Gå til innhold

Jeg kan jobbe innenfor forskjellige bransjer, men har psykiske utfordringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og er nok litt «rar», men jeg vil ingen vondt. Jeg kan bare si litt rare ting av og til fordi jeg føler meg sosialt utilpass. I jobbsammenheng har jeg merkelig nok ingen problemer med å «tre inn i en rolle» og være profesjonell. Selve arbeidsutførelse er det ikke noe problemer med. Problemet og bekymringen min ligger i å passe inn sosialt med kollegaer. Jeg er av ulike grunner usikker på megselv ift nye mennesker pga har hatt meg noen smeller opp gjennom. Er så redd for å ikke pssse inn og at folk skal bli usikker og se ned på meg fordi jeg er litt «rar» Denne usikkerheten gjør det ufattelig vanskelig for meg å tørre å søke jobber som kunne passet i segselv, men livredd for å gå på enda flere smeller med å ikke passe inn 😢 Skulle ønske jeg var normal 🙈 Aap etc har jeg ikke krav på lenger..er redd for å ende opp som sosial klient. Urettferdig når jeg faktisk KAN jobbe og VIL jobbe. Skulle ønske jeg var en annen person..

Måtte bare ha en utblåsning ift dette for det er så utrolig frustrerende..

Anonymkode: 0938a...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å skrive ned hva du sier og finne ut om det er spesifikke tema dette skjer i eller en annen form for rød tråd som går gjennom de situasjonene der du synes du er litt rart? Har du prøvd finne noe du kan si ved slike anledninger for å avlede / "ufarliggjøre" det?

Det er situasjoner der jeg har følt meg flau/usikker på meg selv, og jeg lærte meg å mestre det ved å skrive ned de eksemplene jeg møtte på og skrive ned hva jeg ville ha sagt for å snu det om til noe positivt/nøytralt. Jeg har dette nedskrevet på mobilen og jeg har til slutt kunnet bruke disse setningene irl. Føler jeg mestrer slike ubehagelige situasjoner bedre nå. Målet er å kunne snu det om til noe morsomt, men det får bli neste steg når jeg føler meg mer selvsikker.

Anonymkode: 704bd...c50

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og er nok litt «rar», men jeg vil ingen vondt. Jeg kan bare si litt rare ting av og til fordi jeg føler meg sosialt utilpass. I jobbsammenheng har jeg merkelig nok ingen problemer med å «tre inn i en rolle» og være profesjonell. Selve arbeidsutførelse er det ikke noe problemer med. Problemet og bekymringen min ligger i å passe inn sosialt med kollegaer. Jeg er av ulike grunner usikker på megselv ift nye mennesker pga har hatt meg noen smeller opp gjennom. Er så redd for å ikke pssse inn og at folk skal bli usikker og se ned på meg fordi jeg er litt «rar» Denne usikkerheten gjør det ufattelig vanskelig for meg å tørre å søke jobber som kunne passet i segselv, men livredd for å gå på enda flere smeller med å ikke passe inn 😢 Skulle ønske jeg var normal 🙈 Aap etc har jeg ikke krav på lenger..er redd for å ende opp som sosial klient. Urettferdig når jeg faktisk KAN jobbe og VIL jobbe. Skulle ønske jeg var en annen person..

Måtte bare ha en utblåsning ift dette for det er så utrolig frustrerende..

Anonymkode: 0938a...49c

Jeg vet ikke hva du mener med rar. Du snakker så mye om den at jeg er usikker. Rar spenner over mye og ender i asperger/autisme. 

Hva har du av utdanning? Hvilke yrker sikter du mot?

Anonymkode: c666f...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Har du asperger? Er du evt. utredet for det? Det kan hjelpe deg ifht. arbeid om det kan være problemet.

Anonymkode: 8b04e...28d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen Ts. Det går ikke på spesifikke situasjoner men mennesketyper. Enkelte mennesker får meg til å føle meg så utilpass at jeg blir syk av å omgås de over tid. Henger sammen med barndommen. Jeg har bachelor og kan i fht den søke mange typer jobber men problemet er at jeg kan ikke velge arbeidsmiljø og kolleger,-det er der jeg sliter. 

Anonymkode: f27f2...940

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...