AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hvilket glidemiddel bør jeg kjøpe? Skal ikke brukes til analsex, men sammen med kondom. Må være et jeg får tak i på apotek/Vita o.l., da jeg må ha det innen i morgen. Anonymkode: 0c0a4...77f
Adina Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Her ser vi et stjerne eksempel på hvorfor man ikke skal få råd på kvinneguiden eller andre slike forum.... Babyolje som ble foreslått ødelegger et kondom av latex i løpet av 10-20 minutter, så skal du bruke babyolje, så kan du like gjerne droppe å bruke kondom og heller satse på å bruke "hoppe av i svingen" teknikken, siden det vil være tryggere. Skal du bruke olje, så er extra virgin kokosnøtt oljen den som anbefales og den er ganske langt unna babyolje, men hverken kokosnøtt olje eller andre oljer kan benyttes sammen med latex kondomer. Du kan benytte omtrent et hvilket som helst vannbasert glidemidel, men glidemiddel med glycerin og/eller parabener har på generelt grunnlag høyere risiko for å forårsake sopp infeksjoner, enn glidemidel uten disse komponentene. Unntaket er organiske glidemidler som benytter seg av glycerin fra planter. Personlig benytter jeg hydra eller et glidemidel fra sliquid, som alle er organiske glidemidler. Hør på apoteket om de har et organisk et, personlig styrer jeg klar av de glidemidlene RFSU har, siden jeg syntes de blir seige/klumpete og fungerer veldig kort tid. Du kan også benytte et silikon basert glidemidel, det har bedre glideevne og tørker ikke opp (dvs. det glir og glir til lenge etter at du er ferdig. Silikon glid kan også benyttes sammen med kondomer (faktisk så er de fleste kondomer satt inn med litt glidemiddel og det er vanligvis silikon glid. Silikon glid er ikke alltid like godt egnet for bruk sammen med sexleketøy sier noen, men det er mye diskusjon og uenighet rundt akkurat det.
PetrovaFire Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Ta deg en tur på apoteket. RFSU har mange gode varianter
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #5 Skrevet 25. juli 2018 På 24.7.2018 den 14.07, Adina skrev: Hør på apoteket om de har et organisk et, personlig styrer jeg klar av de glidemidlene RFSU har, siden jeg syntes de blir seige/klumpete og fungerer veldig kort tid. Har også hatt ymse erfaringer med RFSU -produkter, helt til vi prøvde de blå tubene (magic glide) Den brukes av begge to, både solo og sammen, og med div leketøy. Anbefales! Anonymkode: 9e792...39a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #6 Skrevet 25. juli 2018 https://www.fertil.no/produkt/yes-okologisk-glidemiddel-vannbasert-100ml/ Denne synes jeg høres fin ut å prøve. Noen som har erfaringer med denne? @Adina ? Anonymkode: c3743...5c5
boblevann Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Jeg bruker Vivag Intimgel som glidemiddel Fås på Vitus Apotek. Det er ganske dyrt da, bruker det fordi det er det eneste som ikke gir meg sopp. Finnes helt sikkert mange billigere varianter på apoteket, hvis du ikke sliter med sånt!
exictence Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, boblevann skrev: Jeg bruker Vivag Intimgel som glidemiddel Fås på Vitus Apotek. Det er ganske dyrt da, bruker det fordi det er det eneste som ikke gir meg sopp. Finnes helt sikkert mange billigere varianter på apoteket, hvis du ikke sliter med sånt! Du kan jo ikke vite om du får sopp av alt annet. Har du f.eks prøvd dette: https://www.fertil.no/produkt/yes-okologisk-glidemiddel-vannbasert-100ml/
boblevann Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, exictence skrev: Du kan jo ikke vite om du får sopp av alt annet. Har du f.eks prøvd dette: https://www.fertil.no/produkt/yes-okologisk-glidemiddel-vannbasert-100ml/ Jeg har prøvd det aller meste, av både økologisk, naturbasert, vannbasert, ti tusen ulike merker.. Akkurat dette har jeg ikke prøvd, men jeg gidder ikke prøve flere når jeg har funnet et som funker Orker ikke ha sopp i 1-2 uker bare for å ha prøvd noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 3 timer siden, boblevann skrev: Jeg bruker Vivag Intimgel som glidemiddel Fås på Vitus Apotek. Det er ganske dyrt da, bruker det fordi det er det eneste som ikke gir meg sopp. Finnes helt sikkert mange billigere varianter på apoteket, hvis du ikke sliter med sånt! Jeg bruker også denne. Fikk mye sopp med andre typer, men ikke med denne. Men den koster litt, så skal den brukes med partner er den litt dyr.... Anonymkode: f635b...3bd 1
boblevann Skrevet 25. juli 2018 #11 Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også denne. Fikk mye sopp med andre typer, men ikke med denne. Men den koster litt, så skal den brukes med partner er den litt dyr.... Anonymkode: f635b...3bd Jepp, men jeg fant ut at en tube Canesten i uka også er dyrt 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå