Gå til innhold

TIPS til intervjuet?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Hei!

Ah, hater å svare på det om positive og negative sider.. syns alltid det er vanskelig å komme på ting..

Har noen ideer? Send 'em to meeee!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær forberedt på å bli spurt om det på forhånd og ha lista klar i hodet.

Men på de negative siden ha en positiv vinkling også.

Som f.eks stahet. Kan være en dårlig egenskap, men også en god fordi du ikke vil gi opp ting før du får det til..

SÅ tar du med det.

Se ordentlig ut og når du kommer inn døra eller møter den personen(e) du skal snakke med. Ha øyekontakt, smil og et fast håndtrykk. Da skaper du et godt 1. intrykk og alt går lettere.

Det var det jeg kom på i farta.

Og, jo. Sett deg litt inn i bedriften på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det sto en del slike tips i DETNYE for en stund tilbake.

- Husk å ikke ha føttene eller hendene i kors. Det tyder på en veldig usikker person. Legg de heller på bordet.

- IKKE ha på deg for mye parfyme, og heller ikke for stor utringning :tunge1:

Vær blid, engasjert, osv.. Forsøk å få en god tone mellom deg seg og intervjuern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trudi

Å huff,ja. Jeg gruer meg også til de listene der! Er det ellers noe andre tips noen har å komme med til det første intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli
- Husk å ikke ha føttene eller hendene i kors. Det tyder på en veldig usikker person. Legg de heller på bordet.

:ler: Ser for meg at jeg slenger føttene på bordet under et jobbintervju...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv!

Og med tanke på negative egenskaper, jeg har vært borti at de spør om det, men presiserer at de IKKE vil høre at du er "litt sta" eller "utålmodig" eller annet sånn som er ganske diffust og kan tolkes begge veier.. og da sikker man i saksa. Hva skal man si da?? "Jeg er egentlig ganske lat og gidder ikke jobbe overtid"?? Kan jo ikke si det heller, da.

Still relevante spørsmål angående jobben, da virker du interessert og det ser ut til at du vet litt hva det går ut på.

Vær klar over hva du kan tilby jobben, hvilke kvaliteter du har.

Skriv ned på forhånd hvordan du vil beskrive deg selv på et ark, spør andre og hør om de er enige med deg. Det er ofte vanskelig å beskrive seg selv!

Kom i god tid.. (men det er vel unødvendig å si).

Hvis det er et case-intervju, øv deg på typiske case på forhånd. Ikke gi opp selvom caset virker uoverkommelig, del det opp i mindre deler og resoner deg frem til et svar. Det virker positivt om du resonerer, det viser at du er problemløsende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Takk for mange bra tips! :wink:

Skal på intervju klokka 5.. håper jeg klarer

å få de til å huske meg blant de andre..

det er 4 andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...