at det må være forbrenningen min som er såpass høy.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Jeg kan ikke si akkurat hvorfor det er sånn for deg, men hva jeg har lagt merke til med meg selv er at hvis jeg i en periode spiser litt mer enn normalt, så er det som om jeg har utvidet magesekken og har dermed et større behov for mat og blir raskere sulten om jeg har spist mer og ofte. Dette løser seg enkelt ved at jeg de neste 2-3 dagene spiser mindre slik at magesekken trekker seg sammen igjen 🙈 Anonymkode: 4c8ef...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Hvor lenge har det vart? Er du enda en av de hundre kvinnene på kg som spiser 800kcal om dagen, er på grensen til undervektig og ikke forstår hvorfor du er sulten hele tiden? Anonymkode: 77dcb...886
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er periodevis slik. Jeg har spist mye i hele dag, proteinrik mat med fiber, og etter jeg dro på trening hadde jeg knapt vært der et kvarter før det rumlet i magen. Så lenge det ikke varer evig hadde jeg ikke tenkt over det. Hvor er du i syklusen? Jeg trenger definitivt mer mat mellom eggløsning og mensen. Ellers er det noen ganger en fysisk respons på å ha spist mindre over lenger tid, at sulten "tar en igjen". Anonymkode: ebad4...129 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Jeg kan også bli fort sulten etter et stort måltid, men nå er ikke et "stort måltid" SÅ stort for meg. Jeg blir fort mett og spiser i mindre mengder enn andre, kanskje? Derfor når maten har sunket en time eller to, kan jeg bli sulten igjen pga da er magesekken tom igjen Anonymkode: 797c4...0d4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 2 timer siden, Aloe_Vera skrev: Hei Jeg har dessverre ingen gode svar til deg, men jeg ønsker å følge med på denne tråden da jeg har det akkurat som deg. Jeg er også en kvinne på 23 år, trener kondisjon hver dag og er relativt slank. Blir veldig fort sulten igjen etter måltider og det virker ikke som at noen rundt meg er sånn som meg. Ble nesten litt glad nå, for nå vet jeg at jeg ikke er den eneste 😛 Har egentlig tenkt som deg, at det må være forbrenningen min som er såpass høy. Det er ganske normalt å ha høy matlyst hvis man trener mye. Anonymkode: 797c4...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har det vart? Er du enda en av de hundre kvinnene på kg som spiser 800kcal om dagen, er på grensen til undervektig og ikke forstår hvorfor du er sulten hele tiden? Anonymkode: 77dcb...886 Hvis du leser HI så gir det ikke akkurat inntrykk av det. Har du fedme og dermed sjalu på tynne jenter som klarer seg på 800 kcal om dagen? Anonymkode: bba82...a2b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Det kan være flere årsaker, blant annet: Ikke sunt nok måltid - kroppen blir fort sulten igjen da den trenger mer næring. Er man kvinne kan man bli ekstra sulten før menstruasjon Trener man mye får man større appetitt. Kanskje du har noen mangler og kroppen gir signaler om annen mat. Anonymkode: f520a...a78
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #11 Skrevet 25. juli 2018 Er ikke nært mensen, og har hatt det i flere uker, så det er utelukket. Jeg trener jo, men ikke mer enn vanlig. Og har ikke hatt det slik tidligere, ikke ved mer trening heller. Jeg tenker det kan være en eller flere mangler, ja. Eller at kroppen ikke tar opp de viktige næringsstoffene? Jeg har prøvd å spise mer (når jeg kjenner sult), men jeg er jo sulten hele tiden. Jeg har prøvd å spise som jeg vanligvis gjør, men er like sulten. Har prøvd å spise færre, men større måltid. Fortsatt sulten. Har et sunt kosthold, men jeg kan jo alltids forbedre det. Så jeg kan jo prøve å forbedre det og være nøye med å få i meg alt av nødvendig mat. Har ikke god matlyst, men spiser og er likevel sulten. 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lenge har det vart? Er du enda en av de hundre kvinnene på kg som spiser 800kcal om dagen, er på grensen til undervektig og ikke forstår hvorfor du er sulten hele tiden? Anonymkode: 77dcb...886 Haha, nei definitivt ikke bare 800 kcal. Da hadde jeg jo sultet ihjel. Skriver jo at jeg spiser, men likevel er sulten. Det har vart siden 19. juni. Det som også er rart er at jeg ikke har så mye avføring i forhold til det jeg spiser (synes jeg). Men likevel kjenner jeg rumling i magen litt etter et måltid. I går og i dag har jeg vært konstant sulten. Har spist, men ikke følt metthet i det hele tatt... Blir smålig gal av det her. TS Anonymkode: fdc8e...0e7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #12 Skrevet 25. juli 2018 Blir ikke mett av kjøtt, det må grønnsaker til, samt fiber! Anonymkode: 92b9a...95c
MammaMums Skrevet 25. juli 2018 #13 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke nært mensen, og har hatt det i flere uker, så det er utelukket. Jeg trener jo, men ikke mer enn vanlig. Og har ikke hatt det slik tidligere, ikke ved mer trening heller. Jeg tenker det kan være en eller flere mangler, ja. Eller at kroppen ikke tar opp de viktige næringsstoffene? Jeg har prøvd å spise mer (når jeg kjenner sult), men jeg er jo sulten hele tiden. Jeg har prøvd å spise som jeg vanligvis gjør, men er like sulten. Har prøvd å spise færre, men større måltid. Fortsatt sulten. Har et sunt kosthold, men jeg kan jo alltids forbedre det. Så jeg kan jo prøve å forbedre det og være nøye med å få i meg alt av nødvendig mat. Har ikke god matlyst, men spiser og er likevel sulten. Haha, nei definitivt ikke bare 800 kcal. Da hadde jeg jo sultet ihjel. Skriver jo at jeg spiser, men likevel er sulten. Det har vart siden 19. juni. Det som også er rart er at jeg ikke har så mye avføring i forhold til det jeg spiser (synes jeg). Men likevel kjenner jeg rumling i magen litt etter et måltid. I går og i dag har jeg vært konstant sulten. Har spist, men ikke følt metthet i det hele tatt... Blir smålig gal av det her. TS Anonymkode: fdc8e...0e7 Hei, ikke for å skremme deg assa- og det jeg nevner nå ER for all del sjelden - men.... det forekommer dog.. og det er enkel medisinering for det - so here it goes; du har ikke sjekket for bendelorm da? Om du har kunnet blitt eksponert for det? Falstlege sender henvisning👍 Håper ikke det er det da 👩❤️💋👩 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #14 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har det også slik hvis jeg spiser lite karbohydrater. Får du i deg nok av det? Anonymkode: f1c89...38f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #15 Skrevet 25. juli 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Blir ikke mett av kjøtt, det må grønnsaker til, samt fiber! Anonymkode: 92b9a...95c 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har det også slik hvis jeg spiser lite karbohydrater. Får du i deg nok av det? Anonymkode: f1c89...38f Det spiser jeg en del av, så skulle vært rart om jeg ikke fikk i meg nok grønt og fiber... Samboer synes det er helt rart at jeg konstant sier jeg er sulten. Han sa i dag jeg burde sjekke meg om det ikke går over ut uka. Har slitt en del med skikkelig trøtthet - lurer på om det er pga næringsstoffer som ikke blir tatt opp eller noe. Så bør vel sjekkes om det varer over flere dager. 2 hours ago, MammaMums said: Hei, ikke for å skremme deg assa- og det jeg nevner nå ER for all del sjelden - men.... det forekommer dog.. og det er enkel medisinering for det - so here it goes; du har ikke sjekket for bendelorm da? Om du har kunnet blitt eksponert for det? Falstlege sender henvisning👍 Håper ikke det er det da 👩❤️💋👩 Dette nevnte samboern også.. Begynte etter jeg reiste til Polen. Nå vet jeg ikke om det er i Polen jeg har fått noe fra, men det kom etter det. Jeg spiste jo medium biff der... Troor jeg bestiller meg en time, så får jeg vite hva det kommer av. (Nå tror jeg Polen er et ganske trygt land med trygg mat og vann, men man vet vel aldri med kjøtt). TS Anonymkode: fdc8e...0e7 1
MammaMums Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spiser jeg en del av, så skulle vært rart om jeg ikke fikk i meg nok grønt og fiber... Samboer synes det er helt rart at jeg konstant sier jeg er sulten. Han sa i dag jeg burde sjekke meg om det ikke går over ut uka. Har slitt en del med skikkelig trøtthet - lurer på om det er pga næringsstoffer som ikke blir tatt opp eller noe. Så bør vel sjekkes om det varer over flere dager. Dette nevnte samboern også.. Begynte etter jeg reiste til Polen. Nå vet jeg ikke om det er i Polen jeg har fått noe fra, men det kom etter det. Jeg spiste jo medium biff der... Troor jeg bestiller meg en time, så får jeg vite hva det kommer av. (Nå tror jeg Polen er et ganske trygt land med trygg mat og vann, men man vet vel aldri med kjøtt). TS Anonymkode: fdc8e...0e7 Ja, gjør det 👩❤️💋👩 Helt greit å få utelukka det i hvertfall .. Det er alltids muligheter for å få besmitta mat i seg - enten der er i utlandet eller hjemme her 😕 Klem og lykke til
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 Jeg blir sånn hvis jeg spiser for lite fett eller karbohydrater. Anonymkode: 75ff8...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå