AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er drittlei jobben min og har fått innvilget studiepermisjon en dag i uken i et halvt år. ( uten lønn selvfølgelig) For å være helt ærlig var dette bare en unnskyldning til å slippe å være der, for å få en ekstra dag å hente meg inn igjen. Jeg fortalte at jeg skulle ta et Bachelor kurs på Folkeuniversitetet. Dette koster 10.000 kroner som jeg må betale selv. Jeg vet at sjefen ikke bryr seg om jeg faktisk tar dette kurset, og jeg trenger strengt tatt ikke dette heller da jeg allerede har en mastergrad. Jeg søker på andre jobber akkurat nå, og vet at om jeg har kurset eller ei ikke vil bety noe for om jeg kommer på intervju eller ei. Så spørsmålet er - skal jeg derfor spare de 10.000 ? Kjøpe bøkene som er på pensum, lese dem uten press og innleveringer, og heller bare bruke den ekstra fridagen på å hente meg inn, bygge opp et mer positivt selvbilde og få et bedre liv? Anonymkode: 20c52...b85
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei jobben min og har fått innvilget studiepermisjon en dag i uken i et halvt år. ( uten lønn selvfølgelig) For å være helt ærlig var dette bare en unnskyldning til å slippe å være der, for å få en ekstra dag å hente meg inn igjen. Jeg fortalte at jeg skulle ta et Bachelor kurs på Folkeuniversitetet. Dette koster 10.000 kroner som jeg må betale selv. Jeg vet at sjefen ikke bryr seg om jeg faktisk tar dette kurset, og jeg trenger strengt tatt ikke dette heller da jeg allerede har en mastergrad. Jeg søker på andre jobber akkurat nå, og vet at om jeg har kurset eller ei ikke vil bety noe for om jeg kommer på intervju eller ei. Så spørsmålet er - skal jeg derfor spare de 10.000 ? Kjøpe bøkene som er på pensum, lese dem uten press og innleveringer, og heller bare bruke den ekstra fridagen på å hente meg inn, bygge opp et mer positivt selvbilde og få et bedre liv? Anonymkode: 20c52...b85 Jeg synes du skal grow up og begynne være litt mer redelig. Trenger du en dag vekk fra jobb så er det ok, men da går du så klart på dette 10.000 kroner kurset du har meldt deg på. Fremfor å gi totalt faen. Du er heldig som i det hele tatt har en jobb. Anonymkode: 2fcbe...94d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal grow up og begynne være litt mer redelig. Trenger du en dag vekk fra jobb så er det ok, men da går du så klart på dette 10.000 kroner kurset du har meldt deg på. Fremfor å gi totalt faen. Du er heldig som i det hele tatt har en jobb. Anonymkode: 2fcbe...94d Har ikke meldt meg på kurset ennå. Hadde sjefen virkelig vist interesse for at jeg ville ta kurset hadde jeg tatt det, men det var virkelig null respons, virket mest som om han bare var glad for å få redusert lønnskostnadene. TS Anonymkode: 20c52...b85
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke meldt meg på kurset ennå. Hadde sjefen virkelig vist interesse for at jeg ville ta kurset hadde jeg tatt det, men det var virkelig null respons, virket mest som om han bare var glad for å få redusert lønnskostnadene. TS Anonymkode: 20c52...b85 Det kan være møkk-krevende å være leder. Enda mer krevende blir det når ansatte tilsynelatende heller ikke bryr seg. Hør, jeg skjønner du virker oppriktig pisslei, men det å gi faen fører sjeldent noe godt med seg. Hva med å gå ned i stilling om du er så lei? Eller ta dette kurset og få litt ny input? Anonymkode: 2fcbe...94d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være møkk-krevende å være leder. Enda mer krevende blir det når ansatte tilsynelatende heller ikke bryr seg. Hør, jeg skjønner du virker oppriktig pisslei, men det å gi faen fører sjeldent noe godt med seg. Hva med å gå ned i stilling om du er så lei? Eller ta dette kurset og få litt ny input? Anonymkode: 2fcbe...94d Jeg har jo gått ned i stilling :-) Og tanken med å ta kurset var akkurat det å gi meg nytt input. Men når jeg ser på kostnaden med å ta kurset versus bare det å lese bøkene på egenhånd så ble 10.000 kroner veldig mye penger. Spesielt siden jeg da går ned i lønn. Anonymkode: 20c52...b85
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er heldig som i det hele tatt har en jobb. Det gir ingen mening. Anonymkode: e49d1...6fc
Ullvott Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Du har fått permisjon fordi man har rett til det når man ønsker etter- eller videreutdanning. Hvis du IKKE tar organisert utdanning har du ikke lenger rett til permisjon. Du kan alltids si at det vil være vanskelig å oppdage, men når det kommer for en dag vil det sette deg i et utrolig dårlig lys. Du vil framstå som en illojal løgner som ikke er i stand til å fullføre noe. Skikkelig artig referanse å ha med seg, m.a.o. Er du sikker på at det er verdt det?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 OK - da har jeg tenkt litt :-) Løsningen blir at jeg tar et annet nettkurs i samme tema men ved en annen skole. Dette kurset koster bare 3000 kroner. Så får jeg et diplom og gjør som jeg sa jeg skulle gjøre (nesten...) Han vil garantert ikke henge seg opp i antall studiepoeng, han har ingen høyere utdanning selv og bryr seg katten om det. TS Anonymkode: 20c52...b85
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK - da har jeg tenkt litt 🙂 Løsningen blir at jeg tar et annet nettkurs i samme tema men ved en annen skole. Dette kurset koster bare 3000 kroner. Så får jeg et diplom og gjør som jeg sa jeg skulle gjøre (nesten...) Han vil garantert ikke henge seg opp i antall studiepoeng, han har ingen høyere utdanning selv og bryr seg katten om det. TS Anonymkode: 20c52...b85 God løsning. Tommel opp Anonymkode: 2fcbe...94d
Fistee Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: OK - da har jeg tenkt litt 🙂 Løsningen blir at jeg tar et annet nettkurs i samme tema men ved en annen skole. Dette kurset koster bare 3000 kroner. Så får jeg et diplom og gjør som jeg sa jeg skulle gjøre (nesten...) Han vil garantert ikke henge seg opp i antall studiepoeng, han har ingen høyere utdanning selv og bryr seg katten om det. TS Anonymkode: 20c52...b85 Ja, gjør det. Så lenge du får et papir bør alt være OK. Du betaler her faktisk "moroa" selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå