Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du ser en venn som trenger hjelp og trøst og gode ord, er det du som har fått sjansen til å være venn og bror.

Når du ser en venn som gråter for de andre gikk sin vei, kan du rekke hånden frem og si: kom her og lek med meg.

Det er vennskapsuke på skolen til min datter og i dag kom hun hjem med dette diktet i sekken. Ville bare dele det med dere andre.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fine !! icon_smile.gif

Jeg er i praksis på en barneskole nå, og her er det akkurat nå om mobbing og vennskap. Skal ta de med meg videre... icon_smile.gif12

Skrevet

Dette er egentlig en barnesang, veldig fin tone på den også!

Vi bruker den i barnehagen der jeg jobber!

Klem fra12

Skrevet

On 2002-03-06 23:00, Væren wrote:

Dette er egentlig en barnesang, veldig fin tone på den også!  

Vi bruker den i barnehagen der jeg jobber!

Klem fra

Hei Væren. Jeg visste ikke at dette er en sang. Er det mer tekst på den? Kan du eventuellt resten? Takk.12

Skrevet

Sangen er skrevet av Frank Nordli, han som mdrev med barnetimegreier da mange av oss var små (husker dere Slurp og Klukk-klukk?). Den har et vers til som ikke alle bruker fordi det har et mer tydelig religiøst preg. Det går (etter min hukommelse fra 25 år tibake i 4. klasse slik):

Gud er over alt og alle

Gud er alles rette far

Han gir trøst og han er den

som alltid blir og er og var

Skrevet

Hei, Lara!

Jeg husker ikke i farten om det er flere vers, og har ikke sangen nedskrevet her hjemme.

Det verset Hera skriver her, har jeg aldri hørt før! Jeg jobber i en menighets-barnehage, og det er presten i menigheten som pleier å synge denne sangen sammen med barna! Tror faktisk ikke han kjenner til det siste verset engang... Kanskje jeg må tipse ham icon_razz.gif

Hilsen12

• 19 år senere...
Skrevet

Er klar over at dette er en nesten 20 år gammel tråd og at sjansen for å få svar er liten, men jeg gir det en sjanse.

Er det noen kan melodien til denne sangen/diktet? Jeg husker at jeg lærte diktet som en sang da jeg var liten, men jeg klarer ikke huske melodien i det hele tatt. Skulle veldig gjerne funnet igjen melodien. 

Håper noen her inne kan hjelpe. 

Anonymkode: c22ae...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...