Gå til innhold

Kan jeg klage på sandaler kjøpt for halvannen måned siden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noen sandaler til 900 kr for halvannen måned siden. Ikke brukt hver dag, og ikke hardt brukt. Den ene sålen under er knekt(?!) Og idag gikk sømmen på ene siden av sandalen. Innser at 900 kr kanskje ikke er kjempemasse men hadde håpet de varte litt lenger. Kan jeg klage på dem?(finner ikke noe kvittering men kjøpt på butikk på et lite området.)

Anonymkode: 0a3fd...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du. En sko skal holde mer enn 6 uker så lenge de er brukt normalt.    

Hvis du ikke har kvittering, har du kanskje en kontoutskrift? Du får riktignok ikke bevist HVA du har kjøpt, men du får bevist hvilken pengesum du har brukt på akkurat den butikken på kjøpsdatoen (og enhver butikk med datakasse kan søke opp kjøpet). Da har du i alle fall sannsynliggjort kjøpet, og Forbrukerrådet har tidligere sagt at det skal være nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, var i samme situasjon - sålen knekt og sømmer gått opp, tydelig dårlig arbeid på ene sandalen. Mine var littegranne dyrere og merke som skal være kvalitet - og de var attpåtil kjøpt i fjor sommer. 

Jeg var uten kvittering, men fikk nye sandaler - fordi det var en så tydelig reklamasjonssak, og her i byen var det kun den ene butikken som selger dem. Butikken ville ta det med sin leverandør igjen. Sandalene var knapt brukt, og framstod som nesten nye, må legges til.

Jeg syntes at var kanskje i overkant frekt å komme sommeren etterpå selv.... Men tenkte at det skader jo ikke å spørre, i verste fall får jeg ingen hjelp - og de uansett en nyttig tilbakemelding om et merke de fører.

Anonymkode: c3caf...379

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...