Gå til innhold

Mamma sier kjæresten hennes betyr mere enn meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 16 år å mamma sier til meg ofte at kjæresten hennes betyr mye mere enn meg, og at hun alltid har valgt han isteden for meg. Dette sliter jeg med. Føler meg knust. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 2ecc6...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg en jobb og flytt ut.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er tungt, men du kan ikke tvinge noen til å elske deg.

Det vil selvsagt gjøre at forholdet mellom dere aldri blir mer enn som bekjente. Men i lengden er det hun som taper på det når hun ikke får være en del av ditt voksenliv. Aldri får møte sine barnebarn og aldri får besøk fordi sykkelturer er viktigere for deg enn henne.

Det er hun som taper på det i lengden der fjerne slektninger må organisere begravelsen hennes, og der presten må lete med lupe etter noen som kan si noen ord om henne.

Du har to år igjen til du er voksen og kan skape ditt eget liv og din egen familie. Hold ut.

Anonymkode: 993d5...3e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett og innerst i hjertet betyr barna mest av alle i hele verden. 

Man kan si mye man egentlig ikke mener, og som man ikke alltid selv tenker på at sårer.

Anonymkode: 5a9c8...ed1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det samme med min mor, hun har aldri sagt det direkte til meg, men hun har vist i handlinger at mennene betyr mer. 

Mulig dem bare er dårlig på å prioritere og har et jævlig stort ego, men ja det sårer. Du er enda ung, og det tar nok lang tid før du klarer å "få hun på avstand". Jeg er 25 nå, og er drit lei av alt tullet til moren min. Nå skal det sies at hun og jeg, og hun alene har en veldig mørk hisotorie.. 

Få deg en jobb og spar opp penger, bli selvstendig å flytt ut.

Anonymkode: fc3ec...e83

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett og innerst i hjertet betyr barna mest av alle i hele verden. 

Man kan si mye man egentlig ikke mener, og som man ikke alltid selv tenker på at sårer.

Anonymkode: 5a9c8...ed1

Sant

AnonymBruker
Skrevet

Har du en voksen person du har tillit til som du kan snakke med? 

Dette er veldig ugreit og jeg skjønner det er tungt. 

Det finnes hjelpetelefoner som kan rådgi deg, hvis du ønsker å bo hos andre for en korterer eller lengre periode. 

Anonymkode: d819e...3e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akkurat veldig unormalt, men det er jo ikke noe man sier. Ingen kan bli tvingt til å elske noen, - men man kan jo holde munn og ikke si sårende ting.

Hadde fått meg jobb og flyttet ut. Og skaffet meg noen å snakke med (psykolog)

Anonymkode: 66012...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Min mor var veldig streng mor. Hun sa aldri at hun ikke elsket meg, eller at hun ikke brydde seg, men hun var aldri kjærlig av seg i heller. 

Men hun viste det da vi virkelig trengte det. Hun var fantastisk og kjærlig mormor. Hun hjalp meg mye praktisk og økonomisk. Det var da jeg ble eldre at jeg skjønte hvor mye hun brydde seg. Da skjønte jeg at hun var rett og slett ikke typen til å vise sin kjærlighet. Hun vokste opp som en av 11 barn/søskenbarn (hun mistet sine foreldre da hun var 6 og 11 år, og ble sammen med sine 5 andre eldre og yngre søsken adoptert og oppdratt av sin onkel og tante som hadde 5 egne barn). De var elsket hele gjengen, men ble kanskje ikke fortalt nok om det. 

Uansett det å vise var kanskje ikke så lett, men hun viste det i gjerning. Med mindre moren din er en sånn egoistisk og manipulerende bitch (ja, de finnes) så tror jeg at hun elsker deg mer enn noen andre i hele verden, og klarer bare ikke å vise det. Du vil tidsnok merke det.  

Anonymkode: d8441...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...